linksachter een korte pas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaykuhhh

linksachter een korte pas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 00:13

als het paard bij ons op stal galoppeerd, galoppeerd hij linksachter niet echt mee, hij sleept zijn been een beetje mee. en af en toe neemt hij hem wel mee.
wat kan er aan de hand zijn???? misschien alleen stijfheid??? Verward

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 19:40

niemand??????

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:43

Na laten kijken door de veearts! Die kan je met zekerheid zeggen of het iets is of niet!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 20:01

kan zijn dat je zelf vastzit aan die kant?
of dat je je heupen niet goed gebruikt waardoor je paard aan de betreffende kant niet het achterbeen goed gebruiken kan.

ben er zelf namelijk net opgewezen dat ik in een heup inknik en dat mijn pony daardoor bijna hetzelfde doet.....

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 11:52

ik rijd er zelf niet vaak op, heel af en toe als ik tijd heb!
ook is hij heel onregelmatig in zijn gangen, wat kun je hieraan doen??
als ik hem een teken geef om door te lopen, loopt hij heel even voorwaarts, maar dan valt hij weer uit elkaar en gaat weer minder lopen, wat kan ik hier aan doen????

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 15:22

Het paard loopt niet onregelmatig omdat ie dat leuk vind, want dat is helemaal niet prettig voor een paard. Het loopt zo omdat ie ergens last van heeft en het pijnlijk voor hem is gewoon te lopen. Toch een veearts bellen! Die kan het paard beter maken als ie wat mankeert, daar kun je zelf helemaal niets aan doen!

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 20:34

er zijn al van allerlei mensen bij geweest, homeopaath, dierenarts enz enz. ze zien niks aan hem, behalve dan dat hij een soort van bronchitis had of zo. hij kon in ieder geval slecht ademen, maar nu heeft hij medicijnen en is weer helemaal de oude! Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:39

Ademhalingsproblemen kunnen idd. ook dit soort problemen veroorzaken. Maar als een paard niet goed loopt zit er lichamelijk iets niet goed bij hem.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:50

Als dit dagelijks voor komt, dan weet ik zeker dat de oorzaak op de röntgenfoto terug te vinden is.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 22:57

ik zou het eens voorleggen aan de eigenaar! Haha!

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:19

Tyrza schreef:
Als dit dagelijks voor komt, dan weet ik zeker dat de oorzaak op de röntgenfoto terug te vinden is.

Dat lijkt mij ook, of op een scan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:23

die van mij maakte een kort pasje in de stap.. en daar bleek dat haar rugspieren vast zaten..

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 16:53

vaak is het dat een paard dan iets "scheef" heeft zitten of iets niet helemaal lekker zit. Dan slepen ze ook vaak met 1 been iets meer. Zit er iets vast. Een dierenfysio kan dit vaak vrij makkelijk (door te kraken) verhelpen. Schakel eens zo'n iemand in en laat hem/haar er eens naar kijken!

Succes ermee!

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 22:29

dus kraken is een goede oplossing?
wordt een paard daar echt beter van, heb er namelijk geen ervaring mee! Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 23:09

Kraken???

Nou, ik zou er maar eerst eens inwendig naar laten kijken hoor. Of begin tenminste eerst met een fysio.

Ik heb het zelf niet zo op kraken, lijkt wel een mode verschijnsel...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 00:57

Tyrza schreef:
Kraken???

Nou, ik zou er maar eerst eens inwendig naar laten kijken hoor. Of begin tenminste eerst met een fysio.

