petrie laarzen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aliesje

petrie laarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 15:46

heeft er iemand ervaringen met petrie laarzen? Verward
heb nu andere leren laarzen van een franse merk maar die zaten me eerst super en nu zijn ze me te wijd geworden.
nu dacht ik aan petrie laarzen hoe zijn die zijn ze fijn?
of zijn er fijnere? Verward

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:47

Zijn hier heel wat topics over geweest hoor... dus ff zoeken en dan komen alle positieve en negatieve ervaringen wel naar boven!

carow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 17:14

Ik heb sinds een half jaar petrie laarzen en ik vind ze geweldig ik zou echt niets anders meer willen.
Ik heb die van anky trouwens.
Ik maak ze ongeveer 2 keer in de week schoon en verder doe ik er alles mee behalve uitmesten dan.
Alleen het inlopen was niet echt fijn maar na 2 maanden zaten ze wel helemaal perfect.

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 19:34

Ik heb sinds gister mijn leren laarzen thuis. Ik heb ook de petrie anky (rundleer). Ben ze nu aan het inlopen Frusty Dat is nogal pijnlijk maar ik hoor van iedereen dat als ze eenmaal ingelopen zijn, het erg fijne laarzen zijn...

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 21:28

ik heb er een paar tweedehands gekocht. Ze zaten me eigenlijk als gegoten dus die hele inloopellende heb ik geen last van gehad!! Lachen
Ze zitten heerlijk en omdat ik ze gemiddeld een keer in de week schoonmaak en invet worden ze telkens soepeler. Zo soepel zelfs dat niemand mij meer hoeft te helpen om eruit te komen.. haha..Serieus, ben er erg over te spreken. Ook al zijn die van mij tweedehands.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 21:28

ik heb er een paar tweedehands gekocht. Ze zaten me eigenlijk als gegoten dus die hele inloopellende heb ik geen last van gehad!! Lachen
Ze zitten heerlijk en omdat ik ze gemiddeld een keer in de week schoonmaak en invet worden ze telkens soepeler. Zo soepel zelfs dat niemand mij meer hoeft te helpen om eruit te komen.. haha..Serieus, ben er erg over te spreken. Ook al zijn die van mij tweedehands.

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:21

Mijn petrie laarzen wordt momenteel nog aangepast er was een rits ingeplaatst maar ze zaten nog te strak dus zijn ze weer terug.
Mijn eerste leren laarzen waren van v.Huet maar toen had hij nog een ruitersportzaak (nu verkoopt hij alleen nog maar laarzen) maar ik weet niet of de laarzen nog steeds van de kwaliteit waren als toen ik ze kocht. Want die vond ik eigenlijk fijner dan mijn Petrie laarzen (en de prijs was ook nog eens beter)

mesastamp

Re: petrie laarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:38

weet iemand precies wat deze maat inhouden

zo staat het in de laars?

7.5 49 39 3

ben erg benieuwd

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:45

7,5 is voetmaat 40,5. De rest weet ik niet,
0én van de twee is kuitmaat en één is hoogte, maar welke weet ik niet.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:45

Ik vind mijn petrie laarzen overigens super. Ik heb de Elite

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:21

..ik heb de petrie freeriders..GEWELDIG!!..gewoon een ritsje aan de achterkant..je stap er zo in..voetenbed is heerlijk zacht..inlopen was een kwestie van een week..alleen, de freeriders zijn niet gemaakt voor de wedstrijd persoon maar echt voor recreatie!..maar dan toch!..ook al ben je een recreatie ruiter, je wil er toch ook graag netjes bijlopen/rijden

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:23

ik heb een heel oud model (zo'n 30 jaar oud)
ze zitten erg lekker maar raken wel een beetje versleten, ik wacht nog even tot ik ben uitgegroeid voor nieuwe

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:39

ik heb sinds 2 jaar Petrie leren laarzen. erg fijne laarzen! ploeg ermee door de moedder, mest er stallen mee uit etc en toch zien ze er na een poetsbeurt weer zo goed als nieuw uit!
1 nadeel.. je kunt er niet lange wandelingen mee maken met je paard aan de hand... blaren!!!

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:20

Ik heb ook de Anky versie, en ben er ookover te spreken! Idd inlopen doet pijn, maar dat is zo over! Staan overgens errug netjes, maar zijn wel peperduur!

Ik zou in ieder geval Petrie aanbevelen!

