Grotere maten rijjasjes?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjimmy

Grotere maten rijjasjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 12:39

Waar kan ik die vinden.

Ik ga misschien weer starten Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik pas niet meer in mijn rijjasje die overigens ook versleten is. Ik ben na het slikken van de pil 20 kg aangekomen nl. Boos!

Bij divoza gaan ze tot 46 en daar pas ik niet in.
Ik heb normaal 48 maar ik vrees dat ik voor rijjasje wel 50 of 52 nodig heb Bloos! ivm mijn voorgevel en dat je je dan wel lekker wilt kunnen bewegen.

Weet iemand waar ik er dan voor terecht kan?

Als het niet lukt vrees ik dat ik een 'gewoon' zwart jasje koop en het zelf maar ombouw?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:56

jeetje al sla je me dood...........ze moeten toch ergens te krijgen zijn, want je ziet wel meer stevigere dames wedstrijd rijden......mmm zal er ook 'ns op letten voor je.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:55

Divoza gaat met het Mondoni merk geloof ik tot maat 50, tenminste ik dacht dat ik die laatst zag hangen.
De jasjes van HH vallen over het algemeen ook redelijk ruim. Die heb ik ook en ben er heel tevreden mee. Ze gaan tot maat 46 dacht ik.

Een vriendin van me heeft een gewoon zwart colbertje in een winkel gekocht. Bij Divoza (eurostar)knopen gekocht en bij een naaiwinkel de kraag met fluweel laten overtrekken.
Nu is het een heel mooi wedstrijdjasje geworden en je ziet niet dat het geen echte is.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:59

Als je ze echt niet kunt vinden, dan is het misschien een tip om een jasje te laten maken door een "naaister" bij jullie in de buurt. Dan neem je gewoon verschillende plaatjes mee, koopt stof en knopen (op de markt) en je hebt een uniek jasje. Dan hoeft het ook niet zo verschrikkelijk duur te zijn. Ik ken iemand die vernaait mijn broeken (pijpen korter en omvang kleiner) en vraagt daar serieus 2.50 euro voor.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 15:06

Ik kan een jasje aanpassen anders zelf ook wel Lachen Dat scheelt weer Mikkie Knipoog Ik heb in mijn vorige leven Haha! ooit nog weleens kleding voor mezelf genaaid. (zelfs giletjes enzo Bloos).
Al is 2,50 geen geld natuurlijk (maar inkorten en versmallen is ook in een poep en een scheet gedaan Knipoog ).

@ Javmo, ik zal nog eens bij divoza kijken, werk er toch vlakbij.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:08

Het zijn van die jasjes met een rode binnenvoering en 3 knopen. Er staat geen merk in en ze zijn absoluut niet duur.
Ik zal eens kijken of ik een plaatje kan vinden!

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:12

Afbeelding

Deze bedoel ik, op de site staan de maten tot 46 maar volgens mij gaan ze in winkel (ik was in Leek) groter.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:17

Een stalgenootje heeft ook een jasje laten maken door een naaister. Ze laat daar ook altijd haar rijbroeken maken.

Ik denk dat ik gewoon een zwart colbertje zou zoeken met een soorgelijk model en die misschien iets aanpassen.

Succes met de wedstrijden alvast Petra!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 15:21

Dank je Arjanne! Nagelbijten / Gniffelen
Aan de ene kant heb ik er wel zin in maar ik ben ook wel bang voor reacties... Ik ga in principe alleen de wedstrijden op de NH starten (als ilona dan niet tegelijk hoeft).

Bedankt voor de reacties. Ik zal morgen eens bij divoza zoetermeer kijken naar mondoni (ik heb daar ook de rijbroeken van in grotere maten dan op de site dus zou best eens kunnen).

Zometeen ga ik met mijn leren rijlaarzen langs de schoenmaker (iets te smal geworden) om te vragen of hij er een driehoek strak elastiek in kan zetten.

