Ik zit eraan te denken om over te gaan op hoefschoenen. Ik heb gelezen dat dit veel beter is voor de benen en slijtage vermindert. Bovendien kunnen die dingen gewoon af na het rijden dus dat leek me ook wel ideaal. Ik heb eigenlijk alleen maar de ervaringen gelezen op www.hoefschoenen.nl Ik ben eigenlijk een beetje op zoek naar nog meer mensen die ervaring hebben met hoefschoenen. Niet alleen postieve maar ook negatieve ervaringen. Niet van die verhalen ik ken een nicht van de vriendin van me neef enz, want daar heb ik natuurlijk niks aan hihihi
Mijn tinkie staat nu rondom op ijzers, en we rijden regelmatig buiten. Zonder ijzers kan hij gewoon niet. Dus het is of hoefschoenen of ijzers.... Ik zit nog een beetje te dubben eigenlijk.
Kunnen jullie helpen???
groetjes Sharmila
Napie
Geplaatst: 24-11-04 02:08
Kijk even via de zoekfunctie want er zijn hier al heel veel topics over geweest.
baroen
Geplaatst: 24-11-04 05:48
tja..het ligt er helemaal aan in welke omstandigheden je vaak rijd, rij je elke dag over de verharde weg zou het een goede optie zijn, ook ligt het aan de hoeven van je paard, ik heb een tijdje een paardje gereden die vooral witte hoeven had, die zijn gewoon wat 'zachter, en daarmee kwam ik veel buiten, die reed ik wel eens met hoefschoenen... en dat werkt wel ja....
Morrie
Geplaatst: 24-11-04 08:56
Ik heb hoefschoenen om de overgang van ijzers naar blote voeten te overbruggen en voor voor de kar.
Ik heb Marquis schoenen, maar er zijn nog veel meer merken met allemaal andere sluitsystemen
in mijn profiel staan foto's en filmpjes van 1 van de 1e keren met schoenen
Banjer
Lid Nieuwsredactie
Geplaatst: 24-11-04 09:03
Banjer zonder ijzers, we rijden regelmatig buiten (harde grond) en het gaat perfect!
Banjer wordt natuurlijk bekapt door Hans Arendse (http://www.paardenservice.nl)... hij meet ook hoefschoenen aan voor de firma Smit in Rijssen.
Morrie
Geplaatst: 24-11-04 09:12
ja las je zonder ijzers met hoefschoenen wil, hoort daar wel een natuurlijk bekapper bij Wout Overbeeke heeft hier ook voor geleerd.
Antheman
Geplaatst: 24-11-04 11:58
Ik heb Dallmertjes.
Zie profiel
Sharmila
Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-04 13:17
Er staan zeker hele goede links bij! Die van de natuurlijk bekapper had ik nog niet gezien. En de hoefschoenen die ik wil zijn trouwens de Marquis.
Morrie
Geplaatst: 24-11-04 13:25
als je de handigheid eenmaal hebt, zijn de Marquis schoenen erg handig, ik trek ze aan in de tijd dat een ander een pard rondom bandageert. Het oppompen van de luchtkamers moet je even onder de knie krijgen.
Wat je ook moet, is inlopen, dat staat niet op de site, maar wel opd einfo die je krijgt als je ze koopt.