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:29

Mijn petries zijn inmiddels 4 jaar oud, worden intensief gebruikt en ik heb alleen nog maar de hakken hoeven te vervangen. De buitenkant is nog als nieuw, aan de binnenkant zitten wat lichtere plekken. Er mee door de stal banjeren doe ik niet. Ik deo ze alleen aan met rijden. helaas zijn mijn kuiten geslonken (hoewel, dat is wel positief!) dus zakken ze af. Ik heb er al scheve hakjes in gedaan, maar dit helpt niet. Na elke oefeningen zit ik weer aan mijn laarzen te plukken. Ik heb nu twee paar dikke kniekousen aan, maar dat zie ik van de zomer niet zo zitten! Iemand tips?

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:33

mesastamp schreef:
weet iemand precies wat deze maat inhouden

zo staat het in de laars?

7.5 49 39 3

ben erg benieuwd

volgens Anouar15 is 7,5 40,5, dat weet ik niet zeker
49 is de hoogte
en 39 is de kuitmaat
3 is volgens mij iets van t type, maar dat boeit verder niet

ik had de perfect, zaten goed totdat ze te klein werden bij m´n kuit, overgestapt op cavallo en die bevallen me eigenlijk beter

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:03

ik heb geen goede ervaring met pertie ik heb mijn laarzen al4keer terug moeten sturen naar de petrie fabriek want eerst liet tot twee keer de belijning los en daarna me zool en daarna weer dde belijning en ik heb niet de goedkoopste laars van petrie hoor ik hen van die kalfsleren best duur waren ze maar ja ieder ze eigen ervaring toch ik loop niet door de mest en maar ze 3tot 4 keer per week schoon met de petrie spreay en color cream

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:10

Ik heb de goedkoopste (type Perfect) en die heb ik nu 2.5 jaar. Leer (+coating) blijft super. Nu begint wel de zool iets los te laten.

LiesBento

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:14

ik ben ook wel heel tevreden over mijn petrie's, ik heb er onlangs bruine gekocht en het inlopen was een hel, maar nu zitten ze zalig !

Ik heb ook zwarte cavallo's gehad en was daar ook wel tevreden over, en die zijn iets goedkoper natuurlijk

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:26

In mijn maat waren er geen Petrie's.. Boos! Heb nu Cavallo's.. Nooit zere knieen ofzo gehad.. Lachen Maar de Petrie's vind ik mooier..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:30

Ik zou alleen bij wat voor laarzen je ook koopt er een rubberen zool onder laten zetten. Ik had leer en dat imoet je zowat elk half jaar laten vervangen. Rubber gaat veel langer mee.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:43

Ik heb de petrie standaard, zeg maar de goedkoopste, maar dan zonder coating.
Ik heb ze deels op maat laten maken, en ze zitten (nu) heerlijk.
Inlopen is inderdaad niet prettig, maar het dubbel en dwars waard!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:54

Giloni schreef:
In mijn maat waren er geen Petrie's.. Boos! Heb nu Cavallo's.. Nooit zere knieen ofzo gehad.. Lachen Maar de Petrie's vind ik mooier..

Huh, wat voor voeten heb jij dan? Petri heeft toch een heeel breed assortiment qua voetmaten en diktes ed?
Ik heb overigens de Petrie Perfect, bevielen mij prima. Ik gebruikte ze alleen op wedstrijd en vette ze voor elke wedstrijd in. Helaas heb ik door een blessure van mijn wedstrijdpaard een halfjaar niet gestart, en heb de laarzen dus ook niet gedragen. Nu passen ze mij niet meer, kuiten zijn te dik. Ik heb ze 2 maal laten oprekken, maar zonder resultaat. Ik heb nu Ariat Close-Contact Chaps gekocht voor de wedstrijden, met daaronder m'n Ariat schoenen. Vind ik nog beter zitten! Veel meer bewegingsvrijheid en meer contact met je paard.

Mijn Petrie's zijn nu te koop.. dus voor de belangstellenden: pb even. Knipoog

Muizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:36

Ik heb nu 1,5jaar de petrie windsor. Zit erg lekker, en rijden heerlijk. Heb ze alleen de laatste tijd niet aan wegens blubberboel bij ons op stal.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:28

Ik heb de petrie elite, heb ze alleen nog maar wat ingelopen en gereden in het bos, en vind ze best fijn! wel wat stug maar dat komt wel goed Knipoog