Pfiff en Merano zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

co2

Pfiff en Merano zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 00:13

Ik vroeg mij af of er iemand bekend is met zadels van het merk Pfiff en Merano. Dat er al van Merano een topic is weet ik al Knipoog
Maar goed, deze zadels zijn in diverse winkels te koop (ook géén zadelmarkt winkels..) maar omdat de zadels niet zo duur zijn vroeg ik mij af of ze wel gewoon van goede kwaliteit zijn.
Ok, dat het geen Kieffers zullen zijn kan ik mij ook wel begrijpen, maar misschien dat iemand goede/slechte ervaringen heeft met deze zadels?

Ik ben namelijk op zoek naar een veelzijdigheidszadel, neiging dressuur en een diepe zit. Toen ik de zadels van Pfiff zag leken deze mij wel het meest geschikt. Nu is nog maar de vraag of ze ook goed zijn Lachen

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 11:50

ik heb een pfiff zadel, en ik vind hem super...

ken ook een boel mensen met zo'n zadel en zijn ook allemaal super tevreden, en dat het geen kiefer is, tsja, het word wel door de zelfde fabrikant gemaakt... het is een zeer goed kwaliteit zadel..(mijn mening)

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 12:07

Pfiff heeft meerdere 'klasses' zeg maar, hele goedkope (+-150 euro) en dure. De dure zijn goed, maar dan ook net zo duur als een Rossner oid. De goedkope zijn een ramp (vriendin van me heeft zo'n ding gehad). Merano komt wel van zadelmarkt en dáár heb ik weer nog nooit wat goeds van zien komen (qua engelse zadels iig, heb er zelf ook een van gehad)

co2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 13:43

Merano is ook in andere ruitersport zaken te koop buiten Zadelmarkt oid om

Wel jammer dat Pfiff zadels weer zo verschillen in (prijs)klasse, zo weet ik nog niet wie welk zadel bedoeld Haha!
Maar waarom zijn de goedkopere zadels een 'ramp'? Ik ben wel benieuwd naar de nadelen en de voordelen van zo'n zadel. Ook ben ik wel benieuwd naar de wat duurdere zadels van Pfiff (Merano?).

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 22:25

De 'Ramp' zat m vooral in de baggerkussens, de leerkwaliteit (karton) en ze slechte zit, het zwaartepunt lag erg naar achteren.

Met dure klasse bedoel ik vanaf 500 euro

co2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 10:23

Ok thanks Lachen Dan weet ik dat Haha!

Nog meer mensen?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 10:31

ik heb een pfiff gehad, een duurder type, nieuw was hij rond de 600 euro. dat zadel leek sprekend op de kieffer garmisch en zat ook zo. de kwaliteit van het leer was natuurlijk wel wat minder.

maar kun je niet beter voor dat geld een goed 2e hands merkzadel kopen?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:21

De duurdere modellen van Pfiff ken ik wel. Best redelijke leerkwaliteit en een fijne zit.