Peesbeschermers die geen vocht absorberen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mendi

Peesbeschermers die geen vocht absorberen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 00:40

De vraag staat al in de titel: ik ben op zoek naar goede stevige peesbeschermers die tegen een beetje nattigheid kunnen (aangezien het buiten nu zo nat is Bloos ) en die snel af te drogen zijn. De "normale" peesjes hebben van dat neopreen aan de binnenkant en dat absorbeert heel veel vocht, dus drogen die moeilijk.
Wie weet van welk merk ze peesbeschermers hebben die niet nat worden?

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 01:03

Ik heb peesbeschermers van NEW, deze worden ook wel gebruikt in de eventing. Ze zijn aan de achterkant verstevigd, verder zijn ze heel erg licht.
Dit zijn ze:
Afbeelding

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 09:25

Leren peesbeschermers of die van veredus. Beide geen neopreen voering.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 09:48

Naz schreef:
Ik heb peesbeschermers van NEW, deze worden ook wel gebruikt in de eventing. Ze zijn aan de achterkant verstevigd, verder zijn ze heel erg licht.
Dit zijn ze:
[image]

Als deze dan nat worden kun je ze dan gewoon met een doekje afnemen en zijn ze dan in principe droog? Ik heb al mijn spullen in een kastje en natte peesbeschermers houden alles zo vochtig. soms neem ik ze wel eens mee naar huis om bij de kachel te drogen maar daar wil ik ook vanaf. En deze zijn zeker wel stevig genoeg (aangezien ze met eventing gebruikt worden)? Mijn paard heeft vorig jaar een peesblessure opgelopen, dus wil ik wel goede bescherming gebruiken...

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 10:35

Ja, ze zijn makkelijk droog te krijgen. De binnenkant is een soort foamachtig spul. Ze staan met beschrijving op de de site van de Eventingshop.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 11:15

Naz schreef:
Ja, ze zijn makkelijk droog te krijgen. De binnenkant is een soort foamachtig spul. Ze staan met beschrijving op de de site van de Eventingshop.

Bedankt voor je info OK dan! Ik ga uitzoeken waar ik ze kan kopen, want ze lijken me erg geschikt en zien er goed uit. Leuk Kerstcadeautje voor mezelf...!!!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 12:16

Nandoman schreef:
Bedankt voor je info OK dan! Ik ga uitzoeken waar ik ze kan kopen, want ze lijken me erg geschikt en zien er goed uit. Leuk Kerstcadeautje voor mezelf...!!!

Kijk eens op www.rideyourbest.com . Is een Engelse site, heb ze daar besteld. Stukken goedkoper dan in NL en onwijs goede service gekregen, ze hadden nl. eerst een verkeerde maat gestuurd en dat is super opgelost.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 13:19

Naz: ik wil ze eerst even "gezien en gevoeld" hebben en durf dan niet zomaar te bestellen. Maar wie weet dat ik eerst even naar een paardenwinkel ga en later toch uit engeland bestel (als dat voordeliger is). Past een maat L gewoon bij een normaal paard?

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:03

Mijn paard heeft stevige benen, bij haar past maatje L net. Voor een paard met normale benen moet het ook wel lukken denk ik.