Springen vanuit draf of galop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Springen vanuit draf of galop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 10:26

Hello

Mijn verzorgpaard Amo heeft al drie jaar niet meer gesprongen. Twee weken geleden heb ik voor het eerst met hem gesprongen, over oude boomstammen. Dat ging goed, maar erg handig was het niet, dus vandaag ga ik balken aanschaffen Lachen
Nu wilde ik graag wat tips met betrekking tot het springen. Ik ben van plan eerst een tijdje balkjes te draven, en als het goed gaat een laag kruisje of steiltje op te zetten Lachen Kan ik die dan het beste vanuit draf of galop nemen? Draf vind ik zelf fijner, en ik heb het idee dat als ik de spieren in zijn achterhand wil trainen ook beter kan draven. Maar Amo is niet zo heel snel (sloom dus Bloos ) en om een beetje op tempo te komen moet hij eigenlijk galoperen...

Wat zouden jullie doen? De galop is nog niet zo stabiel, hij wil de bochten snel afsnijden en gaat zodra het weer kan over in draf. Zelf zit ik ook lekkerder in draf.
Tips graag? Lachen

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 10:32

Gewoon wat jou het beste lijkt Lachen
Maarre, als de galop niet zo stabiel is, dan zou ik dat eerst goed oefenen, en dan gewoon balkjes draven.
Veel succes OK dan!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 11:18

Als ik eens spring, spring ik niet zo hoog en doe ik het in draf Lachen . Vind ik gewoon veel fijner.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 11:51

altijd eerst in draf beginnen. In galop moet je namelijk veel preciezer uitkomen, je moet je paard gaan plaatsen. Nu zal hij bij een laag zprongetjes geen brokken maken, maar als hij te vroeg of te laat afgaat, krijgt hij waarschijnlijk wel een ruk in de mond als je er niet op berekend bent. Dan neemt het vertrouwen in jou natuurlijk snel af. Wees daarop bedacht. als je de achterhand wilt trainen, kun je ook in-uitjes of zelfs dubbele in-uitjes nemen (dus vier hele lage hindernisje achterelkaar). Dan wel flink drijven in elke landing, want hij moet dus meteen weer afzetten!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 12:46

beiden kan, neem wat jij het beste vind Lachen

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 15:18

ik begin altijd in draf omdat als ik galopeer wordt men paardje steeds zotter Tong uitsteken
maar je moet je eigen gevoel volgend Lachen

sheba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 15:48

lage hindernissen kunnen nog wel uit draf maar hogere vindt ik zelf fijner om uit galop te nemen

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 16:01

Is dresuur rijden, en hem goed aan het been hebben, zodra hij neit meteen reageert op je been, meteen ene tikje geven van "he let is op!" veel voorwaarts rijde, vooral met springe, anders springt hij er niet over, maar valt ie Knipoog

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 17:31

Ik heb net gesprongen, en het ging goed Lachen
Heb het alleen vanuit draf gedaan, omdat dat voor mijn gevoel beter is, eht gaat minder snel, en ik heb meer tijd om me 'voor te bereiden' voor mijn gevoel. Ik heb gesprongen met drie balken op de grond, en als 4e een hindernisje, steiltje Lachen Hij sprong het allemaal heel lief, soms met een huppeltje erover, soms met een megasprong Haha!
We hebben 60 cm gesprongen Pling

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:15

Ik spring zelf liever vanuit galop, maar dat ligt ook aan je paard. als je zelf net begint met springen, altijd vanuit draf beginnen.
Fijn dat het zo goed ging!! Lachen

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:18

Als hij nog niet zo stabiel is in galop en jij het ook liever in draf doet zou ik het ook gewoon in draf blijven doen. Gelukkig ging het goed! Lachen

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 23:48

Wij doen meestal in draf en erna in galop.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 00:11

Ik ben eigenlijk wel bang dat Amo niet goed zal uitkomen met de galoppassen. Als ik vanuit galop ga springen leg ik er het liefst ook wat galopbalkjes voor Lachen Maar eerst flink oefenen op springen vanuit draf, nu gaat hij er meestal met een suf huppeltje overheen Knipoog

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 01:11

Ja dan zou ik ook wel gewoon in draf gaan, en dan misschien als hij enkele keren gesprongen heeft een klein kruisje met galopbalkje ervoor Verward

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 01:16

Springen in galop vind ik makkelijker en beter zitten . Bovendien springt Amethyst ook liever in galop.
Maar als ik jou was zou ik in draf beginnen!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 01:25

Als de pony nog onervaren is zou ik in draf beginnen (tenzij jij al gevordert bent) want anders moet hij ook nog uitkomen met zij passen, zolang je nog niet hoog springt is galop nog niet nodig.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 10:36

Lieke schreef:
Als de pony nog onervaren is zou ik in draf beginnen (tenzij jij al gevordert bent) want anders moet hij ook nog uitkomen met zij passen, zolang je nog niet hoog springt is galop nog niet nodig.

Nee, ik ben ook niet zo ervaren Haha! Heb wel vaak gesprongen, maar meer van : hup rijden en erover heen Lachen Nooit galopsprongen getelt oid.

Vanaf hoe hoog zouden jullie in galop gaan springen?

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 10:43

Je kan van verschillende hoogtes in galop gaan springen denk ik toch wel. Maar ik spring bijna elke hoogte gewoon in galop (en soms is dat gewoon superlaag!!! ) Maar goed ik denk ook dat je dat zelf beetje moet kijken.