op vakantie paardrijden en skieen combineren???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eefken

op vakantie paardrijden en skieen combineren???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 12:32

Ik ben op zoek naar een sneeuvakantie waar we kunnen paardrijden en ook kunnen skieen.

Zijn hier mensen die een leuk adresje kennen om dit te combineren op vakantie???

Groetjes
Eefken

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 12:43

ben ook erg benieuwd lijkt mij ook wel wat *LOL*

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 15:49

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 16:37

Kom naar Midden Portugal. In de Serra de Estrela kun je skiën en in de buurt kun je paardrijden. Wel moet je dus of in de auto naar de ski plek, of in de auto naar de rijplek...

http://www.ridingportugal.com

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 00:31

Ik doe dit ieder jaar, maar in Oostenrijk is het niet geweldig te combineren. Of je hebt geweldig paardrijden en bagger skien (Oberostenreich, tegen de tjechische grens) of het is geweldig skien en bagger rijden (rest van de skigebieden in Oostenrijk. Je mag dan op zo'n manegeknol een uurtje in een bak rondhobbelen, is niet echt alles.
Wat betreft paardrijden in Oostenrijk kan ik dus echt wel het gebied tegen de tjechische grens aanbevelen. Ik zat toen in Bad Leonfelden. Zeer veel rijscholen in die omgeving, veel western, en gewoon buitenritten, weer of geen weer. En ik kan je vertellen dat het een geweldige kick is om in volle galop door de maagdelijke sneeuw (1 meter!) te gaan! Tong uitsteken

eefken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-04 11:01

neonlight, waar logeerde je dan in Bad Leonfelden? Hebben ze een website of zo? En viel het daar zo hard tegen om te skieen? In welke zin?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 13:56

Ze hebben daar maar 2 skipistes of zo! Pfff, en waar ik logeerde......Bohmertor heette dat. Weet niet of ze een website hebben. Zal vanavond of zo nog wel even zoeken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:06

http://www.boehmertor.at/ Maar het was wel een ouwe-banketstaaf hotel....... Tong uitsteken Is sowieso daar nogal het geval, omdat er een groot kuuroord is. Zal nog wel eens zoeken voor interessante paardenlinks. Zit namelijk ook nog een hele gave stoeterij daar!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 14:14

http://www.missouri-foxtrotter-center.at Deze stoeterij is zeker een bezoekje waard! Ik had het geluk dat mijn tante de eigenaren goed kende, dus mocht ik er ook een keertje rijden. Pakten een prachtige vos van de stal, en dit was .......Missouri Troubadour! Schitterende dekhengst, en zo mak als een lammetje! Ik was weer even helemaal penny en zo trots als een pauw! Overigens dacht ik dat ie toen niet meer dekte, maar ik zie hem nu weer op bij de hengsten staan. Hun toenmalige zwarte parel van een dekhengst staat er niet meer op.

Een oud-medewerkster van hun heeft een stukje verderop dus een rijschool, en daar kun je fantastische buitenritten maken.