Wie rijd er op een manege zonder binnenbak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 11:45

Dat wil dus zeggen, alleen een buitenrijbaan aanwezig.

Hoe ga jij dan de winter door?
Gaan de lessen dan gewoon door en ga jij ook nog steeds elke les, weer of geen weer?
Hoe is dat geregeld?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 11:49

Bij ons op stal is een buitenbak, hele mooie, met verlichting. We hebben pas 1x niet kunnen rijden om dat het goot van de regen. De rest van de avonden is het droog geweest. Misschien wel koud, maar daar kan je met een over-broek en warme laarzen een hoop aan doen. Knipoog

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 11:51

Wij hebben (paarden aan huis) alleen een buitenbak tot onze beschikking. Gelukkig is die deze zomer gedraineerd, dus dat scheelt al een hoop water. Maar tegen al de regen van de afgelopen tijd was ie niet bestand. Dan gaan we dus in binnenbakken rijden (meestal 5 euro per paard per uur).
Wij zijn opzich geen zeikers, maar als de bak echt nat is, of het regent (of andere neerslag) hard, of de bak is bevroren, enz. Dan gaan we er dus niet in rijden. En als het op de weg glad is, gaan we ook niet naar binnenbakken met de vrachtwagen. Is dan te gevaarlijk om op pad te gaan met de paarden.

Dus al met al zou ik een binnenbak hier om de hoek echt zeer op prijs stellen. En als ik een pensionstal zou zoeken, zou een binnenbak ook echt aanwezig moeten zijn. (maar hier is dan ook keuze genoeg).

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 12:32

Vonnie84 een eigen paard of een manege paard is een heel verschil.
Mijn vraag is echt gericht om ruiters die op manege paarden rijden.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 12:55

oke sorry, fout geïnterpreteert.

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:49

ik heb ook ooit (lang lang geleden) gereden in een manege waar ze enkel 2buitenbakken hadden.. sommige dagen gingen de lessen niet door omdat ze er zo slecht bijlagen.. het is ook niet altijd aangenaam om in de regen of wind of kou te rijden.. maar ja ik ging ook elke week rijden toen dusja, het hang van jezelf af, of je het waard vindt of niet

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 13:52

Nou ik sta op een pension stal met alleen een buitenbak.
Over het algemeen is er goed in te rijden!
En als het regent word er gewoon les gegeven (Onder een paraplutje Haha! )
Voor de rest ja als het vriest dan kleed ze zich denk ik gewoon dik aan.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 19:59

Ik heb een aantal jaar op een manege zonder binnenbak gereden. De lessen gingen altijd door, ook in de stromende reden. En omdat we het altijd volhielden, mochten we dan altijd kiezen op welke pony we de volgende week wilden.. wij natuurlijk helemaal trost Haha!

Die goede oude tijd Tong uitsteken

Maar op een gegeven moment hebben ze er een binnenbak bij gebouwd, ondertussen benk ook nog van stal verandert, waar ook weer een binnenbak is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:01

Ik heb mooie lange rijregenjassen te koop voor maar 39,95 Haha! Haha! Haha! Haha!

Ik als juf, bel alleen af als ik denk dat het betreffende paard er niet beter op wordt van de regen. Vooral jonge paarden willen alleen de kont in de regen zetten en dat is dan dus vragen om ruzie Haha! Haha!:D

Ik laat het voor de rest altijd afhangen van de ruiter. Als deze af wil zeggen is dat best, zo niet ook goed.

Ik doe mijn regenjas aan, mijn regenlaarzen en een hoed en IK heb nergens last van Haha!

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:20

ik les bij iemand in het dorp, en die heeft ook alleen maar een buitenbak, en wij rijden eigenlijk gewoon altijd! tenzij het stormt en regent tegelijk, maar wij rijden dus altijd gewoon door, we smelten niet!

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 23:27

op stal hebben wij alleen een buitenbak. zo lang ie te rijden is rijden we gewoon door weer en wind. tja als het erg hard gevroren heeft of extreem hard heeft geregend kunnen we even niet rijden. naja jammer dan.

ik vind een binnenbak ook heel niet fijn om in te rijden... zo'n opgesloten geveol zeg maar... maar ja als het regent is het niet zo erg...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 23:29

Ik , ik sta er ook , en als het heel hard en lang achter elkaar geregend heeft is het moeilijk om te rijden. We hebben een hele goede pomp die 'm in een paar uurtjes helemaal leegtrekt , maar dan nog is het vaak te drassig om te rijden , en ik doe Splash er geen plezier mee !

Maar tot nu toe is hij nog redelijk goed te doen Lachen

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 01:03

ik heb heel lang op een stal gereden die ook alleen een buitenbak hadden. Die bak was ook vaak nat of bevroren in de winter. Dan hadden we meestal theorie les, of gingen we tuig schoonmaken (ja lekker makkelijk voor hun:D ) Dus soms hadden we een maand lang alleen maar theorie.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 08:23

Wij hebben ook geen binnenbak. Hier rijden ze gewoon met een regenjas aan. En paardjes na de les natuurlijk een deken op

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 09:17

Bij ons in Waddinxveen is ook een manege zonder binnenbak. Lessen gaan altijd gewoon door, weer of geen weer Lachen

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 09:26

Ik heb zelf een aantal jaar gereden op een manege met alleen maar 2 buitenbakken. De lessen gingen bijna altijd door. En ikzelf trouwens ook .

