Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

(imker op bokt verkoopt deze matten ook)
nu sleep ik me nml een ongeluk met die dingen! Ik heb deze die ik nu heb bij Roosen in Belgie gekocht, nu dus bijna 4 jaar geleden, maar alleen voor Q gebruik ik wat stro in t midden van zn stal, de anderen staan gewoon op de matten, nooit meer schaafwondjes, nooit mok of rotstraal, altijd netjes schoon en droog, alleen nu de matten wat aan t verslijten zijn merk ik dat ik ze vaker schoon moet spuiten zodat ze nogsteeds alles goed door laten lopen, toen ze nieuw waren ging dat veel sneller, maarja 4 jaar lang paarden met hoefijzers erop dan is da ook logisch. Babsie_Flash schreef:Wij hebben net nieuwe stallen besteld en daar zag ik ook van die mooie rubberen tegels voor in de stallen. De verkoper zei dat je ze niet moet gebruiken als je geen afvoer hebt voor het vocht. Dan krijg je namelijk maden eronder. Verder zei hij ook dat je dan in principe geen stro meer nodig hebt, maar het lijkt mij wel kaal!
Enneh, hij zei dat je ze om de zoveel tijd uit de stallen moet halen en goed schoon maken.

de 2 merries staan gewoon op de matten en hebben het prima naar hun zin op stal, maar ze staan wel van 8-18 in de wei dus alleen 's avonds & 's nachts op stal.