Ik denk erover om een bijrijder te zoeken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sandr0

Ik denk erover om een bijrijder te zoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 10:19

Wie heeft er positieve reacties en negatieve reacties?
Ik denk er dus over een bijrijder te zoeken, wie heeft hier ervaringen mee?

En wie kan mij vertellen hoe ik foto's in mijn profiel kan zetten?

[edit Chica; punt 1, capslock in tekst uitgezet en punt 2, kijk even in de handleiding hoe je foto's in je profiel kunt zetten]

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 10:21

je komt wat beter over als je niet met hoofdletters typt!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 10:21

Dit is nou al het 2e topic dat je opent MET HOOFDLETTERS
Dat leest echt heel schreeuwerig....
[Caps Lock] is misschien ingedrukt?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 10:22

1) Doe die caps lock uit, zo gaat echt niemand je serieus nemen hoor Scheve mond
2) Foto's plaatsen kan je opzoeken bij de zoekmachine of in de sticky bij In The Picture
3) Ik ben zelf bijrijdster, en het bevalt goed Lachen De eigenaren heeft een paar dagen rust, en het paardje krijgt lekker aandacht Lachen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 10:26

zie het probleem niet als het hoofdletters zijn of klen maar goed mijn chapslock is uit.

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:17

ik heb zelf alleen meerdere pony´s bijgereden en deed vaak de mensen er een groot plezier mee omdat ze zelf geen tijd hadden. Heb eigenlijk altijd positieve reakties gekregen, en als je zelf een goede klik met je bijrijdster hebt lijkt het mij geen probleem..

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:21

Tja... als je het idee hebt dat je het alleen niet meer red om hem te verzorgen, dan is het wel een goede beslissing, denk ik.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:36

Ik heb voor 1 keer in de week een bijrijdster. Was niet echt op zoek, maar kende haar. Ze verzorgde eerst een ander paard, toen die weg ging had zij dus geen paard meer en ik vond het toch wel lekker om 1 dag in de week niet te hoeven. Dus dat kwam mooi uit, zij een paard ik 1 dag in de week lekker rustig. Alleen moet ik toegeven dat als ik tijd heb toch nog even naar hem toe ga, dat heb ik wel tegen haar gezegt, zodat ze niet denkt dat ik haar kom controleren.

zimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:40

Ik vind een bijrijdster ideaal, temeer omdat ik zelf gewoon geen 7 dagen per week tijd heb om mijn pony te doen door mijn werk en met een eigenwijze peuter om me heen... Nu heb ik ook wel een wereldmeid getroffen hoor., die ook een hoop extra dingen doet. Rox als je dit leest; ik wil je niet meer kwijt hoor.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 14:47

tja ik heb dus wel de tijd maar soms is het wel eens makkelijk om een goede en betrouwbaar iemand achter de hand te hebben. Maar ja een goeie bijrijder ligt niet voor het oprapen. Maar wie weet loop ik eens tegeniemand aan. Voorlopig red ik het prima alleen en was het ook alleen nog maar een idee waar ik mee zat.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:41

Als je op zoek bent naar een betrouwbaar iemand kan je eens rond gaan vragen in de omgeving, aan andere 'paardenmensen' of ze niet iemand kennen die wel geschikt daar voor is.
Zo ben ik ook aan mijn bijrijdpaarden gekomen. De eigenaresses hebben op stal en via via gehoord dat ik wel erg leuk zou zijn voor de pony's. Zodoende kan je vaak een betrouwbaarder persoon vinden, dan als je bijvoorbeeld en advertentie op internet plaatst, want daar reageert vanalles op.
Het voordeel van een bijrijdster is dat je af en toe eens even niet naar je paard hoeft te gaan. Je even lekker helemaal de tijd voor je zelf hebt, terwijl je weet dat je paard toch goed verzorgt word.
Het nadeel is dat een bijrijdster vaak vaste dagen wilt, terwijl jij misschien haar wilt laten komen op momenten dat jij er behoefte aan hebt.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 18:09

sandr0 schreef:
tja ik heb dus wel de tijd maar soms is het wel eens makkelijk om een goede en betrouwbaar iemand achter de hand te hebben. Maar ja een goeie bijrijder ligt niet voor het oprapen. Maar wie weet loop ik eens tegeniemand aan. Voorlopig red ik het prima alleen en was het ook alleen nog maar een idee waar ik mee zat.

