vanaf welke prijs laten rontgenen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

vanaf welke prijs laten rontgenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 18:53

Als je een paard koopt of verkoopt, vanaf welke prijs wil je dan overgaan tot ook een rontgenologische keuring? En vanaf welke prijs zou je hier als verkoper mee accoord gaan (dus de kosten bestalen als verkoper)?

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:09

Als ik een paard zou kopen, zou ik foto's maken vanaf €2.500,-. Als verkoper zou ik hier ook mee akkoord gaan.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:19

Meestal ligt de grens bij 4.500 omdat je tot die prijs je paard zonder foto's mag verzekeren. Verder hangt het denk ik af van de situatie; als er bijv. niet zo lang daarvoor foto's gemaakt waren en die zijn tip top hoef je het bijv. niet over te doen. Vaak kan je afspraken dat de verkoper de kosten betaalt bij afkeuren; en anders zijn de kosten voor jou. Handelaren enzo gaan hier mee akkoord. Particulieren vaak ook niet, omdat ze vinden dat ze al met een strop zitten als er iets mis is (een onverkoopbaar paard) en dan die extra kosten niet willen dragen. Soms kan je afspreken 50-50. En anders gewoon niet doen als ze niet willen betalen... Ligt er wel aan welk bedrag de aankoopprijs is; bij 2.000 euro kan ik me voorstellen dat ze het risico niet willen lopen; maar rond de 5.000 is het wat anders.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 21:51

Ik laat tegenwoordig alles op de foto zetten. Heb het eerst nooit gedaan onder de 10.000 gulden/4500 euro, maar ik heb inmiddels ontdekt dat als ik ze weer verkoop ze daar meestal wel overheen zitten en ze dan alsnog op de foto's moeten. Als ze dan niet goed zijn zit ik er mee

Dus tegenwoordig gaat alles op de foto Als de verkoper er niet mee akkoord gaat an ga ik gewoon verder kijken.