een zooitje..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_mrie_

een zooitje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 18:45

Wat kun je doen aan een pony die veel stro opeet, en werkelijk overal in de stal mest (ow, wat zeg ik dat netjes Tong uitsteken ).
KAN je hier eigenlijk wel wat aan doen?

Omdat hij z'n stal altijd zo vies maakt word hij altijd (elke dag) helemaal uitgemest en worden er ongeveer 3 a 4 plakken stro ingelegd..

Iemand een idee?

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:48

Misschien een keer een dag de stal niet uitmesten en de drollen dan in een hoek van de stal leggen, dan heb je misschien kans dat hij in die hoek dus ook gaat mesten en dat het dan niet in heel de stal ligt...

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:50

Wij hebben er op stal ook zo'n eentje staan.
Je mest uit en de volgende dag lijkt het net alsof je niet hebt uitgemest Boos!

Wij hebben het als volgt opgelost:
Langs de randen (ongeveer 20cm) leggen we geen stro, vooral omdat ze langs de randen mest. In het midden wordt het wat minder vies en minder nat. Dan halen we gewoon de mest eruit + de natte plekken.

Komt je paardje veel buiten of staat hij/zij veel binnen? Bij ons gaan ze altijd naar buiten overdag en 's nachts binnen maar dat heeft geen positief effect op de hoeveelheid mest Haha!

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 18:50

heranda: Daar heb ik ook al een keer aan zitten denken.. maar als ik dat zou doen heb ik een gigantische berg mest in de stal liggen, en voor de rest.. niks?
Ik zou ook echt niet weten wat ik eraan kan doen.. want hij eet ook bijna al z'n stro op Boos!

elady: Dat zou nog wel kunnen werken misschien Maar dan is er nog wel het probleem dat hij veel opeet.. Staat trouwens (bijna) de hele dag op stal

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 19:26

Hey,
ik heb wel eens gehoord dat je er azijn overheen moet gooien. Ja heel apart, ik weet t. Maar dat schijn je dan in een plantenspuit te moeten doen en dat dan over het stro sproeien.
Zodat er niet teveel azijn over t stro komt, want dat is niet goed voor je paardje. Maar ze schijnen de geur ook niet lekker te vinden.
Nou succes....

Groetjes Marieke

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 19:30

Hé Ann! Tonny vrat vroeger ook z'n hele stal leeg, en dan echt alles Verward
Marieke heeft hem toen op zaagsel gezet, en na een lange tijd weer op stro, en toen at ie t niet meer.
Maar goed, daar word de stal niet schoner op..

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 20:20

en tis ook niet echt een optie voor mij om em op zaagsel te zetten Knipoog