Wat als sedalin niet werkt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Wat als sedalin niet werkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 21:43

Ik dacht vanavond mijn paard te laten scheren. Aangezien ze op een kleine tondeuse al niet echt makkelijk reageert, iemand gevraagd met veel ervaring en die zou haar een uur van te voren komen verdoven.
Aangezien zij met Sedalin slechte ervaringen heeft, dat ze daar vaak doorheen vechten en het niet lang werkt, gebruikt ze T.....Gel uit Amerika (weet de naam niet meer) Is wat sterker als Sedalin, vechten ze niet doorheen en werkt langer. Aangezien ik gezegt had dat ze niet makkelijk zou zijn, had ze al de maximale dosis gegeven.
Maar na een uur stond ze nog klaar en klaar wakker op stal Scheve mond

Was dus niks mee te beginnen en ze durfde het niet aan om toch een baan over haar lijf te zetten en dadelijk te moeten stoppen en een half geschoren paard te hebben.

Maar zij scheert er 85 per winter, en dat al winters lang, en dit is pas nummer 3 die niet op dat spul reageert. En dit is de enige die ook echt nog klaar wakker blijft.
De optie van dierenarts laten komen en spuiten is er dan, maar dan komt er ruim 50/60 euro bij voor alleen al dat verdoven en dat werkt maar 1,5 uur dus moet ze vlug scheren.
En toen moest ik denken aan die 2x dat de dierenarts haar tanden heeft gedaan en verdoofd, en dat ze na een uur ook weer klaar wakker was, en dat de dierenarts daar ook een beetje van stond te kijken. Dus of dat een optie is weet ik niet.

Weet iemand anders een goed middel waar ze echt even knock-out van zijn? Maar waar ze wel weer wakker bij worden Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:24

Weet je wel heel zeker dat je haar wilt scheren?
Als het al met zo veel troep moet en het lukt dan nog niet? Ben je dan niet slimmer af om haar niet te scheren. Het lijkt me dat je zelf alleen maar gefrustreerd raakt als het wéér niet lukt. De optie dierenarts lijkt me ook wel een beetje overdreven om alleen een vachtje eraf te halen.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:31

Tja ik heb toch ook voor de optie dierenarts gekozen en dat was een hele positieve ervaring voor mij paard. Rag vecht zich namelijk ook overal doorheen en zelfs door de verdoving van de dierenarts hoorde ze het geluid van de scheermachine. We zijn gelijk begonnen met het moeilijkste gedeelte, de hals, want hoe dichter bij d'r hoofd hoe erger ze het vindt. Uiteindelijk was ze in 1,5 uur geschoren, maar op het laatst kwam ze wel over de verdoving heen. Maar je kan wel snel scheren omdat ze natuurlijk superstil blijven staan.

Heel goed voorbereiden, alles klaarzetten zodat je meteen kan beginnen als ze verdooft zijn. Ja het kost wel 56 euro, maar het was voor mij ook de enige optie en nee, niet scheren was geen optie, omdat we wedstrijden rijden, Rag niet de snelste is en het gauw bloedheet krijgt. De keuze is scheren of geen wedstrijden rijden. dus...suc6 ermee! OK dan!

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:40

Kan je het niet met praam proberen? Ik heb mn paard vorige week geschoren, de eerste dag had ik m sedasan gel gegeven maar daar was ie niet duf genoeg van dus hij ging nog helemaal flippen. Toen zijn we de volgende dag gaan proberen met muisjes, maar zodra ie t scheerapparaat hoorde ging ie weer helemaal door t lint. Dus toen hebben we een praam om gedaan, en waarschijnlijk in combinatie met de muisjes werd ie daar wel duf van..

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 22:54

Tegen de praam vecht ze ook heel erg. Heb een paar keer wondjes op haar hoofd moeten behandelen en als ze dat ding eindelijk om heeft, is het een hele taak om het om te houden.
Probleem is ook dat ze zich al opfokt bij vreemde. Die vrouw kreeg bijvoorbeeld al met geen mogelijkheid die verdovingspuit in haar mond, terwijl ik het zo gedaan kreeg.
Alleen ik heb nog nooit geschoren en durf het in mijn eentje ook echt niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:58

Da
en dan misschien de beentjes laten staan, daar gaat het meeste werk in zitten.
Een uur over de rest moet makkelijk gaan

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:07

Vetranquil, als je dat nog kunt krijgen tenminste!! Mijn reageerde ook niet op sedalin, maar erg goed op vetranquil, had maar 1,5 a 2 schepjes nodig. Dit loste ik op in water mengde het met appelmoes en iedere keer als ik er met een spuit aan kom doet ie zijn mond al open: verslaafd aan appelmoes hihi!!

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:10

Wat ook helpt om een paard rustig te krijgen is chocolade of eigenlijk cacao dan. Hoe meer cacao hoe rustiger het paard. Het werkt echt.