Nu loop ik tegen het volgende probleem aan.
Bij ons op stal zijn nog steeds paarden die wel gechipt zijn, maar geen paardenpaspoort hebben. Ik weet dat dit verplicht is, maar het zijn niet mijn paarden en de eigenaar is daar zelf verantwoordelijk voor.
Het wordt pas een ander verhaal als de paarden die geen paspoort hebben, volgend jaar maart niet geent kunnen worden, omdat de dierenarts de enting niet kan registreren in het het paspoort.
Daardoor zouden we op stal het risico kunnen lopen dat de ene helft wel geent wordt en de andere niet, om maar even zwart wit te zeggen. Je hebt dan een grotere kans op uitbraken van ziektes en dergelijke.
Vorig jaar was het al zo, dat er geen nieuwe (ouderwetse) entboekjes meer gegeven mochten worden bij een paard. Nu wil ik graag weten of er onder jullie mensen zijn die weten hoe het nu werkt.
Mogen entingen alleen nog maar in paspoorten ingeschreven worden, of mag het nog steeds gedaan worden in de oude entboekjes als die al bij het paard aanwezig zijn.
Ik denk zelf het eerste. Ik zou het graag zo spoedig mogelijk willen weten, want dan kan ik de anderen pensionklanten nog even achter hun vodden aan gaan zitten, dat ze dit paspoort z.s.m. gaan aanvragen voor maart.
Alvast bedankt!!!