Geld in zamelen voor de manege paarden, tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessake

Geld in zamelen voor de manege paarden, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 18:23

Oke er is dus een meiske bezig met kalenders temaken van de manege paarden voor het nieuwe jaar en het geld gaat dus naar de manege paarden.

Nu willen we nog meer gaan doen voor de manege paarden dus weet er iemand dingen die niet temoeilijk zijn en toch wat geld opbregen?
En wat zouden we dan zeker voor de manege paarden moeten kopen denken jullie
we zijn nu eerst van plan om zoutblokken tekopen en dat meiske wil ook speel ballen omdat er een paar zijn die weven.

Maar dus alle ideejen zijn welkom Haha!

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 18:46

Maak een paar leuke collages met de computer van foto's van de paarden en maak er kerstkaarten van!
Kun je ook verkopen...

Verder gewoon klusjes doen bij mensen? Misschien mensen met eigen paarden waar je eens voor een euro kan poetsen of uitmesten ofzo? Mag vast wel eens als het voor een goed is!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 18:48

Mag ik vragen waarom jullie dat doen?
Inderdaadf kerstkaarten maken is een leuk idee.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 19:11

Mooie dikke dekken voor onder het zadel! Een liksteen zou de eigenaar moeten kopen.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 19:49

Speelballen is een beetje zonde. Die dingen zijn gruwelijk duur, worden zelden echt gebruikt. Dan kan je beter zelf creatief iets in elkaar flansen. (Misschien tips op bokt?)

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 19:51

amondi schreef:
Mooie dikke dekken voor onder het zadel! Een liksteen zou de eigenaar moeten kopen.

Dikke dekjes voor onder het shabrak? Dat is niet echt nodig hoor, shabrakjes zijn alleen maar om het zadel school te houden tenzij het zadel echt niet goed ligt....

Tips heb ik eigenlijk niet echt. Inderdaad kerst en verjaardagskaarten maken en verkopen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 20:25

Petjes en/of t-shirts met de namen van de manege paarden laten drukken (bij de kopieerwinkel kan dat meestal wel) en die voor iets meer verkopen. Mooie portret foto's van de paarden maken en die verkopen.
Van de opbrengst kun je bijvoorbeeld nieuwe borstels kopen, of beenbeschermers. Maar waarom wil je eigenlijk iets extra's voor ze doen?

Rhaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 20:31

Wijhebben op een gegeven moment een soort van rommelmarkt gehouden waarbij de opbrengst naar de manege ging. Je kunt zoiets natuurlijk doen in de trant van een kerstmarkt o.i.d.

Succes!

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 20:46

oke wij hebben geen echte eigenaar van de manege, de manege is van bloso enz dus we hebben zeker geen einenaar die zoutblokken gaat kopen want die bestaat gewoon niet

En het was dat meiske haar idee om vanal tegaan doen voor de paarden en ik vond het wel een leuk idee want die manege paarden verdienen ook wel eens iets extra want ze doen zo hun best.

Aan die kerst kaarten heb ik ook al gedacht maar het gaat dan iets voor volgend jaar zijn we zijn nu al druk bezig met de kalender enz.

Over die speelballen had ik ook al gezecht dat het niet zo een goed idee is maarja dat meiske wil dat echt... we zullen zien he ik denk als ze de prijs hoord ze zicht gaat bedenkent Knipoog

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 20:47

nieuwe shabrakken hoeven we hebben een tijdje geleden pas nieuwe gehad en zijn nog allemaal goed dus Knipoog
peesbeschermers vind ik wel een goed idee vooral voor de springles

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 20:49

die ballen vind ik ook geen goed idee, kun je beter goedkope eigen versies van maken, die werken net zo goed. wat dacht je trouwens ervan om een loterij te houden? qua prijzen kun je thuis kijken of je (leuke) prijzen hebt om beschikbaar te stellen?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 21:17

Wat je kan doen gewoon een lege fles ophangen in de stal of een gat er in maken en er dan brokjes indoen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 21:26

nee, niet doen. Die bijten ze kapot en krijgen ze dat scherpe plastic naar binnen!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:48

zadels en hoofdstellen vetten en schoonmaken?
shabrakken wassen enh verder weet ik even niets zinnigs

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 23:58

wat een leuk initiatief zeg!!! en denk zeker wel dat de paardjes erg blij zullen zijn met een zoutblok.
succes met jullie actie

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 11:05

lailapri schreef:
zadels en hoofdstellen vetten en schoonmaken?
shabrakken wassen enh verder weet ik even niets zinnigs

voor geld in tezamelen dat doen of wat bedoel je?
de shabrakken worden altijd om tetijd eens uitgewassen en ook wel afgewisselt in de we hebben er 2 ofzo per paard (mss ook drie maar die zijn dan echt oud en versleten) en als de ene in de was zitten kunne ze de andere gebruiken he Knipoog

en zadels en hoofdstellen in vetten gebeurt enkele keren per jaar (ja he is nog teweinig maar beter niet helemaal niet he)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 11:51

shabrakken van de manege wassen zullen ze ook wel blij mee zijn, soms zitten er hele korsten op, maar je kunt ook die van pensionklanten doen, en de zadel invetten enzo voor paar euro. Misschien is het een idee wat singelbontjes te maken, kun je zelf doen van een stuk bont. zoutblokken is wel slim ja.

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 17:53

ja de paarden die een sningelbont nodig hebben hebben er 1, de shabrakken worden echt wel op tijd uitgawassen en het invetten van eingersspullen bedoel je kan ik es voorstellen maar de meesten doen het zelf Tong uitsteken