Deurtje aan rechterkant bij trailer verboden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Deurtje aan rechterkant bij trailer verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 19:22

Omdat we aan het rondkijken zijn naar een trailer ben ik alles op een rijtje gaan zetten..
Ik wil heel graag het deurtje aan de rechterkant ivm stoppen bij drukke wegen/vluchtstrook. Nu kreeg ik een mailtje van iemand dat per 1 jan 2005 het deurtje aan de rechterkant VERBODEN word.. Nou heb ik hier helemaal niks over gehoord en voordat ik m'n geld uitgeef aan een straks nutteloze trailer... kan iemand mij helpen??

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:22

verboden???
mijn deurtje zit wel aan de linkerkant gelukkig.
dat kan toch niet waar zijn!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:24

Heeft die persoon er ook bijgezegd wat de reden ervoor zou zijn?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:25

Lijkt me volstrekte onzin. Heeft zeker een trailer te koop met het deurtje links?

Ik heb het deurtje rechts zitten en ik ben er maar wat blij mee!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 19:29

Hij bood mij geen trailer te koop aan, gaf mij alleen deze informatie..
Omdat het mij echt totaal onbekend is, zoiets lees en hoor je wel in de wandelgangen, wilde ik het toch even zeker weten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:29

Dat zou lekker zijn, zit NL straks niet alleen met een overschot aan auto's met grijs kenteken, maar ook een enorme verzameling waardeloos geworden trailers met de deurtjes rechts. Haha!

Lijkt mij ook absolute onzin. Bij onze Ifor Williams (Engels merk) zat het deurtje links, bij onze Wesco (Nederlands merk) zit-ie rechts. Rechts lijkt mij veel logischer hier op 'het continent' aangezien je dan altijd veilig aan de bermkant de boel open kunt doen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:31

hoop het niet, heb net een nieuwe trailer gekocht met het deurtje rechts.....kan het me ook niet echt voorstellen eigenlijk.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:33

Het lijkt mij ook onzin.

En anders zit ik straks en met een waardeloze auto op grijs kenteken en met een waardeloze trailer... Ach, dat kan er ook nog wel bij. Haha!

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:33

Het lijkt mij ook een beetje raar.. Maar waarom zou het deurtje aan de rechterkant dan wel verboden worden, en links niet? (of stel ik nu een domme vraag? Haha!) Bij mijn trailer zit het deurtje ook rechts Tong uitsteken

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:35

Kijk! Dan gaan wij het dus nog druk krijgen door van alle trailers die wij in het verleden hebben verkocht de deurtjes om te bouwen naar de andere kant! Dat wordt dus overwerken voor ons...

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 19:37

Elegance schreef:
Kijk! Dan gaan wij het dus nog druk krijgen door van alle trailers die wij in het verleden hebben verkocht de deurtjes om te bouwen naar de andere kant! Dat wordt dus overwerken voor ons...

*LOL*
Okeej, jullie hebben mij overtuigd. Als diegene terugmailt ga ik toch eens informeren hoe hij aan die wijsheid komt

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:40

Als dat waar zou zijn zouden (bijna) alle engelse trailers verboden worden, die hebben vaak het duurt rechts zitten, athans de onze!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:41

Bij onze Engelse trailer zat-ie juist links... Verward

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:31

Wat raar. Volgens mij raden ze dat juist aan om een deurtje aan de rechterkant te hebben. Idd voor de veiligheid.

vivian001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:36

Vajramani schreef:
Wat raar. Volgens mij raden ze dat juist aan om een deurtje aan de rechterkant te hebben. Idd voor de veiligheid.

Dit verhaal is mij ook bekend. Veel trailers hebben daarom ook de toegangsdeur rechts!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:42

Bij mijn nieuwe blomert trailer zit het deurtje ook rechts en het deurtje van de zadelkamer links.
Vind het wel iets raars als het waar zou zijn. Ik zou in ieder geval nog even verder informeren bij andere trailerverkopers.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 23:20

als het om veiligheid gaat vin dik het raar dat ze de deurtjes rechts verboden hebben ....
ik vind het zowieso al onzin eigenlijk Lachen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 23:38

Ha, dat wordt nog goedkoop shoppen voor mij straks, auto + grijs kenteken en trailer voor het uitzoeken Haha!

Nee hoor, ik heb er ook niks over gehoord, en het deurtje rechts is hier nou eenmaal veiliger Lachen

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 11:51

Ik wilde idd mij deurtje rechts hebben.... wij hebben ook net een nieuwe trailer gekocht en heb de verkoper er in ieder geval niet over gehoord...
Ben benieuwd waar de info vandaan komt

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 12:54

Het deurtje links of rechts maakt natuurlijk echt niet uit voor de veiligheid. Wie zegt dat je in de rijrichting kan gaan staan als er iets mis is???
En op de snelweg blijft het levensgevaarlijk om te stoppen met je trailer. Waar het deurtje ook zit, veiligheid is een wassen neus.

Het enige wat misschien handig kan zijn is een doorlaadklep, dan kan in geval van nood je paard er of voor, of achter uit.( alle Ifor trailers kunnen zo gelevert worden) Verder is de plaatsing van het deurtje niet van belang, het blijft een te klein rotding waar je doorheen moet kruipen.

Ik zou dan ook nooit op het deurtje letten bij aankoop van een trailer, degelijkheid, vering, doorluchting, comfort, dat zijn zaken om op te letten.

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 13:06

KarinvdM schreef:
Het lijkt mij ook onzin.

En anders zit ik straks en met een waardeloze auto op grijs kenteken en met een waardeloze trailer... Ach, dat kan er ook nog wel bij. Haha!

Tja, dan heb ik hetzelfde probleem!
Zit ik ook met een waardeloze auto op grijs kenteken en dan ook nog een waardeloze trailer! Knipoog Haha!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 13:14

Euhm....... Verward
Om maar even in de rest van de reacties te blijven: dit lijkt mij ook onzin. Juist vanuit het oogpunt van veiligheid zie ik liever het deurtje aan de rechterkant dan aan de linkerkant.
En zou ik dan nu mijn 20 jaar oude maar goed onderhouden en oh zo goed functionerende trailer weg moeten doen alleen vanwege dit regeltje Verward
Ben ik even blij dat we in Dld wonen en dus een Duitse auto+trailer hebben en me dus niet aan de NL regeltjes hoef te houden Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 13:26

amondi schreef:
En op de snelweg blijft het levensgevaarlijk om te stoppen met je trailer.

Bij een lekke band, andere pech-onderweg of politiecontrole zul je wel moeten. Dat kan dan mooi op de vluchtstrook. En mocht je dan om een of andere redenen even je paard(en) moeten checken, dan is het IMO altijd nog veiliger om daarbij aan de kant van de vangrail te staan dan aan de kant van het langsrazende verkeer. Knipoog

Overigens heb ik vanmorgen voor de grap even de trailers bij ons op stal gecheckt. Alleen bij Atec en Waco zitten de deurtjes links. Alle overige trailers bij ons (Wesco, Hotra etc.) hebben het deurtje rechts, dat is ongeveer 3/4 van het trailerbestand op onze stal.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 13:39

ik heb op mijn duitse trailer ook een deurtje rechts ideaal!! echt een fabeltje dus neem ik aan..

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 13:41

idd de deurtjes van Atec zitten links, niet zo veilig maar mij maakt het niet zoveel uit....
Dat van dat verboden worden zal wel meevallen...