HELP me paard eet al zijn stroo op

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horseylove

HELP me paard eet al zijn stroo op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 17:39

hallo allemaal
als pride haar stal net is schoongemaakt dan is binnen 2 dagen minstes een derde al opgegeten.
iedere keer als ik kom strooi ik de stal op maar ze blijft het op vreten aan het einde van de week ligt er bijna nix meer.
ze staat al heel lang op half voer maar ik voer haar zo ie zo bij.
het is overgens niet mijn paard maat toch

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:47

Tjahh elk paard eet zijn stro op. Dat vinden ze nou eenmaal lekker. Je kunt wel zaagesel ofzo proberen. Maar dat si wel een stukje duurder.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:51

Dit is helemaal niet zo erg...ik dacht dat hij in 1 dag alles opat, die paarden heb je ook nog. Dat is wel slecht...

Mesten jullie zo weinig uit dan Verward

Ik mest om de dag (al het vieze eruit, schone laten liggen), de andere dag word er opgestrooit...een deel van het stro eten ze wel op, maar niet hun hele box leeg.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:52

Teveel stro eten is gevaarlijk voor je paard en kan zelfs koliek problemen opleveren. Er zijn verschillende oplossingen hiervoor. Je kunt je paard op minder sto laten staan. Of een andere bodembedekking in zijn stal doen (denk aan vlas, krullen ed). Geef je paard voldoende ruwvoer (hooi, kuil) om aan te knabbelen. Dat is een stuk gezonder dan stro en op deze manier is je paard ook verzadigt.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 18:07

de stallen worden geloof ik soms ff snel uitgemest maar 1 keer per week helemaal ze schijt ook super veel donderdag is de stal helemaal schoongemaakt en zondag was ie gewoon helemaal ranzig gewoon overal mest en als ik zelf opstrooi dan ruik je ook die super lekkere arma (not)

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:11

horseylove schreef:
donderdag is de stal helemaal schoongemaakt en zondag was ie gewoon helemaal ranzig

haha dat is bij mijn paard al na 1 dag, t is gewoon normaal hoor dat de stal na 4 dagen heel vies is. Mijn paard eet ook heel veel stro, maarja ik heb liever dat ie stro eet dan dat ie zich staat te vervelen, vind het niet zo'n probleem!

carow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:14

Nou dat valt nog mee bij jouw mijn paard eet zijn stal in 1 nacht helemaal leeg maakt niet uit hoe vol ik hem doe. En ik doe er echt niet elke dagt nieuw stro in ze eet het toch zeker zelf allemaal op Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:18

ik mest gewoon elke dag uit en doe er dan nieuw stro in

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:23

Ja dus? Verward

Mijn paarden doen dat ook. Laat ze het toch lekker doen als ze dat lekker vinden. Ik doe er wel weer nieuw stro in hoor!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:25

Ponygekkie schreef:
Ja dus? Verward

Mijn paarden doen dat ook. Laat ze het toch lekker doen als ze dat lekker vinden. Ik doe er wel weer nieuw stro in hoor!

En dan niet raar opkijken als je paard de volgende dag koliek heeft hè? Knipoog

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:36

inderdaad vvalar..
als je koliek op wilt wekken.. doe dat dan ! OK dan!
maar bezigheid's thereapie wil ook helpen.
mijn paardjes eten ook veel stro, maar worden 4 keer op een dag ruw en kracht voer gevoerd, dus hebben genoeg ruwvoer, en je hebt ook op bokt al div. "speelgoed"topics gehad.. moet je even voor kijken..
trouwens.. dan wordt er wel weinig uitgemest ! Verward
bij ons iedere dag..

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:42

Tja miss tog kijken of je d'r anders op een andere ondergrond kan zetten vlas of zaagsel of je moet er meer hooi geven of iets anders wat afleiding geeft als ze op stal staat.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:42

horseylove schreef:
de stallen worden geloof ik soms ff snel uitgemest maar 1 keer per week helemaal ze schijt ook super veel [b]donderdag is de stal helemaal schoongemaakt en zondag was ie gewoon helemaal ranzig gewoon overal mest [b]en als ik zelf opstrooi dan ruik je ook die super lekkere arma (not)

ja.. het eerst dik gedrukte stuk ; je weet niet eens wanneer jepaard uitgemest wordt ?! Verward
en het tweede ; vind jet het heel raar na een paar dagen ! Verward

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 18:53

Maanoog schreef:
het koliek door stro verhaal is een fabeltje (zucht).

Dubbel zucht.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:04

VValar schreef:
Dubbel zucht.

zucht mee.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:05

Blijven we een beetje vriendelijk dames?
Van teveel stro in één keer kan een paard koliek krijgen maar van onvoldoende ruwvoer ook.
Vraag is hoeveel stro er per keer in gaat. Als er een baal in gaat en hij eet na drie dagen éénderde op dan vind ik dat niet teveel.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 19:34

Pride krijgt 1 baal per week erin (op donderdag) en ik zie ze eigelijk nooit uitmesten ben er zo nu en dan in de ochten maar dan zal het wel vroeg gebeuren.
Pride heeft ook een tijd gehad dat ze heel lang heeft stil gestaan op stal en toen had ze koliek aanvallen gehad
ff voor de duidelijkhied pride is niet mijn paard hoor mensen het is mijn verzorgpaard maar omdat ze de laatste tijd heel veel ligt op stal en veel mest vraag ik het gewoon ze wijst ook vaak met haar hoofd naar haar buik heb er al een veearts naar alten kijken (was toevallig een op stal voor een ander paard) en die zei dat het misschien aan het vele stro eten kon liggen DAAROM VRAAG IK HET!!!!!

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 19:36

en over ruwvoer dat eet ze bijna nooit helemaal op vind de helft altijd tussen het stro en dan zit het onder de mest en dan eet ze het niet meer
lijkt me logies strond over je eten is niet lekker maar ik ga die stal een keer helemaal leeg halen en schoonspuiten met een hogendrukspuit!
ziet er niet uit die stal likt verf kan ook geen kwaad

Banja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:43

zolang ze niet TE veel eet is het niet zo erg.. maar wel lastig. Misschien helpt het als je m een hooinetje ophangt waardoor ze lang bezig is met eten van hooi, omdat dat moeilijker uit het net is te krijgen, en eet ze minder van het stro

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 20:01

hee is ook goed idee

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:34

ik moet bij mijn verzorgpaard de stal ook doen Bloos
jij niet dan? Verward

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:37

de mijne krijgt twee plakken stro in zijn stal en eet de bijna alletwee ook op.. alleen een stukje waar hij poept en plast laat hij liggen...
ik vind het niet erg, mijn pony heeft er geen last van, en dus laat ik het zo

Patricia20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:36

mijn zusjes paard chanel kan er ook wat van, en is ook een echte viezerik Tong uitsteken..
nu is ze een potstal aan het maken (waar ik overingens niet echt voor ben maar ok)
misschien ook een idee dus?
en ja wat er al verteld word een hooinet,bal,liksteen ed werken goed voor verveling

succes