Paard nu nog in hele dag in de wei?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Paard nu nog in hele dag in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 15:25

Wie mag zijn paard nu nog de hele dag of langer in de wei hebben? Ik ben wel benieuwd of er rondom Groningen mensen zijn die een pensionstal hebben gevonden waar het paard dus elke dag in de wei mag!

Waar je paard niet op stal moet blijven omdat het dan weer regent, het land te nat is of een andere reden. Zijn er echt pensionstallen op de klei te vinden die een weiland voor de paarden beschikbaar stellen in deze natte tijden?

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:30

Die van mij mag zo nu en dan een paar uurtjes het land op.. Als het droog is dan staan ze buiten..
uurtje of 6
Als het echt te bar is dan gaan ze in groepjes om en om 2 uur de padock in..
Ik vind het wel fijn hoor OK dan!
En dit is kleigrond.... We hebben een lange lap dus ze trappen alleen de eerste 10 meter stuk De rest is nog redelijk..
Laatst bijgewerkt door MirandaB op 26-11-04 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:30

mijn paard staat in gelderland wij mogen zelf weten of we de paardjes naar buiten doen of niet.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:31

Die van mij staan nog dag en nacht buiten, tenzij het zoals van de week echt kl*te weer is.
Maar ja ik heb makkelijk praten, het is immers mijn eigen land

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 15:37

MirandaB schreef:
Citaat:
Die van mij mag zo nu en dan een paar uurtjes het land op.. Als het droog is dan staan ze buiten..

Dus niet dagelijks de hele dag naar buiten?

@ Sorro: woon je in de buurt? Bofkont! Tong uitsteken

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:40

hehe het is wat je in de buurt noemt.. naar wat ik iedere dag reis woon je redelijk in de buurt maar naar normale maatstaven niet...

Woon op de grens van FR/OV/DR, vlakbij wolvega

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:03

PeruaansePas schreef:
Wie mag zijn paard nu nog de hele dag of langer in de wei hebben? Ik ben wel benieuwd of er rondom Groningen mensen zijn die een pensionstal hebben gevonden waar het paard dus elke dag in de wei mag!

Waar je paard niet op stal moet blijven omdat het dan weer regent, het land te nat is of een andere reden. Zijn er echt pensionstallen op de klei te vinden die een weiland voor de paarden beschikbaar stellen in deze natte tijden?

Ja wij
Wij hebben onze paarden elke dag nog buiten lopen en dat blijft ook zo, alleen als we zien dat ze het koud hebben dan gaan ze naar binnen.
We hebben nog wel stallen vrij Knipoog

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 16:38

Wat een gelukkige paarden Lachen

Ik heb op dit moment geen paard (wel op zoek). 50 km is een beetje ver op de fiets, helaas. Haha! Het is meer dat ik vriendinnen zo zie ****ten met pensionsstalling waarbij ze wel naar buiten mogen maar...(niet in de regen/ niet vandaag/ niet al het nat is/ enz).

Als ik een paard koop wil ik wel dat hij 's winters buiten mag. Met een kleine pony ("Nee hij trapt het land echt niet stuk want hij is al 20 jaar" Tong uitsteken ) ging het nog wel een stukkie makkelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:48

Ik stond op een pensionstal, met natte peel grond.
dat is dan wel zand, maar ook niet zomaar droog.
Maar toch kwamen de paarden daar dagelijks buiten op de stukken die het droogst waren.

Was het echt erger dan erg
dan kwam het in groepen in de buiten en binnenbak.
Zo ook met vorst en een knoerharde grond.
Zo kwamen dan wel minder lang buiten, omdat er gewisseld moest worden, maar ff tijd voor beentjes los gooien en wat kroelen bij elkaar was er dan wel.

Prima geregeld dus.
Het kan dus wel, alleen kost het op de dagen enorm veel tijd voor de pensionhouder. En ik krijg soms het idee, dat er pensionhouders zijn, die er liever niet te veel tjd in stoppen.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:51

Wij hebben een pensionstal en bij ons gaan ze elke dag apart in de wei, tezij het echt rotweer is. Bijvoorbeeld sneew wat erg onder de hoeven plakt, dan wordt het gevaarlijk.
Als het regent gaan ze gewoon de hele dag naar buiten met een waterdicht dek.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:22

Die van mij mogen gaan ook gewoon iedere dag naar buiten. Als de wei erg nat is gaan ze in de kleine wei met zijn allen. Die mogen ze kapot rennen, maar hier staan ze per jaar gemiddeld een week in. De grote wei is ook super groot dus dat valt niet zo op als ze die een beetje kapot lopen.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:35

Vorig jaar mocht het hier wel, zit ook op kleigrond. Maar dit jaar is opeens besloten dat de paarden niet de wei op mogen als het land te nat is (en hoe lang het duurt weet je dus niet) Aangezien er ook geen enkele mogelijkheid is je paard los te gooien ga ik deze week nog van stalling verhuizen. Daar staan de paarden zolang de wei nog niet te nat is op het land ( nu nog wel overdag, is volgens mij een andere soort grond) en midden in de winter krijgt de wei rust maar kan je altijd je paard in de bak losgooien (en in overleg kan dat een halve dag Haha!) Verder gaat hij ook veranderen van een binnenbox met tralies naar een buitenbox of binnenbox met alleen schotten en veel meer licht.

