Deken voor korte dikke speknek....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ACSM

Deken voor korte dikke speknek....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 08:33

Wie weet welke deken goed zit bij een haf met een dikke korte speknek. Pagony dekens zitten erg goed bij de hals, maar de kwaliteit is niet denderend. Een Harry's Horse deken zit echt beroerd, hij wordt bijna gekild door die deken en ik vind hem ook zo zwaar! De deken mag dus ook niet te zwaar zijn en tenminste 300 gram.

Wie weet meer....

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 09:08

hmmm ik heb ook een dik speknekje op stal en ik zweer bij HH, gewoon niet te strak doen die riempjes aan de voorkant.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 09:31

Voor mijn fries heb ik sinds deze week een Anky winterdeken. En hij ligt echt perfect en is slijtvast.
Ik vond de aanschaf erg prijzig, maar een deken heeft nog nooit zo goed gelegen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 09:42

Ik heb een BR. Maar dat gaat maar net aan om de hals van mijn pony. Nu is die wel breder als bij mijn Hafje. Pagony deken is te smal aan de voorkant voor mijn Welsh Cob.
Maar eigenlijk heb ik met veel merkloze dekens geen problemen. Dat gaat allemaal wel. Toch wel gek soms. Heb 2 merkloze dekens van Horselover, die bevallen wel. En een merkloze onderdeken die ik te klein heb gekocht voor mijn Welsh Cob, maar die van voren ook super zit. Verder nog een Lavenham onderdeken, die sluit vrij hoog, maar zit wel mooi. En een HH onderdeken, die is idd ook strak zat, maar kan best volgens mij.
Alleen halsdekens kan ik niet vinden voor hem. Dat is een regelrechte ramp. Heb een fleece halsdeken op maat laten maken, en denk dat dat de beste oplossing nog altijd is.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 10:07

Vippie schreef:
hmmm ik heb ook een dik speknekje op stal en ik zweer bij HH, gewoon niet te strak doen die riempjes aan de voorkant.

Het lijkt wel of hij gewoon te hoog zit en zodra mijn haf zijn hoofd naar beneden doet knelt de hele boel af. ook al zijn de riempjes erg los.

Ligt misschien wel aan het model dat ik heb.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 10:10

Weather Beeta al geprobeerd? Die heb ik voor mijn haf en zit werkelijk perfect. Ik heb een HH zweetdeken voor hem en moet zeggen dat de WB bij de hals stukken losser zit.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 11:40

Ik ken het probleem Haha! De dekens van mr Ed zitten bij mijn haf heel goed en zijn helemaal niet duur. (de bordeaurode deken die ze op heeft in mijn profiel)
HH zat bij haar juist helemaal niet goed, ze kon amper haar hoofd naar beneden doen.. BR, eskadron en de meeste dekens van bucas zijn ook niet aan te raden..
Ik heb 1 deken van bucas (Irish..) en die zit wel goed als ik de bovenste gesp alleen het klitteband dicht doe en niet de gesp.
Verder liggen de rambo dekens super!! dat is echt een aanrader.. (maar zit wel een prijskaartje aan Knipoog )

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 13:55

Lady heeft ook een aardige brede nek en heeft ook een mr.ed. Zijn lekker breed en niet te duur

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 14:01

Ik heb ook een WB voor mijn paard. Oké, het is geen haflinger maar wel een robuust paardje. Ik ben ook dik tevreden met m'n dekentje.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 17:01

mijn haf is ook al zo'n dikke spek nek.
ik heb wel een HH erop maat 185 omdat 175 wel goede maat was maar idd niet bij de half 185 zit prima

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 17:03

Misschien kun je een deken op maat laten maken?Als het echt in de weg zit, kan dat, dan wordt ie van voren ruimer.Ik heb een adresje van een vrouw die hele mooie, prijsgunstige dekens maakt.
Ook winterdekens of waterdicht.Ik heb er ook twee voor mijn pony's laten maken en merk geen verschil met wat voor merk deken dan ook.

Meer info: http://www.hetaangespannenpaard.nl

Misschien heb je er wat aan.

schapendoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 18:47

ik heb voor mijn haflinger, wel wat moderner van bouw, meestal Harry's Horse, ligt super. Pagony en Bucas liggen absoluut niet mooi.
maar mijn nieuwe deken is van Powerhorse en die ligt nog mooier. OK dan!

als je een foto wilt kan ik je die wel PB-en. hij was best goedkoop: €89, waterdicht, ademend en 300gram. oja, en hij heeft zo'n handige kliksluiting. was wel een aanbieding. normaal is ie €109.
Laatst bijgewerkt door schapendoes op 27-11-04 18:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 18:51

Par heeft een S&K panther deken die perfect zit, hij heeft een dubbele voorsluiting en is zo makkelijk in te stellen.

Bij andere dekens heb ik dus hetzelfde probleem, of ze schuurt zichzelf helemaal open op haar borst.

De dekens van Divoza en Bandiri liggen ook goed bij haar hals, dus heb toch nog wel aardig wat keus.