In het begin pakte ze de dingen steeds beter op tijdens het rijden. Ook in de omgang werd ze een stuk makkelijker, ze was net drie.
Ik heb haar een hele goedwerkende (maar ontzettende dure) kuur gegeven tegen haar zomerexzeem en ook dat was verholpen.
Op den duur vond ze aan het rijden niets meer aan, en het werd een groot stuk protest. Ik kon niets meer fatsoenlijk uit haar krijgen.
Toen om haar op te fleuren ben ik wat vaker buiten gaan rijden en heel veel gesprongen, maar dat hielp nog niets.
Toen heb ik haar maar eens helemaal laten controleren door de vee-arts maar er was helemaal niets aan de hand.
Ze moest te veel moeite doen met rijden en dat zag ze gewoon niet zitten, dus hup protest. Fatsoenlijk nagevelijk lopen, ho maar.
Nou ja, met rijden ga je steeds een stap vooruit en dan weer twee achteruit dus echt opschieten doet het niet. Maar dat neem ik allemaal maar voor lief, omdat het toch een schat van een pony is.
Tot de laatste tijd, zo heeft ze me een x aangevallen, ik kon nog net uitwijken, en de hele tijd loopt ze te vervelen.
En vandaag was het toppunt, ik kwam de wei in gelopen en begon ze wat tegen me aan te duwen, en ik duwde haar een beetje weg. Voor dat ik het in de gaten had, draaide ze zich om en begon ze naar me te schoppen!!!!
Ik schrok me kapot! Dit is niets voor mijn lieve paardje!!!!
Ik had geluk dat ik een emmer in m'n hand had, die heb ik voor mn hoofd gehouden, anders had ik die hoeven tegen mijn hoofd aan gehad, nu dus tegen de emmer.
Maar nu is bij mij inmiddels echt de maat vol, ze doet echt niets meer voor me, luistert totaal niet meer.
Nu zeggen een paar mensen tegen me dat ik haar echt moet verkopen omdat het niet super klikt, maar wat zou ik doen, verkopen of verder klooien?
Ze is toch wel mijn eerste paardenliefde....
sorry voor het lange verhaal maar anders was het niet echt duidelijk....

want dit werkt naar mijn idee voor beide partijen niet. Succes ermee!!
)