Hmmmm, wat voor zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TheSam

Hmmmm, wat voor zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 12:26

Ik heb een koudbloedmerrie van 1.60 mtr, ze is heeeel erg rond en heeft nagenoeg geen schoft.
Ik heb nu een 18" Kieffer zadel met de wijdste boommaat, maar ik vind hem niet lekker op mijn paard liggen
Wie heeft er ook zo'n type paard en wat voor zadel heb je erop liggen??
Ben me aan het orienteren op een ander dressuurzadel *LOL*

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 12:38

Tja, er zijn zoveel merken en zoveel modellen. Haha! Je zult toch zelf moeten ondervinden wat bij jou en je paard past.

Je kunt het beste het bedrag wat je voor een zadel uit wilt geven bepalen en een goede ruitersportzaak vragen langs te komen met diverse zadels, zodat je kan proefrijden.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 12:42

Vraag idd. even aan de ruitersportzaak of ze willen komen passen etc. Dan weet je zeker dat het past, dan kost het misschien wel iets meer, maar heb je er wel langer plezier van.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 12:53

Je zou er een kn met brede boom op kunnen leggen. die zadels passen heel vele paardenen veel friezen lopen er ook onder! Succes

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 14:58

Je hebt het zgn. Fryso-zadel, speciaal voor paarden zoals bijvoorbeeld Friezen. Check de site van het Tweespan maar even, daar staat wel een uitleg over op. http://www.tweespan.com

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:00

Ik dacht ook aan de Fryso - dat is speciaal voor deze bouw. Maar een ander zadel met brede boom moet ook kunnen. Zou er een zadelmaker bij halen, dan weet je gelijk wat je paard en jou het beste past. Vaak kan je ook een afspraak maken dat ze 2e hands zadels meenemen.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:03

Misschien is een haflinger zadel iets voor je. Ik ken zelfs een haflinger met zo'n zadel waarbij het zadel eigenlijk te breed is dusss....
Ik zou gewoon eens bij een goede ruitersportzaak om advies vragen.

DanielleJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:04

interhippique in Rotterdam heeft speciale zadels voor hele brede paarden.
Daar kun je eens kijken !