Al kan je dan vaak wel merken dat het toch wat rustiger was op de manege en in de lessen Haha! .

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 09:48

Ik heb 5 jaar lang op een manege gereden, met alleen buitenbak(ken). De lessen gingen altijd wel door eigenlijk. En ik was er ook altijd, belde nooit af vanwege het weer. Als ik afbelde, altijd om een reden dat ik ergens anders heen moest. Maar niet dat ik niet wilde in het weer. Ik nam vaak droge kleren mee, kon me dan omkleden na de les. En ach, het was toch altijd weer gezellig.

Ondertussen heb ik mijn pony's aan huis, en geen manegelessen meer. Maar ook dan rijd ik altijd, weer of geen weer. Zelfs met extreme water in de bak nog. Alleen dan bel ik mijn privéles altijd wel af, omdat alleen de C volte droog blijft, en anders is het met lessen zo klein stukje om te rijden. Met vorst ga ik hoogstens stappen in de bak. Maar vaak ook even de weg op, als het rustig genoeg is. Aangezien daar gestrooid wordt meestal.

Dus ik ben iemand die eigenlijk niet zoveel geeft om regen, maar me eigen wel naderhand graag even omkleedt. En tot nu toe gaat dat allemaal best.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 10:24

Ik heb leren rijden op een manege zonder binnenbak. Ik vond het echt prut qua bak betrefd, soms moesten we een hele les op een volte omdat de rest van de bak gewoon hartstikke onder water stond. Met geluk gingen we ook draven (terwijl we gevorderden waren Verward ) en een enkele keer mochten we dan galloperen, en dan wás het een modderzooi... Scheve mond

En dan maar hopen dat je niet net in een plas viel, zoals mij eens is overkomen *zucht* Haha!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:33

ik heb op een manege gereden ja, zonder binnenbak. Ze hebben altijd gezegd dat hun drainage systeem het wel deed, maar toen het er weer eens op aan kwam deed tie het dus niet. Maar nu hebben ze echt een super goed systeem, de bak staat nooit meer onder water. Als het vroor ging je gewoon buitenrijden. Dat was echt een manege voor de lol

Primula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:41

Bij ons op de ponyclub is er ook alleen maar een buitenbak van zand. Over het algemeen valt die echt wel heel goed mee; alleen als het echt giet staan er wel eens grote plassen, maar daar wordt gewoon doorgereden (soms wel met wat tegenpruttelen van enkele pony's Haha! ). Alleen in de winter wanneer het heeft gevroren en het dus te hard en te ongelijk is voor ponyhoefjes, worden de lessen afgebeld.
Vroeger kregen we in plaats dan af en toe eens een theorieles. En als de grond te hard is om in de bak te rijden door de vrieskou, gaan we soms ook wel eens een buitenrit maken door het veld Lachen .

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:48

Bij ons op stalling is alleen een buitenbak, waardoor we 's winters vaak niet kunnen rijden.
Of te nat, of bevoren. Omdat ik ook geen vervoer naar een andere bak heb, betekend het gewoon wachten tot de bak weer berijdbaar is en dan weer bellen voor les. En ondertussen gewoon wat buitenrijden.
Gelukkig heb ik een makkelijke instructrice, die ik bel wanneer de bak goed is, en dan komt ze ook zo snel mogelijk. Lachen

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:03

Ik heb 17 jaar gereden op een manege met allen buitenbakken. Eerst gelest op manege en/of pensionpaarden en daarna is mijn paard er pensionpaard geweest. We reden eigenlijk altijd. Tenzij het echt onweerde of gewoon onmenselijk hard regende of hagelde. Als het ging vriezen en de bak was droog werd die elke avond goed plat getrokken en kon je dus nog in de bevroren rijbak rijden. Ik vond/vind rijden zo leuk, dat ik dan nog wilde rijden, weer of geen weer. Mijn moeder heeft er wat koude/natte uren zitten kijken als ik weer aan het modderen was.

Nu hoor ik bij de "verwende" club van een eigen binnenbak ter beschikking hebben op de stalling. Van alle stallers rijd ik nog steeds het meeste buiten. Pas als het echt nat of heel koud is, ga ik de binnenbak in. moet wel toegeven dat dat met het weer van de afgelopen week erg prettig was.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:09

ik stal mijn pony op een manege zonder binnenbak..
we hebben wel een klein longeerbakje binnen. ik gooi hem met harde regen altijd los in de longeerbak en longeer hem dan ff.

en met sputters rijd ik gewoon ook met kou. en als het vriest moet ie in de longeerbak

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:29

ik heb een manege met alleen buitenbak en moet zeggen dat de klanten altijd wel komen ondanks dat het slecht weer is..
als het echt te erg is dan bel ik zelf af en als de bak te nat is doen we een rondje bos

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:40

omdat de gemeente niet wil meewerken hebben we tot nu toe 2 buitenbakken. Er ligt schors dus we kunnen heel lang doorrijden alleebn niet met vorst dan ga ik foto's mken enz... ik mis het niet zo erg