Wie heeft een paardenbedrijf en kan mij helpen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

poppetje

Wie heeft een paardenbedrijf en kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 16:43

Ik wil mijn hobby omzetten in beroep (mini manege)
Ik heb de ruimte en het idee is ook al uitgewerkt. Klaar voor de start dus.
Toch ben ik nog niet helemaal gerust gesteld als het gaat om mijn berekening van het aantal klanten/ruiters.
Om toch een idee te krijgen of ik niet te optimistisch of te pesimistisch ben daarin, is mijn vraag,
Hoe is dat bij jou verlopen bij de start?
Hoeveel klanten/ruiters had jij berekend in de eerste maanden en is dat mee of tegen gevallen uiteindelijk?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 18:37

Ik ben ook erg benieuwd. Ga dit maar even volgen.

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 20:30

Ik denk dat je eerst een kleine klantenkring op moet bouwen die tevreden zijn over het bedrijf.De mond op mondreclame werkt heel snel in de paardenwereld,dus de rest komt dan wel,zolang je maar niet te snel wilt.Misschien is een buurtonderzoek een idee,om te bepalen hoeveel behoefte er is aan een pensionstal/manege in de buurt?

poppetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 00:17

Dat het niet meteen storm zal lopen, heb ik zeker rekening mee proberen te houden.
Ook al heb ik gepolst of er intresse is, toch kan ik er niet van uit gaan dat iemand die zegt intresse te hebben, straks ook daadwerkelijk als klant/ruiter zich zal aanmelden.
Omdat ik dus niet van te voren kan zeggen hoe snel of langzaam een klantenbestand zal groeien, vraag ik dus naar ervaringen van andere.

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:26

Ik denk dat dat moeilijk is om in te schatten.Het is nl ook afhankelijk van de faciliteiten die je gaat bieden,je prijzen,je regio,je paarden enzovoorts.Als je al een beeld hebt voor jezelf hoe je het wil gaan doen,dan zou ik je nog aanraden on een onderzoek in te stellen naar de behoefte.Als je in ee regio start waar al heel veel van dit soort maneges en stallen zijn,is het veel moeilijker,dan wanneer je in een plaats zit waar je haast niets hebt.Ik verwacht niet dat je al snel een flink klantenbestand hebt,zoiets moet groeien.Maar ik ben heel benieuwd hoe je dit wilt gaan doen!

poppetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 00:32

Ik verwacht zelf ook niet om helemaal vol te zitten in no time. Dat zou wel heel optimistisch zijn denk ik.
Ik heb mijn berekeningen nu gemaakt op 50%.
Dat wil dus zeggen dat ik met weinig kan beginnen maar over de helft vol moet zitten aan het eind van het jaar, om 50% verspreid over het hele jaar te kunnen halen.
Ik vraag me alleen af, ben ik te optimistisch of is dit een vrij goede gedachten zo?

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:36

Weet je al waar je dit wilt gaan doen?Je mag me evt ook Pben hoor,als je dat makkelijker vind/

poppetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 00:44

Ja hoor ik weet waar ik dit wil gaan doen. Ik ben daarbij niet vergeten om om me heen te kijken naar concurentie.

belinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:45

Dat is al heel wat!Heb je al een lokatie in gedachte,en hoe ver ben je met je planning?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 00:46

Yorghos hier op bokt is toch ook zoiets begonnen? ff op haar naam zoeken dan kom je de topics daarover vast wel tegen!

poppetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 00:57

Dank je wel Renske20, ik zal eens even spieken.

Vraeghoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 01:19

de vraeghoeve is ook heel klein begonnen, en nu staan er zo ongeveer een 30-tal pensionpaarden. mond op mond reclame is zeer belangrijk!!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 09:55

Ik denk dat als je als mini manege wilt beginnen dat je dan in eerste instantie niet bezig bent met pensionpaarden dat is iets op langere termijn lijkt mij. Verward

Waar wil je precies gaan beginnen? Heb je ruimte, heb je de pony's? Heb je papieren en ben je verzekert?

Je mag me ook pb-en

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:28

Alja heeft toch ook een mini-manege.. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:28

maar met pensionklanten heb je wel een blijvend inkomen...tenminste je bent een paar maanden zeker van het stalgeld.. En klanten komen toch vaak via, via...

Maar je wilt een mini-manege er is hier toch nog iemand op bokt met een mini-manege?? oww ik weet alleen niet meer wie..

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:46

poppetje schreef:
Ik verwacht zelf ook niet om helemaal vol te zitten in no time. Dat zou wel heel optimistisch zijn denk ik.
Ik heb mijn berekeningen nu gemaakt op 50%.
Dat wil dus zeggen dat ik met weinig kan beginnen maar over de helft vol moet zitten aan het eind van het jaar, om 50% verspreid over het hele jaar te kunnen halen.Ik vraag me alleen af, ben ik te optimistisch of is dit een vrij goede gedachten zo?

Je bedoelt 2005 hoop ik? Dit jaar duurt nog ruim 5 weekjes.

Is je lokatie gemakkelijk te bereiken? Ook bv met OV? Hoeveel ervaring heb je? Ik neem aan dat je al een aardige naamsbekendheid hebt of niet? En dat je al wat lesklanten hebt. Of begin je echt vanaf niets?

boer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 14:49

poppetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 16:28

Nee niet 2005.
Met een jaar bedoel ik 365 dagen, dat kan elke willekeurige datum zijn.

Wat moet ik met stagedingen Verward

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:35

Ik ging uit van een kalenderjaar...

Welke omgeving zit je?

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 23:45

Luckey schreef:

Maar je wilt een mini-manege er is hier toch nog iemand op bokt met een mini-manege?? oww ik weet alleen niet meer wie..

ik

poppetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 15:45

Barb schreef:
ik

Als ik bv 8000 uren per jaar beschikbaar heb en ik neem 4000 uren om aan het eind van het eerste jaar "verkocht" te hebben (de helft dus)

Denk jij dat dit reeel is?