Alergie van (paarden)BH.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ludora

Alergie van (paarden)BH.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 12:24

Ik denk dat mijn, overgevoelige, ruintje alergisch is voor het synthetisch materiaal van zo'n borstbeschermer, een BH dus.

Hij heeft, ondekte ik gister, een paar bultjes op de voorkant van zijn borst. Hij draagt het ding pas vanaf vrijdag, nog geen week dus. Maar goed hij heeft een satijne-huidje dus ik sta er niet heel erg gek van de kijken, maar ja wat nu ????

Hij kreeg behoorlijke schuurplekken op zijn borst, en bij mijn merrie gebruikte ik een BH en dat werkte goed, maar helaas bij Tychonneke dus niet.....

Heeft iemand hier ook last van en bestaat er zo'n BH in natuurlijk materiaal ??? Of andere tips zijn ook welkom.... Pling

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:27

Natuurlijke materialen zijn ook stroever, en minder elastisch. En ik kan me zomaar indenken dat je daar dan ook schuurplekken door kunt krijgen (dus dan is het hele effect weg) . Of ze in natuurlijke materialen te koop zijn weet ik niet, maar misschien kun je contact opnemen met iemand die ze voor je kan maken? Henriette hier op bokt kan ze zelf maken, neem daar anders contact mee op.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:28

is dat voor schuurplekken van je deken? of gebruik je het tijdens het rijden ofzo? sorry, begreep het niet helemaal Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:30

Afbeelding

Dit is een shoulder guard/paarden BH. Is idd om het schuren van je deken op schouders en schoft tegen te gaan. Je doet hem onder de deken.

Als een shoulder guard niet helpt, kun je ook kijken of je een deken kunt vinden met een betere pasvorm.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:38

Hoewel het vrij afgezaagd klinkt, denk ik ook dat eendeken met een andere (en betere) pasvorm een goede oplossing is.
Veel succes!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:39

Dat kun je toch heel gemakkelijk zelf maken? Gewoon van een lap katoen, wol of voor mijn part zijde. Dan kun je ze goedkoop uitproberen wat geen plekken geeft voor jouw paardje.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 12:49

Die BH zit inderdaad onder de deken.....

Afbeelding

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:52

Heb je de BH al gewassen? Misschien is hij allergisch voor een middel waar de stof mee is behandeld, en niet voor de stof zelf.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 12:59

Over passende dekens hoeven we het niet te hebben..........

Mijn paard is vrij smal en alleen Bucas dekens passen fatsoenlijk, dussss echt wel goede dekens (als je het onderzoek in het Bit moet geloven de beste dekens) Die heeft hij dus ook alleen maar op, en ze liggen ook super, maar het gaat meer om het gewicht wat op de schouders ligt, hij loopt de hele dag in de wei dus beweegt ook veel......

Ik denk idd dat katoen of wol of zo niet zal helpen en dat het zo'n stak en glad materiaal moet zijn......

Maar misschien had iemand anders hier ook ervaring mee....... en wist hij/zij een practische tip........

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 13:01

Ik heb er geen last mee, maar mijn tip is dat je de BH even moet wassen.
En voor een paard dat de hele dag op het land loopt is een deken met loopsplitten misschien niet verkeerd (Weet niet of de Bucas dat heeft?). En Bucas is een goed merk, maar er bestaan meer goede merken.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 13:02

Cassidy schreef:
Heb je de BH al gewassen? Misschien is hij allergisch voor een middel waar de stof mee is behandeld, en niet voor de stof zelf.

Dat is misschien wel iets ja !!!! Ik ga dat even doen !!!!

Goede tip OK dan!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 13:04

Ik denk dat de irritatie te wijten is aan het feit dat een borstbeschermer de huid behoorlijk afsluit, ik denk niet dat het aan het materiaal op zich ligt.
Overigens krijgen mijn paarden ook schuurplekken van Rambo dekens, een deken met nylon voering doet vaak wonderen.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 13:37

Ik heb al HorseWare gehad, super dekens maar passen niet.
Ik heb al Domniek (ik weet echt niet hoe ik dat ook al weer schrijf..... Ook wel goede dekens, maar ook voor mijn paard geen goede pasvorm... Zo kwam ik dus, vele euros later, bij Bucas..... En die passen perfect......

Dekens met loopsplitten vindt ik echt een ramp !!!!! Lekken door op de naden enzo..... Bovendien heeft de Bucas coupe-naden waardoor er geen loopsplitten nodig zullen zijn.... Het gaat ook niet echt om de vorm, maar meer om de zwaarte denk ik.....

Hij heeft deze denkens al een behoorlijke tijd en sinds een week of 2 zijn er 'ineens' (ik heb er een deken bijgelegd ivm de kou) schuurplekken...... Vorig jaar had hij er met dezelfde dekens geen last van...........

Vreemd........... (en nee vorig jaar paste ze niet beter of zo)

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 13:38

Sjuimpje schreef:
Ik denk dat de irritatie te wijten is aan het feit dat een borstbeschermer de huid behoorlijk afsluit, ik denk niet dat het aan het materiaal op zich ligt.
Overigens krijgen mijn paarden ook schuurplekken van Rambo dekens, een deken met nylon voering doet vaak wonderen.

Maar Nylon ademd niet. Nu is de huid alleen op de borst voorzien van een synthetisch materiaal, ik wil toch neit zijn hele lijf afsluiten van ademen, of begrijp ik je verkeerd ??? Blond

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 13:45

Ik heb dekens van Lamicell, met idd een gladde voering. Op het moment dat ik er een katoenen onderdeken onder leg, krijg ik bij de overgang rug/billen duidelijke schuurplekken van de deken. Op dit moment heb ik er nog geen onderdeken onder, en nog nergens last van.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 14:03

Tsja dat hadden de HoresWare dus ook, die gladde binnenvoering, maar ja........ Past niet he !!!

Lamicell heb ik ook gepast, maar was te groot voor de hals en een maat kleiner weer te kort !!!! Leuk !!! Een chique dames paardje !!!! (sorry Tychon !!! Luvu Tong uitsteken )

Echt van de 'goede' (LEES DURE) deken heb ik al alle dekens gepast. Ook dekens zoals Harry's Horse, BR, Imperial, enz enz enz enz enz enz enz... Arm dier heeft zeker al 30 verschillende dekens op zijn rug gehad om te passen.... Of te groot of te kort of niet waterdicht (heel belangrijk als ze buitenstaan) of (en dat is helemaal frustie) de deken lijkt te passen, en de volgende dag zit er helemaal nul pasvorm meer in. (een zogenaamde paspop(paard)deken, niet voor gebruik !!!!

Boos!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 14:04

Wat is er mis met een extra regendeken over een goed passende maar niet waterdichte deken?

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 14:10

Tychon staat nu al onder ruim 450 gram aan dekens........... Dus een regendekentje zal het niet oplossen...............

(mijn paard is een hele erge kouwkleum, was ie in de kudde ook al)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 14:11

Een regendekentje zal misschien oplossen dat je een goed passende deken laat schieten omdat hij niet waterdicht is.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 14:17

Ja klopt..... Moet nog maar eens gaan kijken, had alleen gehoopt met een BH het probleem op te kunnen lossen !!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:13

Misschien kan dat nog, was hem eerst, misschien is het daarmee opgelost?