Paard schopt voorbijganger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mitnait

Paard schopt voorbijganger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 19:35

Vanmiddag heeft mijn paard uitgehaald naar iemand die gewoon maar voorbij liep. Boos! Ze heeft dit nog nooit gedaan! In het begin schopte ze weleens naar andere paarden maar dit was binnen enkele weken weer over. Verder doet ze nooit wat tegen andere mensen, en nu opeens wel! Hoe kan dit?

Please geef een reactie

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:37

misschien schrok ze van diegene? en/of maakte het persoon een onverwachtse beweging?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:41

Als het de eerste keer is zou ik het in de gaten houden maar er geen drama van maken.
Misschien schrok ze ergens van of was het toeval dat er net iemand langs liep.

Zo niet zou ik het gewoon emt je stem afstraffen, meestal zie je zoiets wel aankomen toch?

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 19:45

Ik was er vanmiddag niet bij, iemand anders stond met mijn paard in het gangpad te wachtten toen er iemand langs kwam. En toen haalde ze opeens uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:12

Tja een beetje onduidelijke situatie, waar kwam die persoon vandaag etc., kan het nie zijn dat paardje gewoon schrok?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:13

nessie_1987 schreef:
Ik was er vanmiddag niet bij, iemand anders stond met mijn paard in het gangpad te wachtten toen er iemand langs kwam. En toen haalde ze opeens uit!

Mwoah...dan zou ik het gewoon even in de gaten houden, kan ok zijn dat ze wat ongeduldig werd en daarom haar been naar voren gooide/schraapte.

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 20:23

Kan, maar ze raakte die persoon! Ik zal de situatie nog een keer duidelijk uitleggen:
Er stond een vriendin van mij met mijn paard in het gangpad te wachtten om in de bak te gaan. Er loopt iemand langs en mijn paard haalt uit. RAAK

Dit heeft ze nog nooit bij mensen gedaan, alleen in het begin naar andere paarden.( Toen geen enkele geraakt) Wat binnen enkele weken over was.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:33

mijn pony deed het toen ik hem nog maar net had. hij trapte doelgericht naar je als je achter hem langs liep.
bij hem was er maar 1 oplossing:
kei en keihard terugtrappen...!

dat werkte dus wel, hij trapte naar mij toen ik iets wilde pakken, ik was zo ontzettend kwaad dat ik hem twee rake trappen terug verkocht heb.
sindsdien heeft hij het nooit meer gedaan...

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 20:34

Ik voel me nu tamelijk schuldig tegen over die persoon, heb m'n excuus al aangeboden. Maar ik hoop niet dat er nu een heel hoop gezeur komt op de manege.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:11

Terugtrappen is idd een oplossing, maar dan zou ik het wel doen als je zeker weet dat je paardje het echt expres doet, en niet uit schrik ofzo?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 23:19

WildWings schreef:
Terugtrappen is idd een oplossing, maar dan zou ik het wel doen als je zeker weet dat je paardje het echt expres doet, en niet uit schrik ofzo?

Dan nog heeft ie niet te trappen. Ze hebben de pootjes maar thuis te houden.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 00:15

Gewoon een beetje in de gaten houden de komende tijd en wel afstraffen zodra het nog mocht gebeuren. Paarden kunnen altijd wel eens trappen maar dat wordt toch echt meestal veroorzaakt door iets in zijn omgeving en niet valsheid, maar ja het is toch te link om het niet te straffen Scheve mond

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 04:40

Ik zou de eerste keer het neit meteen afgaan straffen met kei en kei hard trappen, ten eerste omdat ik te verbaasd zou zijn en ten tweede kan ie best een keertje ergens van schrikken. Misschien gewoon een 'eey' of een tikje op z'n achterste, maar kei en kei hard schoppen klinkt mij bijna als paardenmishandeling in de oren... Verder denk ik dat je paard gewoon ff die persoon niet verwacht had. Dat ie ff stond te dromen ofzo en toen schrok. Heeft die persoon veel pijn? Anders moeten ze maar niet zeuren op je manege hoor, ik bedoel een paard is nou eenmaal een paard.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 09:00

houdt in de gaten waarom ze trapt, als ze het uit nijdigheid doet vertel je t tegen iedereen, zo weten ze het en kunnen ze er rekening mee houden.
als ze t dan weer doet en een trap terugkrijgt houdt ze er denk ik wel snel mee op..