sprinschoenen, hoefijzers..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TessB

sprinschoenen, hoefijzers..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 16:18

hallo,

Ik heb een paar vraagjes waar jullie me hopelijk bij kunnen helpen Lachen
Springschoenen...waar dienen deze precies voor? Ik hoorde iemand zeggen dat het goed is deze te dragen als je een paard hebt met ijzes.. Scheve mond ...klopt dat??
En k zag laatst iemand die draaide soort pinnen in hoefijzers..volgens zodat je paard minder snel uitglijd...klopt dit? Wanneer kun je deze het best gebruiken en heeft iemand een idee hoe duur ze zijn??
Hopelijk hebben jullie tips Lachen ...alvast bedankt!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 16:22

Een paard kan zich met het achterbeen voor raken, zich vangen heet dat. Een springschoen voorkomt dat de ballen achterop de voorhoef stukgaan als dit gebeurt.
Het is dus voor paarden die met hun achterhoef de achterkant van hun voorhoef raken. De beschadiging is natuurlijk wel groter met ijzers, maar verder heeft het er niks mee te maken.

Ik hoop dat je het nu snapt

De pinnen zijn kalkoenen en zijn inderdaad tegen het uitglijden. Je draait ze in de ijzers en zijn overal wel te koop.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 16:31

Ik gebruik springschoenen bij Patos omdat ze voor ijzers heeft met vrij lange takken. Als ze een gekke sprong maakt, trapt ze met haar achtervoeten haar voorijzers eraf.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 16:32

daarvoor heb ik ze ook Knipoog

loess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:30

ik ook!

Lurdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 18:14

En ik ook Ik heb wel 1 maat groter gekocht voor mijn paard zodat de springschoenen ook echt over het ijzer heen vallen (anders heeft het nog geen nut).

Kalkoenen zijn niet zo duur (+/- 0,70 eurocent per stuk). Je hebt er twee voor ieder been nodig en ook de ijzers moeten speciale boorgaten hebben waar je de kalkoenen in kunt draaien. Meestal gebruik ik ze in het zomerseizoen met de buitenwedstrijden, ben als de dood om onderuit te gaan met mijn paard.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 18:26

Springschoenen heb ik alleen voor de marathon, verder nooit. Dit meer omdat je dan snel van richting veranderd en dat hij zichzelf niet open trapt als hij niet helemaal uitkomt met zijn beentjes.
Kalkoenen zal vast goed werken, maar wij hebben nog nooit met kalkoenen gereden. En me pony is ook nog nooit uitgegleden.... Dus naar mijn idee on nodig.