Natrappen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Natrappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 16:32

Ik heb even een vraagje ik weet niet of het hier hoort maar
mijn paardje trapt na als je er af valt heeft iemand misschien een idee hoe je dit af kunt leren???
Want ze heeft mijn zus al eens geraakt toen ze er af viel en ik wil eigenlijk niet dat zoiets nog eens gebeurt want dan moet ze weg Verdrietig Huilen
kan iemand me Alsjeblieft helpen??

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:34

Tja, een oplossing heb ik wel: niet er van afvallen Haha!

Voor de rest lijkt het me toch echt een dominantieprobleem, of ze is erg bang. In wat voor situaties vallen jullie eraf? Daar moet je eerst naar kijken voordat je kunt proberen er aan te gaan werken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:34

ik ken het probleem en er valt weinig aan te doen. Het enige zorgen dat ze gewend raakt aan dingen bij haar achterbenen, zoals dekens en zo. Andere optie is er 100 keer afvallen, dan raakt ze er ook wel aan gewend. Lips are sealed

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:35

Cassidy schreef:
Tja, een oplossing heb ik wel: niet er van afvallen Haha!

Voor de rest lijkt het me toch echt een dominantieprobleem, of ze is erg bang. In wat voor situaties vallen jullie eraf? Daar moet je eerst naar kijken voordat je kunt proberen er aan te gaan werken.

Dat was ook mijn eerste reactie. Schijnheilig

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:37

Cassidy schreef:

Pablo doet het ook, en dat is gegarandeerd geen dominatieprobleem. Hij is gewoon panisch voor onverwachte dingen achter zich, en als ik eraf val, val ik ook in die categorie.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:41

denk neit dat er veel af is te leren eigenlijk..
of je emot er expres afvallen, en hem een trap nageven als hij jou trapt Scheve mond

Van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 16:41

Ik val er ook niet snel vanaf maar toch.. ..

Ze vind alles raar wat op haar rug (achter het zadel) en tegen haar benen aankomt wat ze niet gewoon is...
als ik zonder zadel er op ga moet ik echt heel erg uitkijken dat ik haar rug niet per ongeluk aan raak...
maar ik probeer haar daar wel al aan te wennen ik leg bijvoorbeeld haar dekken alleen op haar rug(achter het zadel)..

Van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 16:42

Monster schreef:
denk neit dat er veel af is te leren eigenlijk..
of je emot er expres afvallen, en hem een trap nageven als hij jou trapt Scheve mond

Geen verstandig idee want mijn paardje is zo dat als je dat doet dat je de volgende keer nog een hardere trap krijgt Scheve mond
Dat pikt ze echt niet

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:44

valiente schreef:
Geen verstandig idee want mijn paardje is zo dat als je dat doet dat je de volgende keer nog een hardere trap krijgt Scheve mond
Dat pikt ze echt niet

dat is dus wel een dominantie probleem.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 16:46

Lielle schreef:
dat is dus wel een dominantie probleem.

Nee hoor ze luisterd echt heel goed maar dat soort dingen begrijpt ze gewoon niet

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:49

valiente schreef:
Nee hoor ze luisterd echt heel goed maar dat soort dingen begrijpt ze gewoon niet

Nou, als iemand met een idee komt, kun je misschien ook wel overwegen of die mogelijkheid bestaat. In de omgang kan je paard best braaf zijn, omdat ze weet dat je dr dan makkelijk kunt straffen. Maar als je er af bent gevallen, kun jij moeilijk iets terug doen. Wie weet heeft ze dat gewoon door
(het is maar een idee)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:50

Ik zie dat toch echt als een dominantieprobleem. Nogmaals, vallen jullie eraf omdat ze loopt te bokken? In wat voor situaties gaat ze bokken? Is het overmoed, schrikt ze ergens van of wil ze jullie er echt afhebben?

En je kunt er zeer zeker aan werken om haar aan onverwachtse dingen te laten wennen. Desnoods werk je er naar toe dat je vanaf de paardenrug van alles achter je aan kunt slepen.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 16:51

Sjoert schreef:
Nou, als iemand met een idee komt, kun je misschien ook wel overwegen of die mogelijkheid bestaat. In de omgang kan je paard best braaf zijn, omdat ze weet dat je dr dan makkelijk kunt straffen. Maar als je er af bent gevallen, kun jij moeilijk iets terug doen. Wie weet heeft ze dat gewoon door
(het is maar een idee)

Ik denk het niet want ze trapt meer uit angst na ze raakt nooit iemand, behalve die ene keer bij mijn zus dan ...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:56

valiente schreef:
Dat pikt ze echt niet

een paard dat mij terug trapt als ik een trap uitdeel, heeft geen respect en dat is dus een dominantieprobleem. Onze Pablo slaat ook na als je eraf valt, maar geen haar op zijn hoofd die eraan denkt om maar lelijk naar me te kijken als ik boos op hem ben. Cassidy geeft een paar goede tips.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 16:59

Cassidy schreef:
Ik zie dat toch echt als een dominantieprobleem. Nogmaals, vallen jullie eraf omdat ze loopt te bokken? In wat voor situaties gaat ze bokken? Is het overmoed, schrikt ze ergens van of wil ze jullie er echt afhebben?

En je kunt er zeer zeker aan werken om haar aan onverwachtse dingen te laten wennen. Desnoods werk je er naar toe dat je vanaf de paardenrug van alles achter je aan kunt slepen.

Meestal begint ze te bokken door andere paarden,
maar ik val er niet zo snel af en heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad en ik weet hoe ik het moet doen als ik er af val zo dat ze me niet raakt en als ik er toch afval dan is dat meestal mijn eigen schuld als ze dan weg moet dan weet ik dat tenminste maar als mijn zus er af valt dan heb ik daar niks mee te maken en kan ik er niks aan doen en daar ben ik bang voor ...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 17:01

Je kunt je paard gaan leren om dingen die achter haar gebeuren niet meer eng te gaan vinden. Dat is iig iets waar je aan kunt gaan werken.
Bokken door andere paarden is ook dominantiegedrag.