Het is voor mij echt een prioriteit dat ik mijn paard elke dag los kan gooien, dus vandaar dat ik dan maar naar een andere stal ga Tong uitsteken

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:44

PeruaansePas schreef:
MirandaB schreef:
Dus niet dagelijks de hele dag naar buiten?

Wel dagelijks naar buiten.. Maar niet altijd het land op. Deze week hebben ze 3 dagen op het land gelopen. Daarvoor een week niet omdat het toen echt te nat was..
Maar zodra het droog is staan ze dus buiten.. Een buitje is niet erg maar het moet niet de halve dag gieten.
Het maakt dus niet uit hoe de bodem is, maar het moet niet de hele dag regenenen anders staan ze naar een uur al te dralen voor het hek dat ze naar binnen willen... Maar hier in de omgeving zie je er weinig meer lopen hoor. Voor deze omgeving is het wel meer uitzondering dan regel..

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:45

De mijne staan iedere dag op wei (dag en nacht) tot ongeveer januari en dan gaan ze de stal op. Lachen
Maar ik merk wel dat als het veel gaat regenen dat de grond een grote modderpoel word en dat is niet zo fijn Scheve mond

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:45

Als het effe kan wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:31

Mijn paardje gaat iedere dag naar buiten, de wei op. Inmiddels niet meer in de grote wei, ivm stuktrappen land en grote modderboel. Maar op een kleiner hoger gelegen stukje land. Dit was voor mij ook het doorslaggevende punt om voor deze pensionstal te kiezen.
Bij ons op stal staan ook pensionklanten die hun paarden echter niet buiten willen hebben Verward , ivm kou en natte grond.....Die paarden staan 24 uur per dag op stal, tsja dierenliefde......

santerra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:45

De mijnen staan altijd buiten, woon ook op kleigrond, maar als ze de boel kapot gaan lopen, gaan ze alleen nog op een soort opgespoten zandgrond wei.
Laatst bijgewerkt door santerra op 26-11-04 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:45

Hier op manege stadskanaal moet je het zelf regelen, maar ze mogen iig wel naar buiten Lachen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 19:28

Ware het niet dat hier een enge ziekte rondwaait.....dan stonden ze nu idd nog gewoon in de wei Boos!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 19:30

die van mij staan de hele dag buiten,
ik heb ze thuis staan

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 19:34

In de prov. Groningen, dag EN nacht buiten, gedeeltelijk klei grond (ook een stuk zandgrond en dat merk je toch wel zo in de winter) 7 pony's en 4 schapen non stop. We doen het al 8 jaar zo en inderdaad in de winter lopen ze het land aan gort maar in de zomer trekt dat ALTIJD weer bij. Het gras groeit nu toch niet en ze krijgen lekker hooi dus ik zie niet in waarom ik ze er niet meer zou laten lopen Knipoog

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 19:46

Bij mij op stal gaan ze niet meer de wei op maar wel een uurtje of 5-6 in de paddock (lees: blub). En bij mij zijn ze gelukkig niet zeikerig, ze zetten ze vrijwel altijd buiten, of het moet ècht heel erg zijn.

Hoewel baggergrond ook niet alles is denk ik ( Haha! ) dat mijn paard dat verkiest boven de hele dag op stal staan.

En natuurlijk zou ik liever zien dat ze nòg langer naar buiten gaan in de winter maar ja, een mens moet wat te wensen over houden he.

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 19:59

Mijn verzorgpony's staan bij een minicamping met z'n tweetjes... Als het droog weer is mogen ze wel lekker de wei in, is het echt slecht weer worden ze er vanaf gehaald en staan ze bij hun schuilstal, maar daar hebben ze ook nog gewoon een loopstukje, en een klein stukje met zand waar ze bijv. nog even kunnen rollen Lachen

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 19:59

Die van mij hebben een inloop stal, mogen dus zelf kiezen of ze binnen of buiten willen staan (staan meestal binnen, je zal maar nat worden) Ben er ook wel blij mee, zit nu al 3 dagen binnen omdat ik ziek ben maar hoef me om hun geen zorgen te maken omdat ze op een kinderboerderij staan met volledige verzorging (mesten enzo)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:14

mijn verzorgpony staat dag en nacht buiten maar hangt het ook niet af van wat je pony gewend is?