Bontje voor ...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Bontje voor ...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 20:01

Het zit allemaal zo.
De eigenaresse van mijn verzorgpony heeft geen dikke vet pot, en heeft dus een tijdje terug een zadel gekregen van een vriendin van haar. Daar rij ik nu blij mee, en het is in ieder geval een stuk beter dan het zadel daarvoor. Nu is het alleen zo dat mijn verzorgpony bijna de hele zomer heeft stil gestaan door maandagsziekte en dus wat te dik is. Het zadel schuift nu alle kanten op.. er zit nu al een klein bont dingetje onder, maar ik vroeg me af of er door en dikker bontje onder te doen het zadel beter blijft liggen. Zonder bontje is het helemaal huilen met de pet op, en kan ik aansingelen tot ik een ons weeg, maar het zadel blijft schuiven. (niet van achter naar voor trouwens, maar van links naar rechts, als ik erop zit dan).
Of zou een dikker shabrak (zo'n pad ofzo) ook zou helpen?

Heelp, ik heb dus weinig aan reacties met, koop een ander zadel, want die mogelijkheid is er voorlopig nog niet.

*schuif schuif*

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:24

Een staartriem kan tegen het links/rechts schuiven ook helpen denk ik... Een dekje/bontje extra gaat alleen maar meer schuiven.
Misschien een tijdje zonder zadel rijden of met een krukje opstijgen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:30

Mijn springzadel schuift ook. Maar ik heb er geen last van, ben er zelfs al zo aangwend dat als ik met m'n dressuurzadel rij gewoon vergeet aan te singelen. De singel hangt dan gewoon los onder de buik. Weet niet wat je eraan kan doen, denk dat een dikker dek juist zorgt voor nog meer schuiven.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:42

Tja, het klinkt alsof het zadel toch niet goed past. Zou er niet teveel onder doen, dan heb je kans dat het nog erger gaat schuiven. Wel opletten of het niet drukt bij de kamer op de schoft. Zou het een idee zijn eens met dit zadel langs een zadelmaker te gaan / kijken of je met weinig bijbetalen aan een beter passend 2e hands zadel kan komen? Je moet wel oppassen voor zijn rug nu met dit zadel.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 00:00

Tsja, misschien binnenkort toch maar eens rondkijken, ik heb nu nog niet het idee dat het voor drukkingen zorgt.
Ik wil graag een dressuur zadel hebben... Maar ja, wil wel meer Haha!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 00:15

Je moet denk ik nou niet gelijk een ander zadel kopen.. Omdat hij waarschijnlijk weer wat gaat afslanken enzo, dan heb je kans dat het over een tijdje wel past.. Ik heb het ook gehad, we zijn toen gewoon wezen vragen bij een paardenzaak.. Ze hebben van die 'anti-slip-dekjes'. Dat is een zwart dekje met gaatjes erin. Dat moet je op de rug van het paard leggen, zadel eroverheen (wel gewoon met dekje) en klaar.. En geloof me, het werkt Knipoog K heb zelf een haflinger gehad van 70 kilo te zwaar met een zadel dat niet paste dus dat wil wel Tong uitsteken
Maar succes ermee

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 00:18

Kost dat?

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 00:19

Ehm.. Volgens mij was het rond de 15/20 euro...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 00:22

Owh, dat klinkt al beter dan 85 voor een goed bontje.
Dat ga ik proberen.. dus gewoon, shabrak, antischuifding, zadel?

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 00:26

als hij afvalt wordt het waarschijnlijk wel minder. je kan er van alles onder leggen maar mijn ervaring is dat dat niet echt werkt. een goed lamswolle bontje is natuurlijk wel erg goed voor de pony zijn rug.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 00:26

het is een beetje jammer dat een goed passend zadel kopen egen mogelijkheid is. Misschien kan je tegen d eigenaresse zeggen dan drukkingen en rugporblemen op de ksnge termijn ook veel geld kosten.
Eem dik bontje kan het voor het paard aangenamer maken en mooi stil sitten voorkomt schuiven. Succes ermee, maar helaas denk ik dat de enoge oplossing voor een scecht passend zadel een ander zadel is meid.
Het is natuurlijk niet jouw verantwoordelijkheid en ik weet wat zadels kosten maar de eignaresse zou imo snel moeten gaan sparen voor een ander zadel.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 00:34

Nou ja, het is dus wel zo dat ze nu dus aan het afvallen is.. dus nu al een zadel kopen is een beetje moeilijk, lijkt me.
Ik weet het nog niet helemaal zeker. Ik ga het er misschien wel met haar erover hebben. Maar een nieuw zadel zit er echt niet in. Ze heeft net heel wat tegenslagen gehad, zover ik begrepen heb.
Het is ook al minder dan het was, omdat ik de singel nu alweer een gaatje strakker kan krijgen..
Ik ga denk ik eerst eens dat antislip proberen..

Er ligt nu al een soort bont dingetje onder, maar dat lijkt dus nog niet echt te helpen.. er onderweg halen maakt weinig verschil.. (ja, dan kan ik de singel strakker doen, maar het schuift nog steeds)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 12:09

Met een neopreen singel schuift hij ook minder omdat die wat minder glad zijn dan andere singels.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 12:33

Anouar15 schreef:
Met een neopreen singel schuift hij ook minder omdat die wat minder glad zijn dan andere singels.

Ik kan me vergissen, maar volgens mij heeft ze die ook..

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 12:36

staartriem..
uhm.. msichien moet jijw ats tilelr zitten..
het zadel past dus eigenlijk niet alsk het zo hoor Scheve mond

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 12:42

Monster schreef:
staartriem..
uhm.. msichien moet jijw ats tilelr zitten..
het zadel past dus eigenlijk niet alsk het zo hoor Scheve mond

Ehhh??
Als er staat dat ik wat stiller moet zitten, dan zeg ik dat ik zo stil zit als ik kan zitten.. Ik hos heus niet alle kanten op.. Verward
En het zadel past dus ook niet super goed, want anders schuift het niet, dat snap ik ook wel. Maar omdat madam nu een dikke buik heeft, en aan het afvallen is, heeft het weinig zin om een ander zadel te kopen, waar tevens het geld ook niet voor is.

Ik snap deze reactie niet echt..