Ik heb het zelf niet zo op kraken, lijkt wel een mode verschijnsel...

en toch wij hadden een paard die op een verkeerde manier over de bakrand was gesprongen: resultaat een scheve hals werfel... beestje voelde zich niet lekker, maar na een bezoekje aan de kraker was ze weer helemaal toppie!!!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 01:02

Tyrza schreef:

of niet, als het zoals bij Quentin in de heup/bekken zit

na 2 jaar ditzelfde probleem, maar dan rechtsachter te hebben gehad, is hij afgekeurd op zware ataxie, wat rechtsachter was wisten ze niet(bij 3 klinieken geweest) wisten alelen dat t los stond van de ataxie

volgende week komt er een 'alternatieve' DA bij, zij is naast gewone DA ook ostheopaat, accupuncturiste, fysio etc, en ik hoop dat zij kan vinden wat de oorzaak is.

Ook heeft manueel therapeut harrie Hoevers Quentin erg goed kunnen helpen door zn wervels weer goed te zetten, alleen kwam het steeds sneller terug Scheve mond

maar ik weet 1 ding, ze doen zoiets niet zomaar, het is een teken van pijn, dat er ergens iets niet helemaal lekker zit....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 01:33

Renske20 schreef:

volgende week komt er een 'alternatieve' DA bij, zij is naast gewone DA ook ostheopaat, accupuncturiste, fysio etc, en ik hoop dat zij kan vinden wat de oorzaak is.
....

suc6

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:52

Renske20"]

na 2 jaar ditzelfde probleem, maar dan rechtsachter te hebben gehad, is hij afgekeurd op zware ataxie, wat rechtsachter was wisten ze niet(bij 3 klinieken geweest) wisten alelen dat t los stond van de ataxie

Ook heeft manueel therapeut harrie Hoevers Quentin erg goed kunnen helpen door zn wervels weer goed te zetten, alleen kwam het steeds sneller terug Scheve mond

maar ik weet 1 ding, ze doen zoiets niet zomaar, het is een teken van pijn, dat er ergens iets niet helemaal lekker zit....
[/quote]

Ik mag toch wel aannemen dat een DA kan zien of de kreupelheid/onregelmatigheid van boven of onder uit komt?

Ik heb overigens wel met mijn uitspraak het gros van de beenproblemen genoemd. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen Knipoog

[quote="daantjuhhh schreef:
en toch wij hadden een paard die op een verkeerde manier over de bakrand was gesprongen: resultaat een scheve hals werfel... beestje voelde zich niet lekker, maar na een bezoekje aan de kraker was ze weer helemaal toppie!!!

Ja, dat is bij een wervel. Maar zelfs een fysio kan deze wervel weer rechtzetten. Daar hoef je niet persé voor naar een kraker.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:28

boeijje.. t beestje voelt zich weer perfect....
daar gaat t om

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:32

Hmm Tyrza, ben ik dus niet de enige die het niet op krakers heeft Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 00:07

zomaar gaan kraken ben ik ook geen voorstander van

na 3 klinieken en een boel foto's en scans waren ze het erover eens, de benen waren prima in orde, en de kreupelheid kwam van bovenuit, dus uit de heup/bekken/rug

toen fysio erbij gehaald, maar omdat dat steeds maar tijdelijk hielp, wat dus aangaf dat het probleem dieper zat dan de spieren, ben ik in overleg naar een manueel therapeut gegaan

maar zomaar in t wilde weg gaan kraken zonder een duidelijke oorzaak te weten waarom er in de rug iets fout zit(vaak is het een gevolg van scheefheid, bv als gevolg van het verkeerd belasten van een been ivm iets aan t been wat niet helemaal goed zit)
als je dan gaat kraken los je niet op, en pak je de oorzaak dus niet aan, maar alleen het gevolg.

maar Q is idd een uitzondering, die is altijd al een geval apart geweest Clown

als het paard van de TS zo blifjt lopen zou ik er een DA naar laten kijken, die kan veel meer zien dan wij via de pc en kan ook zeggen waar het wrsch vandaan komt en dus verder onderzoeken.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-04 10:25

daarom vroeg ik of kraken een oplossing was.
ik heb er namelijk geen ervaring mee! Haha! ik zou dit alles eens vertellen aan de eigenaar.