Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Tenzij je paard natuurlijk gevoelig is voor de schokken. Ik eh bwel m'n gelpad eronder liggen tijdens het springen en wanneer ik een heel dun dekje heb. Hij heeft ooit drukkingen gehad van een slecht zadel dus ik ben nu heel voorzichtig. Paradiso schreef:Ik heb Hulsebos onlangs een mailtje moeten sturen, en heb toen meteen gevraagd wat hun mening is over "het bontje"...
Dit kreeg ik terug :
Overigens is een bonte chabrak perfect voor de paardenrug, het ventileerd namelijk goed en dat is optimaal voor het paard!
Dus zodoende.
loess schreef:ik gebruik altijd een bontje onder het zadel. Niet zozeer omdat ik het mooi vind, maar ter bescherming van de rug. Het verdeelt de druk wat meer en ik vind het fijner voor het paard.
Paradiso"]
Overigens is een bonte chabrak perfect voor de paardenrug, het ventileerd namelijk goed en dat is optimaal voor het paard!
[/quote]
een bont chabrak is heel wat anders dan een bontje. Ik heb ook een bontchabrak, die kreeg ik bij mijn zadel, toen ik het kocht. Een bontje is een onderlegger die alleen onder de boom van het zadel ligt en niet onder de zweetbladen.
[quote="steffie4ever schreef:een bontje onder het zadel is gewoon zacht voor de paardenrug het hoort op het dekje (dus niet op de paardenrug) en dat zorgt ervoor dat het zadel een prettig gevoel geeft...