Naar mijn idee ga je er teveel onder zweten,maar ik heb een discussie met iemand die zegt dat je het beter wel kan doen,omdat ze anders vanuit de stal(met winterdek op)de kou ingaan en dan moeten werken.
Wie geeft mij duidelijkheid hierin?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
vinci schreef:ik vind persoonlijk een uitrijdeken onzin, je beschermt alleeen de kont.
als ik na buiten ga en het is koud dan doe ik gewoon een fleece deken of wollen deken om, waar ik t voor aan de borst gewoon vast maak. net zo simpel en een deken minder in je kast!
omdat ik altijd al in een buitenbak rij en mijn paard nog nooit stijf is geweest bij koude dagen en nog nooit verkouden is geweest. vinci schreef:ik vind persoonlijk een uitrijdeken onzin, je beschermt alleeen de kont.
als ik na buiten ga en het is koud dan doe ik gewoon een fleece deken of wollen deken om, waar ik t voor aan de borst gewoon vast maak. net zo simpel en een deken minder in je kast!
vinci schreef:ik vind persoonlijk een uitrijdeken onzin, je beschermt alleeen de kont.
Arabesk schreef:Dat klopt dat is ook één van mijn bezwaren van dekens.....
paard toch warm en bewegingsvrijheid

PolitieTed schreef:Volgens mijn vriendin (die diergeneeskunde studeert) is dat heel slecht, omdat ze dan de warmte niet kwijt kunnen. Ook alleen uitstappen met een deken is niet goed. En over het ineens de kou in gaan denk ik dan: op stal staan ze stil, maar als je naar buiten gaat dan lopen ze. Dan worden die spieren dus vanzelf warm (heb je zelf ook als je gaat lopen). Dus het is dan denk ik wel verstandig om misschien iets langer in te stappen voor je ze echt aan het werk zet.
Hoop dat je hier iets aan hebt!