blubber opvullen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

blubber opvullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:01

Mijn weiland is echt verschrikkelijk nat.. we hebben daarom de wei afgezet en de pony's op een 'klein' stukje gezet.. ze mogen dan elke dag een paar uurtjes op het gras. Maar dat stukje waar ze op staan word natuurlijk 1 grote blubber zooi. Wat kun je het beste op je blubber gooien? We hebben al zand geprobeerd maar dat is helemaal verdwenen, net als de houtsnippers die we vorrig jaar geprobeerd hadden .... iemand een iedee wat je er nog meer door heen kunt gooien om het wat steviger te maken?

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:31

Er bestaan speciale rubbermatten om een blubberweide te verstevigen. Boeren gebruiken ze om de koeienwei begaanbaar te houden. Wat de prijs is, weet ik niet. Informeer eens bij agrarische winkels.

Debbiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:32

kan je niks op internet vinden?

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:33

wij gooien mest op t stukkie blubber nou is het bij ons alleen naar de bak toe zeg mara waar ze dagelijks overheen gaan.. dikke laagt stro mest erop en het helpt wel vind ik... ik zak niet meerzo heel erg weg..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 16:35

Hoi Debo,

Tja die blub hier in Zeeland valt niet mee he ? Wij gaan waarschijnlijk een deel bestraten volgend jaar, want tegen zoveel blubbbb is niets te doen vrees ik. En als het heel nat is mogen ze ook de wei niet op, dus dan staan ze echt de hele dag op een stuk waar geen gras meer te bekennen is.

Groetjes,

Maris

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 16:52

bij ons staan ze in de bak en niet op het land omdat ze het idd tot blubber vertrappen.
kun je ze niet in de bak zetten

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:06

Puin erop laten storten en als alles opgedroogt is nieuw grof zand erop.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:07

Dat heb je nou eenmaal in de herfst en winter. Niks aan te doen.
Het is niet prettig voor ze, maar ze gaan er niet dood aan. Lachen

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:11

xtwisterx schreef:
Dat heb je nou eenmaal in de herfst en winter. Niks aan te doen.
Het is niet prettig voor ze, maar ze gaan er niet dood aan. Lachen

aan de reacties te lezen is wel wat aan te doen Knipoog

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:12

hilde66 schreef:
aan de reacties te lezen is wel wat aan te doen Knipoog

Hoe meer je er op gooit hoe meer troep je krijgt.

Maar als dat als oplossing gezien wordt, ik vind het best. Lachen

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:19

Bij ons hebben ze een heel stuk uitgegraven en er wit zand voor in de plaatst gestort.
Scheelt een stuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:33

elady schreef:
kun je ze niet in de bak zetten

ik heb geen bak Tong uitsteken ... We zaten te denken aan die steltonplaatsen van beton.. maarja das ook niet nix.. We gaan volgende week zand scheppen op het strand Tong uitsteken (met de shofel natuurlijk Knipoog ) hopelijk word t dan wat minder..

Er lag ook een berg 'compost' (stevige zwarte zooi) naast de wei daar hogen de de camping mee op mischien dat dat ook werkt.. iemand daar ervaring mee?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:38

Teun zijn wei is ook een en al blubber ik glij er zo in weg

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:39

Compost is niets, dat zakt op elkaar en laat dan geen druppel water meer door.

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 18:12

ik ging vanmorgen bijna op mn bek Huilen maar ja niets aan te doen, ik gun haar wat weide-tijd na het rijden, ze geniet er zo van.. maar het is niet zo fijn voor mij Boos!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 18:51

Wij hebben in onze achtertuin groeistenen. Je hebt ze van steen, maar wij hebben ze van groene kunstof. Het is een soort rooster, wat je op de grond legt, zand erover heen en er kan gewoon gras op groeien. Ze kunnen het niet kapot trappen, dat spul is zo sterk dat er een vrachtwagen over heen kan rijden.
Ons erf blijft er in ieder geval een stuk netter bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 18:59

die gebruiken ze op de camping ook ind... das ook een iedee natuurlijk! maar zouden die niet wegzakken in de blubber? Ik zal eens aan de campingeigenaar vragen wat dat kost enz. goeie tip thanks

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:34

jantina schreef:
Wij hebben in onze achtertuin groeistenen. Je hebt ze van steen, maar wij hebben ze van groene kunstof. Het is een soort rooster, wat je op de grond legt, zand erover heen en er kan gewoon gras op groeien. Ze kunnen het niet kapot trappen, dat spul is zo sterk dat er een vrachtwagen over heen kan rijden.
Ons erf blijft er in ieder geval een stuk netter bij!

Nadeel van deze stenen vond ik wel dat ze (zeker voor een paard met ijzers) erg glad zijn.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:37

Naz schreef:
Nadeel van deze stenen vond ik wel dat ze (zeker voor een paard met ijzers) erg glad zijn.

Jullie bedoelen toch die kunststof matjes?
Die heb je iig. ook, die willen wij gaan gebruiken voor de waterbak van de vereniging om die grond stevig en hard te houden. En dat er in tijd van geen gebruik ook gewoon gras ingroeid als het water eruit is.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:51

Ik denk dat je die groeistenen ook pas kunt leggen als het opgedroogd is. Want ik denk dat als je ze gewoon zo op de blubber legt, ze wel gaan zakken.
En inderdaad, met ijzers is het wel wat glad, helemaal omdat die van ons nog niet begroeid zijn.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 00:01

tsja, moeilijk probleem idd.
voor een klein stukje zou je het kunnen uitgraven, bermdoek erin(ligt onder wegen tegen het onkruid) en daar zand of houtsnippers bovenop. zo kan het niet vermengen met de blubzooi.. (of gewoon een hele dikke laag zand of snippers..