Wat is een stoeterij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tooeet

Wat is een stoeterij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 17:59

Hallo Allemaal.
Voor school moet ik een sectorwerkstuk maken.
Wij doen dat over de Arabierenstoeterij
Nu is natuurlijk ook een hoofdstukje met de naam wat is een stoeterij.
Ik ewet wel wat een stoeterij is.. maar eigenlijk kan ik het niet precies omschrijven.
Op internet kan ik ook niets vinden.
Is er misschien iemand die het goed kan omschrijven of die een site weet?
Alvast heel erg bedankt!
Liefs Linda

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:02

Als je weet wat het is, dan kun je het toch wel omschrijven?
Hoe zou je aan iemand die er niks vanaf weet vertellen wat het is?
Doe het eerst maar eens mondeling, dan kun je het daarna vast wel opschrijven. Noteer wat trefwoorden en maak daar je verhaal omheen.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 18:20

Ja, dat probeerde ik.. Ik maar het probleem is.. Dat ik niet verder kom als 5 regels en daarbij komt. Ik 'rijd' zelf bij een stoeterij, en daaruit kan ik wel een beetje een verhaaltje breien.. maar een echt goede omschrijving kan ik niet maken/ vinden. Vandaar dit topic.. Niet omdat ik te lui bent.. Maar omdat het na een aantal pogingen niet lukt

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:24

Kijk eens in het woordenboek of in de encyclopedie, daar kun je vast wel een mooie definitie uit halen en die omschrijf je dan in je eigen woorden, dan heb je al een mooi begin van je stukje.
Als je daar zelf rijdt, dan kun je toch heel goed omschrijven hoe een dag een op een stoeterij er uit ziet en wat voor werkzaamheden daar allemaal verricht worden? Waar de mensen daar de kost mee verdienen en wat er met de paarden gedaan wordt.
Zo heel lang hoeft het toch ook niet te zijn lijkt me?

Ik wil je best helpen, maar een kant en klaar stukje krijg je niet van me hoor! Lachen

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 21:51

hahah... dat hoeft ook niet.. Ik heb gewoon een echte definitie nodig.. In de giga dikke van dale kon ik de definitie niet vinden van stoeterij er stond dan. Kijk bij fokkerij en daar stond, een bedrijf dat dieren fokt.. Zoiets

umpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:51

jeetje wat doen jullie allemala moeilijk volgens mij weten jullie met zijn allen niet eens wat ene steoetrij is nou zou ik het eens zeggen. een stoeterij is een : PAARDENFOKKERIJ!!!! dus ik snap niet dat je het niet kan uitleggen hoor maja vaaaaag

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 23:08

Niet alleen een fokkerij, op een stoeterij gebeurt over het algemeen meer als fokken alleen, bv ook de fokpaarden uitbrengen in de sport, de paarden tonen aan de buitenwereld. Op sommige stoeterijen gaat het erom het ras bekend te maken etc.
Je moet bekijken wat de missie is van een stoeterij ? en de nevendoelen, het hoofddoel is altijd geld verdienen, de nevendoelen en de missie is een beetje de omschrijving van een stoeterij, en dan ligt het een beetje aan wat de stoeterij voor nevendoelen in ogen heeft.
Neem dan de stoeterij waar je rijdt als voorbeeld, vraag daar bv wat zij in ogen hebben met hun werk

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 00:34

Oke, bedankt! Daa rkan ik iets mee..

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 00:34

Je moet het zo zien.. Ik moet aan iemand die er totaal niets van weet, uitleggen.. Wat een stoeterij is, daar ben ik slecht in Knipoog