Het klinkt nu net alsof je die persoon wilt gaan opbellen, soms 2x in de week en soms 2x per maand. Ik weet niet precies of je dat ook bedoeld, maar dat werkt niet.
Het moet voor een bijrijder ook leuk zijn om te rijden.. Ikzelf ben bijrijder en vindt het geweldig. Ik rij 3x in de week, mest de stal uit elke keer als ik kom rijden, dinsdags extra goed, samen met de stal van de buurman. En koop zo nu en dan iets leuks. Verder is het natuurlijk belangrijk om goede regels te stellen... (kort geleden nog een topic geweest) ..

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 18:13

Als je gewoon iemand achter de hand wilt hebben die eens voor je paard kan zorgen als je zelf onverwachts niet kunt, dan ben je denk ik beter af met een "netwerkje" van stalgenoten die elkaar helpen.
Met een bijrijder maak je toch vaak wel vaste afspraken over welke dagen.

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 18:52

goede afspraken, zeeeeeeeer belangrijk!
Ook is het handig dat het iemand is waar je goed mee overweg kunt. Anders loopt het nog niet

Veel succes!

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:28

ik heb een bijrijder gezocht via marktplaats. Prima hoor en inderdaad goede afspraken maken en goed duidelijk maken wat je wel en niet wilt hebben met het rijden van je paard. Zo wil ik dat hij goed wordt ingestapt en niet met sporen en slof wordt gereden, zo zullen andere mensen weer andere dingen hebben. En laat je bijrijder wle een beetje vrij, niet TEveel regels, anders ben je ze zo weer kwijt.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:32

Ik ben heel tevreden geweest met mijn 1 a 2 dagen vrij in de week, soms ging ik weleens langs als zij er ook was, was ok gezellig en je ziet je paard weer van een hele andere kant.
Ideale oplossing als je minder tijd hebt of afentoe eens een dagje vrij wilt.

Enige nadeel is dat je weleens de verkeerde kan treffen, en dan ga je je zorgen lopen maken, met de laatste had ik daar geen problemen mee, maar daarvoor had ik er 1 die gewoon afentoe niet op kwam dagen, als je dat dan achteraf hoort voel je je zwaar bedondert en schuldig t.o. je paard.

Dus iig goed zoeken en pas iemand nemen als je zeker weet dat eht naar jou zin is.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 22:21

ik heb een bijrijdster voor 2 dagen in de week,,
de voordelen zijn:
je paard krijgt aandacht en beweging van een ander
je kan zelf ook eens wat anders doen
als je er geld voor vraagt kan je meeer leuke spullen voor je paard kopen
een ander krijgt ook de kans om andermans paard te rijden Lachen
maar je moet wel iemand hebben die lief voor je paard en waar je mee op kan schieten want anders is het niet leuk natuurlijk,,

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 14:25

Ik ben zelf bijrijder en ik vind het heerlijk. Je moet alleen wel iemand hebben die zich aan de afspraken houdt en die ook afbelt als ze niet kan. Voor en bijrijder is het alleen niet leuk als ze alleen maar af en toe mag rijden als het jou niet uitkomt. Het is toch leuk om een band met zo'n dier op te bouwen. En anders gaat het haar misschien wel vervelen en gaat ze een ander zoeken. Je hoeft niet de eerste de beste bijrijder te nemen. Je mag best wel eisen stellen. En als je iemand achter de hand wil hebben voor vakanties of de keren die je zelf niet kan, zou ik wel een vaste bijrijder zoeken.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 18:20

Ik heb sinds 2 maanden een bijrijder, omdat ik het met mn werk gewoon niet red om in mn weekenddienst ook nog eens de volledige verzorging op me te nemen. De ene week doet mn bijrijder hem op vrijdag en de andere week op zaterdag en zondag. Natuurlijk kan ik het niet laten om elke dag toch even langs te gaan en alvast de stal te doen en bijv. een rondje te gaan wandelen.
Maar ik heb gewoon wat afspraken op papier gezet. (te denken aan: niet van het terrein af, altijd een cap op etc.) Gewoon duidelijk afspreken wat je van je bijrijder verwacht. Het bevalt prima een bijrijder maar af en toe vind ik het ook wel moeilijk om mn paard "los" te laten.