Voorrijden voor kopers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Voorrijden voor kopers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 15:26

Morgen krijg ik kijkers voor mijn merrie.

Wat zal ik onder het zadel laten zien? Uiteraard dat ze gewoon braaf is, alle gangen, figuurtjes en dergelijke. Paar pasjes wijken ook. Achterwaarts zit er nog niet heel goed in, maar wel laten zien of niet? Hetzelfde geld voor schouderbinnenwaarts, gaat op zich heel netjes maar ze komt er niet altijd helemaal lekker doorheen, hoewel een goede basis zeker gelegd is. En hij wil haar waarsch. zien springen, hoeveel en hoe hoog? Ik ben zelf niet zo'n hele beste springruiter, is het vreemd om er een dubbel met bijv. eerst een kruisje te bouwen zodat ik niet ga zitten klooien met de afstand? (vnl als het hoog wordt, vanaf een meter)
Het gaat om een E-pony van 6 die B dressuur + wp loopt en parcoursklaar is.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 15:35

Gewoon een stukje training laten zien wat je met je paard normala gesproken doet
Dus de 3 gangen en figuren

Als je gaat springen dan gewoon in jouw tempo opbouwen
Dus een kruisje enz..
Niet laten opjutten!

MissJJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 15:35

Gewoon even netjes zijn gangen laten zien, wijken kan, vraag ook even wat ze graag willen zien.
Ik denk namelijk niet dat mensen die een B dressuur pony komen kopen verwachten dat hij schouderbinnenwaarts kan.
Succes morgen.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 15:38

Nee, ze verwachten het niet, maar de pony kan het wel, vandaar.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 15:39

De drie basis gangen + middendraf en midden galop.
Niet iets laten zien waarbij je niet heelzeker bent dathet goed gaat, voorals de goede punten van je pony benadrukken met rijden.

Qua springen, zo hoog waar jij je prettig bij voelt. Daarboven komt er waarschijnlijk stress bij jouw en zal de pony ook stresserig van worden.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:02

laten zien wat hij kan, dus gewoon stap, draf, galop, nette overgangen e wat figuren, en als je weet dat de pony braaf springt en dus niet zal gaan weigeren ook over een kruisje heenspringen.
doe verder niet te moeilijk, dan heb je alleen maar kans dat het net niet gaat zoals jij wil en de kopers een onrustig/verstoord beeld zien terwijl de pony normaal wel gewoon braaf zn dingen doet.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 16:31

gewoon de basisgangen, stap, draf en galop; ook middendraf en middengalop laten zien. halsstrekken evt ook. een paar simpele figuren en overgangen rijden.
als het wijken goed bevestigd is kun je een pas wijken laten zien.
een sprongetje van 80 cm is hoog zat, daar is de techniek al goed op de zien. als je even uitlegd dat het voor jouw eigen vertrouwen is dat er een kruisje voor komt is dat ook geen probleem.
en dan hun zelf evt nog laten rijden