Nu is net de smid geweest op stal, en heeft hem achter ook op ijzers gezet... Hij was al weg, dus er was niks meer aan te doen.
Dandy heeft erg stevige hoeven, dus het is niet echt nodig. Hij loopt overdag in de bak (zand), of longebak (zand) of stapmolen (rubbermatten). En soms over de straat. Het is dus niet echt nodig denk ik.
De staleigenaresse zei dat zij het gebruiken als middel om de paarden meer er onder te laten treden (meer achterhand gebruik, meer "Zitten") Dit zou werken op basis van het toegenomen gewicht aan de hoeven.
Ik denk dat ik dit gewoon een maand ga proberen, met achterijzers (ze zitten er nu immers onder...)
Maar... Kun je zomaar de achterijzers eraf halen, er zitten immers wel gaten in de hoeven? Of wat advizeren jullie mij...?
Ik wilde nog even van de gelegenheid gebruik maken om te zeggen dat ik werkelijk gelukkig ben met mijn super-paard
Het gaat super goed en ik ben, zeker na mijn les vandaag, helemaal blij. Het is echt een perfect paardje voor mij!!!Ik hoop snel van jullie te horen,
Gr Suus