Als dat lukt ben ik er straks nog klaar voor ook Nagelbijten / Gniffelen nu mentaal nog Knipoog

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:54

Gaat best lukken hoor!!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 17:34

Probeer anders eens of je een herenjasje past (heb ik ook en je ziet het toch niet zo gauw). Ik rijd er al jaren mee en heb nog nooit de opmerking "heb jij een herenjasje??" gekregen. Mijn voorgevel is ook aan de behoorlijke kant en ik heb daar geen problemen mee in het herenjasje.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 18:20

Sjimmy schreef:
Ik kan een jasje aanpassen anders zelf ook wel Lachen Dat scheelt weer Mikkie Knipoog Ik heb in mijn vorige leven Haha! ooit nog weleens kleding voor mezelf genaaid. (zelfs giletjes enzo Bloos).
Al is 2,50 geen geld natuurlijk (maar inkorten en versmallen is ook in een poep en een scheet gedaan Knipoog ).

Dan ben je handiger met de naaimachine dan ik. Vond mezelf al een hele piet dat ik op dat idee gekomen was Schijnheilig

Veel succes met je zoektocht en natuurlijk ook met je wedstrijden.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 18:38

Horka heeft ook grote maten, weet eigenlijk alleen niet tot welke maat.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 19:11

Uhmm, ik heb dacht ik Global van merk. En die heb je best in flinke maten volgens mij. De mijne past mij goed, maar is niet de grootste maat.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 19:18

Ik ken wel wat mensen met een grotere maat, maar de jasjes die ze hebben vind ik vaak geen gezicht.
Jij hebt natuurlijk ook nog de pech dat je niet zo groot bent en over het algemeen komen de jasjes met grote maten dan tot je knie. Echt geen pan en het geheel komt dan zo plomp over. Het hele model is er dan uit, de taille zit dan ergens halverwege je heup dus geen naaister die daar nog wat van kan maken.
Eén van die mensen heeft een jasje op maat laten maken, dat zag er heel mooi uit en het kleedt echt super af. Ik zou alleen niet weten wat het kost, maar ik vrees het ergste Bloos

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 22:41

Tnx voor de reacties!

Idd Sjuim. Dat zijn vaak jasjes die eigenlijk geen rijjasjes zijn of herenmaten (die worden dan langer).

Ik heb hier thuis een jasje (alleen da's oranje Haha!) wat heel netjes staat (en afkleed..) Als ik niks soeps vind dan denk ik dat ik aan de hand van dat jasje zelf wat freubel of laat freubelen.
Het nadeel is ook dat ik voor mijn voorgevel een maat groter nodig heb en die ruimte die ik dan weer bij mijn buik over heb dat ziet er werkelijk waar niet uit.

@ sjuim Als het op maatwerk aankomt dan ga ik je misschien nog contacten of je erachter kan komen wie dat zo netjes gemaakt heeft.. Lachen

Ik ben BTW bij de schoenmaker geweest met mijn laarzen. Hij zette er zo een mes in Nagelbijten / Gniffelen (wel in overleg natuurlijk..). Hij zet er aan de binnenachterkant een V aan leer tussen. Ik ben benieuwd. Als ik op het paard zit zie je het iig niet.
Elastiek durfde hij niet want dan kwam ik binnen 2 weken weer terug met kapot elastiek.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 23:21

de jasjes van horka gaan verder dan 46, volgens mij tot 50!
misschien is dat wat!
en je moet niet bang zijn voor reacties daar reageer ik ook nie op Haha!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 23:33

ik weet niet of je er wat aan heb, maar ik heb pas geleden de pikeur diana gekocht bij van Rijs in zevenhuizen, ik heb ook geen standaard maat en zeker niet qua borsten en ze hebben daar dus mijn maten doorgegeven aan de pikeur en ik kreeg een perfect op maat gemaakte pikeur diana!
alleen weet ik dus niet tot welke maat deze jasjes gaan ik heb geen maat 50, ik heb wel het probleem dat de voorgevormde cups die erin zitten veels te krap zijn.