Paarden bijvoeren met...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Paarden bijvoeren met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 12:56

Hoi!
Ik werk op een manege en neem normaal 1 keer in de week een grote zak met brood mee waar de paarden en pony's lekker van kunnen genieten. Mijn ouders gingen vanmorgen vroeg boodschappen doen en zouden dan ook voor het brood vragen. In plaats van dat ze brood kregen, kregen ze een hele doos vol met sla, bloemkool, gekookte aardappelen enz enz mee!!! Ze zeiden dat iemand anders die een manege heeft ook altijd dat kwam ophalen maar ik weet het niet hoor.
Is dit wel goed voor paarden? of zal ik het toch maar in de groene bak gooien? Verward

(ik weet dat een heleboel mensen zeggen dat paarden geen menseneten mogen hebben maar we hebben nauwelijks gras en we voeren ze graag bij met alles wat we krijgen, voornamelijk brood en wortels)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 12:59

lijkt me niet zo verstandig om gekookte aardappels enzo te gaan voeren.
sla, zit nogal wat vocht in dus kunnen ze aan de diarree raken..

hebben jullie daar geen hooi op die manege?
en geen biks?
als ze dat voldoende krijgen hoeven ze toch geen ander voer?

Vonnie84

Bloemkool en aardappelen zijn zowieso uit den boze voor paarden. (alhoewel er wel mensen op bokt zijn die het wel geven). Sla weet ik eigelijk niet. Maar ik zou het toch maar bij de GFT houden.

Lielle

brood bijvoeren is juist geen goed idee, ik zou eerder groente e.d. geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:07

Ja natuurlijk hebben we wel biks en hooi!!! Lachen En dat krijgen ze ook iedere dag maar we geven het gewoon omdat ze dan een keer in de week net even iets extra's erbij hebben.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:15

ohhhh...ja dat wist ik niet..
Haha!
nou zoals je lezen kunt zou ik de bloemkool aan een boer met varkens geven. en brood mogen paarden best hebben, als het maar een beetje oud is anders kan het gaan plakken in de mond. verder is er met brood niks mis...

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:47

je kunt dat gerust geven 1 x per week kan geen kwaad