Ervaring gevraagd: dressuurstal Amerika

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Ervaring gevraagd: dressuurstal Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 12:09

Omdat ik eigenlijk best wel graag een paar maandjes is een Engelstalig land wil doorbrengen, ben ik me een beetje aan het orienteren wat ik straks in mijn wachttijd voor de co-schappen kan gaan doen. Nou viel mijn oog vorige week op een advertentie in de Paard&Sport van dressagehorse.com.
Daar werden mensen gevraagd voor 3 maanden als "working student".
Ik heb de website bekeken en het klinkt mij allemaal erg leuk, ik zie het wel zitten om daar eventueel heen te gaan.
Ik vroeg me af of er mensen ervaring hebben met deze mensen (zelf er geweest, of vrienden die er geweest zijn)?
Laat het weten, want aan de ene kant vind ik het nogal wat, 3 maanden in mijn uppie naar Amerika vertrekken, juist omdat ik erg slecht engels spreek (daarom wil ik ook graag, ik wil de engelse taal lren spreken, verstaan doe ik het prima maar als ik zelf moet praten, sla ik dicht).

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 15:29

Ik kan je helaas geen informatie geven over het werken etc...

Wel moet je goede afspraken maken over werktijden, beloning, huisvesting etc. Je moet oppassen dat je geen sloofje wordt of zo...

De taal is erg leuk, maar als je op het boerenland komt heb je ook een grote kans dat die mensen een enorm plat accent hebben, wat dus geen standaard Amerikaans ala serie Friends is ofzo...

Aangezien het een heel eind weg is, zou ik aanraden eerst een stage in Engeland te proberen. Als dat niet bevalt, kun je met het vliegtuig binnen uur weer in Nederland zijn.

En verder kun je informeren bij verschillende instanties of scholen over het stage/werken in het buitenland.

Succes! Lijkt me wel erg gaaf en erg spannend om te doen hoor

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 16:05

Een vriendin van mij wil dit ook heel graag gaan doen. En het liefst in Amerika. Zij is er net mee begonnen om zich te oriënteren en weet ook nog niet hoe en/of wat.
Wat ik wel weet is dat het een hele toer is om Amerika in te komen om te werken ookal is het als student. Mijn man heeft een jaar gewerkt voor een Amerikaanse Rederij als stuurman op een chemicaliën tanker (grote boot laat ik maar zeggen) en er zijn heel wat eisen om Amerika überhaupt in te komen en te verblijven. Of ben je daar al van op de hoogte?

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 16:08

Een vriendin van mij is 3 maanden naar amerika geweest naar een traings/handel stal. Tussen milwaukee en chicago in. Ze heeft zichal aangemeld op bokt maar ze is nog niet veel hier geweest. je kunt haar proberen te pb'en. Ze heet hier eveline006

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 20:02

Amvbeek schreef:
Een vriendin van mij is 3 maanden naar amerika geweest naar een traings/handel stal. Tussen milwaukee en chicago in. Ze heeft zichal aangemeld op bokt maar ze is nog niet veel hier geweest. je kunt haar proberen te pb'en. Ze heet hier eveline006

Volgens mij is dat precies die stal waar ik de advertentie van heb gelezen!
Ik ga een poging wagen, bedankt alvast!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 23:32

Twee vriendinnen van mij hebben ook 3 maanden in Amerika gezeten, op 2 bedrijven. Het eerste bedrijf was niks, 2e was super. Ik kan je wel de site geven www.abitofclassfriesians.com

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 23:36

Pb Nickolay op bokt eens. Zij kan je vast ook wel e.e.a. vertellen.