weer terug op de wei?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

oxborn

weer terug op de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 18:20

Sinds gisteren staat Star binnen omdat hij zo erg aan het afvallen was.
Je kunt zijn ribben voelen en daarom moet hij op stal maar ff flink bijkomen, omdat op het land geen kans is om rustig te eten. Ze staan daar met z'n vieren en staan op het moment op een klein stukje.
Ook ben ik bang dat nu het kouder gaat worden hij zich niet meer warm ken houden omdat hij gewoon geen reserves heeft.
Nu voer ik hem op stal ff flink bij zodat hij weer op gewicht komt.
Nu wilde ik weten of hij over een week of wat weer naar buiten zou kunen omdat ik het geen ideale situatie vind een veulen op stal, maar het is nu gewoon ff nood.
Wat zouden jullie aanraden.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:42

Is het niet mogelijk dat je hem gewoon iedere dag uit de wei haalt en hem bijvoerd?! Zo is hij toch lekker buiten met zijn vriendjes en krijgt hij het benodigde voer om goed de winter door te komen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:49

Dat van Witoto lijkt mij ook een goede oplossing.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:02

Lastig probleem! Ik zou eerder kiezen voor meerdere voederplekken. Als je paard buiten staat hebben ze veel behoefte aan ruwvoer. Je kan hem dus niet "even" binnen ruwvoer geven. Dan blijft dus over krachtvoer geven, maar dat is minder fijn. Hoe oud is Star?

oxborn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 13:32

Star is nu 7 maanden oud en heeft laatst een darminfectie gehad, waarvan hij een flink jasje uitgedaan heeft.
Nu stond hij met 3 andere shetjes onder een afdak waar ze voldoende ruwvoer kregen. Star kreeg daarnaast nog bix met een vitamine preperaat, maar heeft daar der ust niet om het op te eten en viel alleen maar af.
Vandaar dat we hem nu op stal gezet hebben om aan te sterken, want hij kon zich niet warm houden met regen en de ik ben bang nu het gaat vriezen helemaal niet emer, want hij heeft geen reserves meer.
Die wil ik nu opbouwen bij hem.