schrikken van geweerschot en luchtbugs geluid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

donnahanne

schrikken van geweerschot en luchtbugs geluid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 18:16

well don't blame me please; Want ik kan er echt niets aan doen!. maar mijn buurman is jager en achterneef heeft als hobby ; luchtbugs schieten.(ik snap het ook niet, waarom deze hobby leuk is maar je hebt van die mensen..) Dit maakt natuurlijk een eng misselijk rot geluid waar angy (mn paardje) niet alleen van schrikt maar ik ook. het is gewoon iets waar je nooit op voorbereid bent. het is een geuid waar iedereen van schrikt denk ik. maar mn paard spring echt omhoog , logies natuurlijk. maar mijn buurman en achterneef gaan echt niet stoppen met hun hobby voor mij en gaan me echt niet extra bellen om te vragen ze mogen schieten..... jullie snappen het probleem waarschijnlijk... Hoe kan ik er voor zorgen dat mn paardje er minder van schrikt? ik zat al te denken aan mn achterneef om hem express op mijn commando te laten schieten bij angy in de buurt, zodat ik haar kan leren dat het niet eng is en dat ze ook aan het geluid wat went..maar ben bang dat ze mij dan als dit enge geluid gaat zien. ze is nog niet zo lang bij ons, anderhalve maand dus moet haar ook nog leren kennen. Alle tips zijn welkom!!!!! en nogmaals: ik kan het echt niet helpen dat dit hun hobby is! Groetjes

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:45

Balen joh, bij ons in de weilanden wordt ook vaak gejaagd, gelukkig is de bak een stukje van het jagen af, ze gaan vaak echt diep de weilanden in, maar ik moet dan echt niet proberen om erheen te gaan..
Ik denk dat je toch echt het beste kunt doen wat jij zegt, dat je haar dan geruststeld, dat ze jouw kan vertrouwen. Dan kan jij altijd nog stoppen! Knipoog En dat ze bang wordt voor jou lijkt me sterk, jij maakt het geluid niet. Lachen Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:54

het is een goed idee van je...mijn pony reageerd gelukkig niet zo erg meer op die dingen..alleen zou ik de 1e keer dat je dat doet er niet op gaat maar er langs gaan staan....en heel goed uitkijke natuurlijk Knipoog

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:21

Ik heb een tijdje een kauwgom tik gehad en zat dan onder het rijden bellen te blazen, die natuurlijk ook weer knappen.
Heel slim want op die manier lag ik een paar keer bijna van Thomas af.

Maar na een tijdje schrok ie er niet meer van en ook niet meer van vogelkanonnen en jagers.

Het enige enge van jagers is dat ze door de sloot kruipen om op een stuk land te komen, tenminste dat vindt Thomas. Het geknal lijkt ie geeneens meer te horen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:34

klopt, met kauwgom gaan knallen helpt een hele boel om je paard midner te laten schrikken

donnahanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 21:32

nou bedankt allemaal, dat word dus naar de speelgoedwinkel en kaugom eten haha! ga het zeker uitproberen!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:38

Je buurman (die jager) mag niet schieten bij paarden/koeien/schapen/geiten enz. in de buurt. En zeker niet als het richting die beesten is!! Misschien zou een kogel ze kunnen raken!!
Maar als je buurman op afstand is en je hoort af en toe wat schoten, dan lijkt me het een beetje onwaarschijnlijk dat je paard er zo erg van kan schrikken. En die achterneef die luchtbugs schiet, daar gaat je paard op den duur vast ook wel aan wennen. Je kunt hem natuurlijk wel vragen om het minder te gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:02

Op den duur wennen ze er wel aan Lachen Zelf gewoon rustig blijven, en er niet op reageren, het paard zal nl sterker op jouw schrikreactie reageren, aangezien jij een leiderfunctie (behoort) hebt Lachen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 23:12

en ga alsjeblieft niet met kauwgom in je mond op paard zitten. Dat ziet er niet uit en kan nog gevaarlijk zijn ook.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 06:55

Het is eigenlijk best link, want stel dat ie echt goed schrikt en jij klettert eraf en je kauwgom schiet in je keel....
Ben gelukkig van m'n tik af en Thomas is ook niet meer bang van onverwachts geknal.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 07:24

Rosalie123 schreef:
Je buurman (die jager) mag niet schieten bij paarden/koeien/schapen/geiten enz. in de buurt. En zeker niet als het richting die beesten is!! Misschien zou een kogel ze kunnen raken!!
Maar als je buurman op afstand is en je hoort af en toe wat schoten, dan lijkt me het een beetje onwaarschijnlijk dat je paard er zo erg van kan schrikken. En die achterneef die luchtbugs schiet, daar gaat je paard op den duur vast ook wel aan wennen. Je kunt hem natuurlijk wel vragen om het minder te gaan doen.

dit ligt er maar net aan waar de buurman op schiet en waar je paard staat, we hadden ook ooit een weiland naast een jager, die mocht op eenden schieten.... ook vanaf zijn eigen terrein....
en juist van af en toe schoten kan een paard erg schrikken, de tips die gegeven zijn kan idd helpen, zo doen we het bij honden ook, schotvast maken, ook word deze methode op politie paarden toegepast... succes...

donnahanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 23:28

bedankt allemaal. Mijn buurman mag inderdaad schieten , zijn land ling bij het onze. En (afgezien van dt ) is het een aardige man, wil ook geen ruzie met hem daarom...Het zijn van die schoten die je nooit verwacht. En zelfs soms erg dichtbij, op zijn plaats achter zijn huis. DAt is bijna bij ons in tuin! Ik snap ook niet waarom hij het zo dichtbij doet; hij schiet dan waarschijnlijk op een duif ofzo bij hem in boom?????? maar bij ons zijn koeien geiten paarden honden de hele boerderij ratteplan , dus ik denk wel dat het mag, anders zou zijn vergunning wel ingetrokken worden. Ik ga maar eens proberen of mijn achterneef met zijn buks wil schieten terwijl ik angy op haar gemak stel in de wei of in de box. Ik vind het zelf ook een te gevaarlijk idee als ik erop zit en ze schrikt. Bedankt voor alle reacties! En sorry dat deze vraag er twee keer op stond , was een fout , niet opgelet!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 04:25

Mijn paarden horen ook regelmatig een schot.. reageren daar niet meer op.
Maar je moet zeker niet denken dat je buurman alles mag (anders wordt zijn vergunning ingetrokken).. als niemand iets meld van zijn activiteiten, zal de gewezen instantie het ook niet weten. Dus of het dan mag of niet.. maakt dan niet meer uit. Je mag idd schieten op je eigen grond met de luchtbuks.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 09:57

koop idd eens een klappertjespistool. Zo heb ik het Lois ook geleerd. Eerst rustig erbij blijven staan en later jezelf ergens verstoppen in de bak en dan onverwachts klapperen. Lois is nu rotjesproof want vorig jaar gooiden ze er eentje in de sinterklaasoptocht en hij schrok er niet van.

donnahanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 15:58

wat belachelijk een rotje naar een paard gooien! Ik snap dat echt niet, waar daar leuk aan is, maar wel super stoer dat Lois daar niet van schrok! Ik zal het eens gaan proberen. Wie weet krijg ik angy ook schot proef, al ben ik bang dat ze mij met schrikken gaat vergelijken dan omdat ik dus met dat pistool sta....? zou dat niet?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 18:52

Bij ons waren ze vandaag ook weer aan het jagen. Ik was aan het longeren, bang bang, schrik schrik! Tong uitsteken Geloof dat Herie ook nog niet echt gewend is, maar Lootje was er niet bang voor gelukkig. Maar toen ik er bij Herie niet op reageerde, had hij ook zoiets van: O, dan zal het wel niet eng zijn. Ik denk dat als je gaat geruststellen (voor hun belonen) dat ze dan leren om juist bang te zijn.. (Tis maar ideetje hoor Cool)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 19:01

Als je gaat belonen bij elke knal heb je kans dat je paard denkt: 'zie je er is echt iets' en dat ie dan gaat schrikken.
Als jij doet of het heel normaal is en het gewoon negeert, reageren ze er zelf ook vaak niet op.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:07

Op deze manier ben ik er dus laatst vanaf gevallen omdat ze vlak achter de bak waar ik reed ook aan het jagen waren

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:25

Je kan het geluid ook opnemen en dan afspelen bij de stal. Terwijl je bijv. aan het poetsen of hij aan het eten is. Dan steeds wat harder. Je moet het dan wel zo doen dat je een tijdje niets hoort, dan weer een knal enz enz. Dan kan je hem bijv. ook aanzetten als je bijna klaar bent met rijden als je dat een paar keer gedaan hebt, scheelt het waarschijnlijk. Let erop dat jij zelf niet spant en goed blijft ademen - zing desnoods een liedje. En dat klapperpistool is ook een goed idee.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 20:55

Bij ons jagen ze 3 meten naast de bak Scheve mond
En tja.. niks aan te doen ze hebben een vergunning Scheve mond

donnahanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 12:16

dat van dat bandje is ook een goed idee, eerst zachtjes en dan steeds harder.. ga dat zeker proberen, het is weer zaterdag dus dadelijk rond een uur of 2 gaan ze weer jagen (dat is altijd) ik snap ook niet waarom ze het niet ergens doen een keer, zou het wild hier nog niet op zijn?? maarja zal wel ergens goed voor zijn. Ga straks maar eens naar de wei om te kijken hoe ze reageerd vandaag. wel jammer want het is nu dus wel een belemmering om te gaan riijden...bedankt voor alle reacties. Het indrdaad zo als ik net doe of er niets aan de hand is dat ze rustiger blijft. Maar ik heb soms dat ik ook echt schrik van het geluid, daar kan ik niets aan doen. op die eerste klappen ben je nooit voorbereid , van vuurwerk weet je dat hij gaat klappen maar met dit is het echt van bOE hier ben ik weer. Nou wens me maar S6. Komt waarschijnlijk helemaal goed.