Trailertrekkers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Trailertrekkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 20:02

Nu het 'grijze' kenteken vergeeld is, worden goedkope trailertrekkers schaars.
Voor wie wél een trailer wil kunnen trekken en niet met traktorcomfort wil rondhotsen of voor een g*dsvermogen in de buidel wil tasten is er op de automarkt inmiddels het segment van de z.g.n. SUV's.
Goede voorbeelden zijn: http://www.automagazine.be/NL/Magazines ... ele%3D2628
Als je even op het web zoekt kun je al de ze autos zelf ook tegenover elkaar zetten en ze zijn allemaal jong gebruikt op de markt.

Voor wie niet veel km/s maakt, is een automaat met benzine-motor of zelfs gewoon met schakelbak, mogelijk een betere oplossing dan een diesel

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:05

en wat denk je dat zo'n bak in Nederland doet aan wegenbelasting.......kan ik net zo goed m'n grijze auto houden, die kan ik af en toe nog ergens parkeren......

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 20:38

Dat kan Smurf; tis maar een idee.....
Als de grijze bak aan vervanging toe is of wanneer je als je tóch moet betalen dan óók de banken/ramen wil Tuurlijk, een andere auto kopen kost geld, maar ombouwen ook en dan heb je nóg een omgebouwde grijze.

Verder is een SUV vaak ook nog eens goedkoper want lichter en zuiniger en mogen ze tóch pakweg 2000 kilo trekken.
Nee, niet dé oplossing voor iedereen maar wel een modern alternatief, zeker in het vlakke en doorgaans goed begaanbare Nederland.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 23:17

Wji hebben een BMW 5 serie, nou die voldoet prima, je voelt de trailer er nog geen eens achter hangen....
Ik moet zeggen, we hebben wel een 1,5 paards trailer hoor!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 23:38

Tja, voor een Falabella volstaat een hondenkar achter een Mini Diesel en als je twee Shire hengsten wil kunnen vervoeren ontkom je bijna niet aan een wagen met een hydraulisch gekoppeld remsysteem of een vrachtwagen(tje).

Enneh; trailer + lading is best <70% van het trekkergewicht voor een veilig weggedrag.
Voor Caravans wordt voor moderne combinaties 75-80 aangehouden, maar daar staat geen mogelijk bewegende have in....

Wat kan, mag of verstandig is ligt nogal eens een knap eind uit elkaar.
Op www.caravantrekker.nl kun je bijna élke auto van een virtuele paardentrailer voorzien en de resultaten bekijken.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 12:36

Iemand gaf de tip aan ons om een grijze tot Camper te verbouwen en laten keuren, dat zou maar 3 maanden wb per jaar kosten.
Details ontbreken echter, dus als er iemand meer weet? Dan hoor ik het graag.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 13:48

Ja, dat klopt, doch dan moet je wel aan de eisen van de definitie camper voldoen en dat houdt onder meer een vast bed en twee uitgangen in.
Als je een sloop-caravan koopt is het echter een fluitje van een cent om de boel over te zetten. Mits je ruimte hebt voor een vast bed van ik meen 190cm....

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:21

fresco schreef:
Wji hebben een BMW 5 serie, nou die voldoet prima, je voelt de trailer er nog geen eens achter hangen....
Ik moet zeggen, we hebben wel een 1,5 paards trailer hoor!

Ja hallo daar noem wel een auto zeg. Daar bestaat toch geen twijffel over.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 19:12

Huertecilla schreef:
Ja, dat klopt, doch dan moet je wel aan de eisen van de definitie camper voldoen en dat houdt onder meer een vast bed en twee uitgangen in.
Als je een sloop-caravan koopt is het echter een fluitje van een cent om de boel over te zetten. Mits je ruimte hebt voor een vast bed van ik meen 190cm....

Zo'n bed lijkt me wel wat op concours!
Ik ga de Transit opmeten, doe ik meteen een WC en een koffiezetapparaat en een koelkast, en .......
Heerlijk!