Paardenvoer: Cavalor Pianissimo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kabouterdans

Paardenvoer: Cavalor Pianissimo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 09:26

Sinds kort is dit verkrijgbaar bij onze voerhandel.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Pianissimo is speciaal samengesteld voor paarden die snel last hebben van stress of zich moeilijk laten berijden. Het is ook uitstekend geschikt voor paarden die op rust staan en het een tijdje kalmer aan doen. Om deze paarden niet te veel energie te geven, wordt gewoonlijk minder krachtvoer gegeven en meer ruwvoeder. Maar hierdoor ontstaat een gebrek aan evenwicht in de voeding, een nutritionele deficiëntie, waardoor de paarden op langere termijn andere problemen kunnen krijgen. Pianissimo bevat kruiden en andere elementen die de overmatige sensibiliteit tegengaan. De prikkeling van lawaai, onverwachte bewegingen, onbekende situaties enz. wordt minder. Daardoor treedt kalmering op zonder dat het concentratievermogen en de bewegingsmotoriek afnemen. Daarnaast bevat het alle voedingscomponenten voor een evenwichtige en complete voeding voor een sportpaard. Pianissimo is zeer laag in eiwit (7,5 % verteerbaar ruw eiwit), waardoor het zeer goed te gebruiken is naast ruwvoeder dat zeer rijk is aan eiwit, zoals kuilgras of voorjaarsgras. Immers, overmaat aan eiwit in het voederrantsoen kan oorzaak zijn van stress bij paarden. Het lage eiwitgehalte maakt ook dat Pianissimo geschikt is voor paarden die aan het "aftrainen" zijn na een seizoen, paarden die tijdelijk op rust staan (voor herstel) en paarden die gevoelig zijn voor een teveel aan eiwitten.

http://www.cavalor.be/Nutri/Nutrition/P ... =-1&ani=-1

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 10:01

nee, met deze niet, maar ik voer wel Cavalor en ben er zeer tevreden mee (voerde voorheen PAVO)

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 10:25

Mijn instructeur voert het aan de temperamentvolle merrie van zijn vrouw en is er zeer enthousiast over, raadt het aan aan mensen met nerveuze,... paarden.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 10:55

Hoi vraagje.. bij welke voerhandel in Zuid Holland is dit te koop?
Toen ik in Belgie woonde voerden we ook Cavalor, ik heb ook de vitamines gebruikt en ben zeer tevreden over dit merk..
Het is alleen in Ned bijna niet te krijgen!
Nu voer ik Hartog energy mix, is bijna hetzelfde als lannoo.
Mijn paard staat nu op rust en ben dus ook op zoek naar een ander voer voor dit moment..

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:05

Vind de naam wel grappig, omdat het langzaam betekent in het Italiaans. Nu er maar even vanuit gaan dat die hete bliksems niet echt langzaam worden maar net dat beetje om fijn te rijden. Klinkt goed.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:10

wij hadden op stage zo'n paard, alles was al geprobeerd niets hielp, maar sinds die dit voer krijgt is t egt een ander paard geworden, is veel rustigere geworden!kan het je echt aanraden!

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:30

Op aanraden van mijn voerhandelaar heb ik het geprobeerd bij mijn zomerexceem paardje omdat het laag in het eiwit staat. Helaas vond mijn paard het alles behalve lekker !!! Dus ik voer weer 'gewoon' Havens.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 18:34

Passionato schreef:
Hoi vraagje.. bij welke voerhandel in Zuid Holland is dit te koop?
Toen ik in Belgie woonde voerden we ook Cavalor, ik heb ook de vitamines gebruikt en ben zeer tevreden over dit merk..
Het is alleen in Ned bijna niet te krijgen!
Nu voer ik Hartog energy mix, is bijna hetzelfde als lannoo.
Mijn paard staat nu op rust en ben dus ook op zoek naar een ander voer voor dit moment..

Ik ga het halen bij:

W.A. Story
Lingedijk 70
4152 EC RHENOY
Tel: 0345-681937

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 18:52

als je een mailtje stuurt via hun site www.cavalor.com sturen ze je adressen met de leveranciers!