wat moet een haf kennen op de keuring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

wat moet een haf kennen op de keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:54

ik krijg als het goed is volgend jaar een 3 jarige haf merrie op stal om zadelmak te maken en om mee naar de keuring te gaan maar wat moet een haf allemaal op de keuring..ik neem aan gewoon aan de hand stappen en draven maar is er nog meer dat moet??

groetjes janneke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:00

Netjes staan en stil blijven staan. Verder correct laten stappen en draven aan de hand. Je zou kunnen oefenen op ruime gangen te laten zien. Verder gewoon dat ie braaf luisterd en dat je hem in de hand kan houden Lachen

Voor bestgaand gelden andere regels, maar dat bedoel je toch nog niet, gezien het nog een jong ding is?

hel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:07

Maya schreef:
Netjes staan en stil blijven staan. Verder correct laten stappen en draven aan de hand. Je zou kunnen oefenen op ruime gangen te laten zien. Verder gewoon dat ie braaf luisterd en dat je hem in de hand kan houden Lachen

Voor bestgaand gelden andere regels, maar dat bedoel je toch nog niet, gezien het nog een jong ding is?

mag ik het ook weten voor bestgaand?? Schijnheilig Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:12

haha....zou ik ook wel willen wete:P die man heeft nog meer hafjes die al ouder zijn ook mss ook naar de keuring moete

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:16

Het belangrijkste niet vergeten he?
Je moet je haf aan de rechterkant kunnen leiden. En dat valt nog niet mee, want ewalda verzet dan geen stap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 19:30

Bestgaand weet ik niet, want de KVTH heeft de debiele reden ingesteld dat dat alleen met engelse zadels mag Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:06

haha..dat je haf aan de rechterkant moe lope is altijd..nie speciaal bij hafjes Knipoog

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:49

leiden aan de rechterkant Knipoog Niet lopen aan de rechterkant. Normaal
sta je dus aan de linkerkant van het paard om het te leiden Schijnheilig Snappie?

pb'en mag ook Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:08

jah..k snap ut;) k had het alleen verkeerd opgeschreve!!