EHBO kistje?tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

EHBO kistje?tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 00:50

Ik was benieuwd wat mensen standaard opstal hebben voor ongelukken en verwondingen?
Als EHBO setje,zal ik maar zeggen?
Ik ga binnenkort een eigen paard kopen en wil natuurlijk niet voor vervelende verassingen komen te staan mocht er iets gebeuren op stal.
Dus wat hebben jullie in je poetskist/zadelkast altijd staan?

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 01:37

Veel te veel zalfjes Knipoog isobetadine zalf, vulketan gel, mokzalfjes, en dan nog allemaal wondzalfjes waar ik de naam niet van weet (allemaal gekrege van de da) thermometer, steriele gaasjes, gaasjes voor brandwonden (kleeft niet aan de huid vast), en dan soort stretch bandage, vochtige doekjes maar dan speciaal voor de oogjes, watjes, ook wat boeken met informatie, denk dat ik hier nog veel ga mogen wijzigen, ik vergeet de helft Verward
Laatst bijgewerkt door Titsia op 25-11-04 02:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 02:05

Wij hebben ook zalfjes en sprays (Acederm, betadine, enz.) en groene biotex voor hoefzweren.
Daarnaast hebben we nog een temperatuurmeter,
een hoeftang (voor hoefzweren),
glijmiddel (wat de DA hier had laten staan toen er eentje koliek had),
rubbere handschoenen
2 super fijne boeken met informatie over ziektes en eerst hulp bij paarden,
er hangt een lijstje met nummers van dierenartsen bij de telefoon,
Vette watten en oogschoonmaakspul
Stalbandages
Volgens mij was dat het wel zo'n beetje.

De rest van verbanden enzo ligt in huis (de paarden staan aan huis). In de vrachtwagen heb ik wel een ehbo kistje met vanalles, voor zowel mensen als dieren. (sprays, verbanden, pleisters, noem maar op)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 11:59

Het hoort misschien niet direct in het EHBO-kistje, maar bijv. een goed stuk touw en een goede schaar zijn ook erg handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:02

Betadine shampoo, acederm, bright eye en equistar om de kootholtes in te spuiten ter voorkoming van mok (maakt haar/huid waterafstotend omdat er siliconen inzitten )

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:09

Betadine shampoo, betadinezalf, jodium, gaasjes, verband, pleisters (ja ook aan mezelf gedacht) verder nog een thermometer, vaseline/uierzalf schaar en silverspray...