rubbermatten in de stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

rubbermatten in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 11:06

hoi,
ik heb een vraagje,wie hebben er allemaal rubbermatten in de stal,werkt dit goed??doen jullie nog stro in de stal??hoe zit het met het vocht doorlaten,en er was een bokker die rubber matten verkocht,weet iemand wie dat is(of als deze bokker dit leest,wil je dan evt pben wat de prijs is voor het bekleden van een stal,ong 12m2).

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 11:22

in mijn nieuwe loop stal komt rubber Knipoog

het zijn vouw tegels waar nauwelijks vocht doorkomt

en dus ja voor de vocht opname heb je nog steeds een stal vuling nodig

maar niet zoveel als dat je nodig hebt op beton (dan moet het dikker zijn
ivm beschadigingen / verwondingen aan je paard)dus puur voor de vocht opname

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:54

zijn al wat topics over geweest, maar ik reageer toch nog maar een keertje Knipoog

wij hebben nu al bijna 4 jaar rubberen matten in onze stal, met micro-gaatjes om alle urine door te laten, afvoer naar t riool eronder en alles loopt mooi weg (imker op bokt verkoopt deze matten ook)

alleen wel af en toe alle matten uit stal halen en de onder+bovenkant en de stal zelf met hoge druk spuit schoonspuiten
dat doe ik zo'n 3 of 4x per jaar, en tussendoor leg ik geregeld de tuinslang in de stal, til 1 mat op en schrob de matten schoon met een ebzem, en t water+rotzooi loopt dan z t riool in, dan nog ff riool doorspoelen en de stal kan er weer ff tegen

verder veeg ik iedere dag 2x alle mest bij elkaar en schep dat eruit, 3 stallen in 10 minutjes helemaal brandschoon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:55

Ik geloof dat Imker rubberen matten verkoopt

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:57

Nee wij hebben helaas geen rubbermatten in de stal, alhoewel ik dat wel fijner vind...

Mijn vriendin heeft ook rubber aan de deuren,omdat haar paard nogal tegen de deur aan trapt, zo maakt het niet zo'n herrie Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:58

@renske -> heb je denk ik andere matten dan die ik op het oog had ..
die ik op het oog heb wegen 40 kg per stuk en eenmaal inelkaar haast niet meer uit elkaar te krijgen ..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 13:02

ik zal imker eens pben...

het is voor een paard die een beginnende stofallergie heeft,deze moet dus van het stro af,dus of rubermatten,of vlas oid...de eigenaresse kwam zef met het idee rubber matten aan,vandaar de vraag...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:07

die van mij wegen gebruikt(nat dus) +/- 60 kilo(zijn matten van 1x1meter met microgaatjes om vocht door te laten, maar dat slibt weleens dicht en dan zijn ze dus loeizwaar) en die moet ik met een steekwagentje uit de stal halen, en ze er eerst met zn 2en opslepen Bloos
droog zijn ze idd ook rond de 40 kilo

een reden om de volgende keer bij Imker matten van 30x30 cm te bestellen, dat maakt het wat aantrekkelijker om de matten uit de stal te halen en schoon te spuiten Schijnheilig nu sleep ik me nml een ongeluk met die dingen! Ik heb deze die ik nu heb bij Roosen in Belgie gekocht, nu dus bijna 4 jaar geleden, maar alleen voor Q gebruik ik wat stro in t midden van zn stal, de anderen staan gewoon op de matten, nooit meer schaafwondjes, nooit mok of rotstraal, altijd netjes schoon en droog, alleen nu de matten wat aan t verslijten zijn merk ik dat ik ze vaker schoon moet spuiten zodat ze nogsteeds alles goed door laten lopen, toen ze nieuw waren ging dat veel sneller, maarja 4 jaar lang paarden met hoefijzers erop dan is da ook logisch.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:09

Wij hebben net nieuwe stallen besteld en daar zag ik ook van die mooie rubberen tegels voor in de stallen. De verkoper zei dat je ze niet moet gebruiken als je geen afvoer hebt voor het vocht. Dan krijg je namelijk maden eronder. Verder zei hij ook dat je dan in principe geen stro meer nodig hebt, maar het lijkt mij wel kaal!
Enneh, hij zei dat je ze om de zoveel tijd uit de stallen moet halen en goed schoon maken.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:13

ik hwb ook matten liggen. geen dikke. heb het vooral dat ze geen kou van de vloer optrekt. mijn ene paard gooit altijd alle stro in een hoek. doe dat wel elke dag weer goed leggen, maar als ze het 's nachts doet heeft ze in elk geval nog genoeg plek om te liggen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:21

Babsie_Flash schreef:
Wij hebben net nieuwe stallen besteld en daar zag ik ook van die mooie rubberen tegels voor in de stallen. De verkoper zei dat je ze niet moet gebruiken als je geen afvoer hebt voor het vocht. Dan krijg je namelijk maden eronder. Verder zei hij ook dat je dan in principe geen stro meer nodig hebt, maar het lijkt mij wel kaal!
Enneh, hij zei dat je ze om de zoveel tijd uit de stallen moet halen en goed schoon maken.

wat ik dus ook al zei Knipoog
we hebbeneen afvoer naar het riool eronder, dus alles loopt mooi weg, paarden staan lekker droog en t is niet hard ofzo om op te liggen, en idd af en toe alles eruit en met de hogedruk spuit matten+stal schoonspuiten.

stro gebruik ik niet, alleen bij mn ruin ligt er wat stro in t midden van de stal, anders wil ie nml niet plassen Clown de 2 merries staan gewoon op de matten en hebben het prima naar hun zin op stal, maar ze staan wel van 8-18 in de wei dus alleen 's avonds & 's nachts op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:21

Ik heb twee grote repen van 1,5 * ruim 5 meter in mijn stal liggen, de stalbodem is dus voor driekwart met matten bedekt. Ik heb trouwens een stel koematten gratis kunnen overnemen, enige nadeel is dat de urine bij mij niet door de bodem van de stal wegkan, dus gebruik ik zaagsel als onderlaag, en dan stro erop. Bevalt me heel goed, enige nadeel is het schoonmaken en desinfecteren omdat die matten lood en loodzwaar zijn met het eruit halen...

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:19

Wij hebben ook matten en ook zonder strooisel erop.
In het begin een kaal gezicht, maar omdat onze paarden als ze op stal staan altijd over kuil beschikken vinden ze het niet erg.
1 heel groot voordeel is dat je weinig mestafval hebt en geen strokosten en ophaalkosten, plus het is veel minder werk.
Wij halen 1x per jaar alles leeg en wordt alles met de hoge druk reiniger schoongespoten, perfect!
Wel hebben wij onder de stallen een ierput lopen, daar kan de urine in lopen, het is namelijk een oude koeienstal geweest....
Wij zijn er erg tevreden over en willen niet anders meer!

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:46

Ik gebruik oude koematten vooraan in de stands, omdat er een paar bij zijn die al het stro naar achter trappen en dan staan ze dus op de stenen.