Springen met pony tussen paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Springen met pony tussen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 16:58

Ik weet niet of hier al topics over zijn, de zoekmachine kon ze iig niet vinden.

Ik zit nu dus met Goldy tussen de paarden met dressuur, dat is geen probleem. Nou is het zo dat Goldy en ik ook graag mogen springen. Het probleem is alleen dat je bij de paarden gelijk bij 1 meter begint in de B, (dat is voor een D pony al M springen) en ik dus niet echt veel kans heb tussen de paarden. Het gaat natuurlijk om de lol, maar ik vind het voor mezelf ook wel leuk om vooruitgang te boeken. En om nou alleen maar steeds B parcoursjes en misschien eens een L parcoursje te springen is ook een beetje eentonig.
Nou vroeg ik me dus af of er nog andere mogelijkheden zijn waarbij het qua springen niet veel uitmaakt of je met een paard of een pony meedoet. Of iets wat niet echt eentonig is.
Ik zat zelf ook al even te denken aan crossen, maar daar weet ik verder niks vanaf dus ik weet ook niet hoe dat zit met de hoogte van de hindernissen enzo.
Iemand nog andere ideeen of tips?

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:05

Met springen loop je denk ik toch tegen het probleem van paslengtes op, met een e-pony lukt het nog wel, met een d wordt het moeilijk.
Misschien oefenparcoursen voor de pony's mee gaan springen?

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:18

waarom rij je niet gewoon bij de pony's? het kan vast ook niet dat je ineens van 80 cm naar 1 meter kan qua hoogte lijkt me! anderen die bij de pony's rijden moeten daar ook eerst gewoon winstpunten voor halen!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:19

sorry dit berichtje hierboven had ik neergezet, mn zus was nog ingelogd ik zit er net achter haha

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:25

Moet je Pinacolada eens PB-en... die weet daat het een en ander van.. (uit eigen ervaring..)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:33

mijn E-pony heeft M gesprongen tussen de paarden, niet met mij ff voor de duidelijkheid Knipoog
za is wel ee flinke E-pony maar heeft wel pony-pasjes vindt ik, en t ging blijkbaar wel gewoon goed
alleen lijkt het mij wel lastig, t is voor een pony een stuk hoger dan voor een paard van 1.70 ofzo!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:36

Ik denk wel dat het lastig gaat worden, met bijv. het aantal meters tussen de dubbelsprong

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 17:38

Rosalie123 schreef:
waarom rij je niet gewoon bij de pony's? het kan vast ook niet dat je ineens van 80 cm naar 1 meter kan qua hoogte lijkt me! anderen die bij de pony's rijden moeten daar ook eerst gewoon winstpunten voor halen!

Ik ben 20 dus ik mag niet meer tussen de pony's starten. Anders had ik dat natuurlijk gedaan.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 17:43

Tja je zou tijdens het springen wat kunnen oefenen op grote afstanden en kijken hoe je pony het oppakt.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 18:39

Ja de afstanden zijn het probleem niet. In de clubles zit ik vaak ook tussen de paarden dus de maten worden dan al op de paarden afgesteld. En ook met privelessen die ik gehad heb zijn we veel met de afstanden voor paarden aan t springen geweest. Alleen de hoogte word op een gegeven moment een probleem. Ik denk dat dat voor ons bij de 1.20 wel ophoudt. (En misschien daarvoor ook al wel, want 1.20 hebben we wel gesprongen maar dat waren gewoon losse hindernissen) En ik heb nu ook al een tijdje niet meer gesprongen om de dresuur er beter in te krijgen. Alleen nu zijn we met de lessen weer gaan springen en nu is het springvirus weer gaan kriebelen. Maargoed ik weet wat we een jaar/anderhalf jaar geleden hebben gesprongen maar ik weet niet hoe het straks in de training zal verlopen, of dat meer of minder wordt.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 18:57

hoe groot is je pony eigenlijk?
hij toont wel groot op fotoos!!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 20:05

1.45 is ze.