trekken aan de teugels en rot achter benen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fearless

trekken aan de teugels en rot achter benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 12:27

mijn paard heefd een probleem met zijn achter benen en daar door kan hij niet goed achter waards en niet zo goed wijken ik heb een vraag of er nog iemand is die dat probleem owk heeft en hij heeft nog een slechten eigenschap hij trekt heel veel aan de tuigels wat kan ik daar tegen doen daar door gaat hij er elke keer weer vandoor en moet ik hem weer op vangen en hij doet het owk met wedsrijden HELP

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:01

Oeh... misschien moet je wat meer leestekens gebruiken om je tekst wat beter leesbaar te maken. En MSN-taal wordt ook niet echt gewaardeerd.

Wat voor probleem heeft je paard met zijn achterbenen? Heeft de DA er al eens goed naar gekeken? Hij is meestal degene die je het beste advies kan geven. En als je een naam hebt voor het probleem kunnen de Bokkers je ook beter helpen. Succes!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:06

Ik snap de vraag denk ik niet helemaal, maar dat probleem met de teugels klinkt mij alsof ie een probleem heeft met het bit?

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:11

Misschien dat het paard doordat het veel last heeft van de achterbenen erg op de voorhand is gaan lopen. Hierdoor kan hij zwaarder gaan hangen op het bit en de handen van de ruiter gebruiken als een soort vijfde been. Dat zou een heel logische verklaring zijn voor het hangen in de handen.

F3mke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:14

Pullt jouw paard? Slaat hij dus de hele tijd met zijn hoofd? Of hangt hij op je teugels?

Als hij pullt moet je elke keer als hij dat doet hem streng corrigeren, dus bijvoorbeeld een ferme schop met je benen of een tikje met je zweep, zodat hij weet dat dat niet mag.

Als hij op je teugels hangt tja veel beenhulpen zodat hij het wat meer omhoog gaat houden, en misschien helpt het ook om kleine ophoudinkjes te maken.

Wat betreft het ervandoor gaan dan moet je niet onophoudelijk aan je teugels gaan trekken, ophoudingen helpen beter, je kunt hem ook op een kleine volte zetten zodat hij wel moet afremmen.

Dat met de achterbenen kan idd een medisch probleem zijn, zoniet, begin gewoon eerst bij het begin, als je al problemen hebt met het ervandoorgaan, en het trekken aan de teugels, dan moet dat eerst verholpen worden totdat je echt kan werken aan de achterbenen eronder zetten. (oke beetje rare zin maargoed Knipoog )

Ik snap de vraag niet helemaal maar hopelijk heb je er iets aan?