Paard stinkt onder waterdichte deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yfande

Paard stinkt onder waterdichte deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 20:57

Hi,

Ik heb pas geleden een regendeken gekocht die was bedoeld als tussendeken zodat ik niet ipv een paard een teddy bear op stal had staan. Haar waterdichte winterdeken was toen nog gewoon te warm en ze zwette zich de rambam. Ik heb de deken een paar keer op Yfi gelegd maar al heel gauw kwam er een vieze geur vanuit haar huid, een beetje muf en rubberachtig. Het valt dubbel op als je paard normaal een heerlijk warm geurtje over zich een heeft.
Kun je deze dekens alleen samen met een onderdeken gebruiken of kan het misschien zijn dat Yfande niet tegen het kunststof kan ?

Ik hoop dat ik de deken niet voor nop gekocht heb, 90,= eurie is geen kattepis ! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:06

misschien helpt deo Haha! sorry, grapje. zou wel kunnen dat het door de deken komt. is het geen nieuwigheid? nieuwe spullen stinken nou eenmaal meer naar nieuw dan oudere, gebruikte spullen. misschien moet je m maar een keer wassen

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:10

mm.. raar Scheve mond
is hij neit kapot ofzo?? lijkt me dat het toch echt van die deken komt.. als ze er allergies voor is, zal ze vast niet naar rubber gaan ruiken Knipoog

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:24

Wat voor merk is het??
Het zou kunnen dat de huid van het paard onder de deken niet genoeg kan ademen.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 21:28

Unity, het is een Treadstone, verder staat er nog de naam Mackintosh vermeld.
Mocht je gelijk hebben dat de huid niet genoeg kan ademen zit ik me af te vragen waarom dit soort dekens überhaupt verkocht worden.

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:39

Het merk treadstone zegt me zo niks.

Maargoed, waarom zo'n deken verkocht word?? Er is zat bocht te koop, niet alleen op het gebied van dekens, maar ook hoofdstellen, zadels etc etc.
Het hangt er maar net van af, hoe gevoelig jou paard is, hoeveel eisen jij aan een deken steld enz. enz.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:00

Als ik dit zo lees, denk ik ook dat de deken niet goed ademt. En het merk zegt me zo ook niets. Ik heb ook een waterdichte deken voor mijn paard, een BR, en mijn paard ruikt gewoon normaal naar paard..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:06

Treadstone is een vrij bekend merk als het om waterdichte dekens gaat. Toen ik er eentje zocht, kwam ik ze vrij veel tegen op internet. Maar een deken - van welk merk dan ook - zou niet mogen stinken. Ik denk dat-ie idd niet goed ademt.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 09:35

Karin,

bestaat er dan zoiets als een "inwerkperiode", of kad ik de deken misschien eerst moeten wassen ?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 09:41

Hmm, eerst wassen zou IMO niet nodig moeten zijn. Ik heb er zelf twee: een gevoerde van Weather Beeta die ik nieuw heb gekocht en een ongevoerde van Pagony die ik tweedehands heb gekocht.

Met de WB heb ik nooit problemen gehad: vorig jaar was hij nieuw, na het seizoen is hij gewassen en nu draagt mijn paard hem dus voor het tweede seizoen. Ook de Pagony (die al een keer was gewassen) heeft geen 'inwerkperiode' nodig gehad.

Wel ik kan ik me van 'vroegah' een deken herinneren die hetzelfde euvel had. Dat was dan wel geen waterdichte deken, maar er hing ook een muffe lucht in. Als die op mijn paard kwam, dan bleef ik het liefst ook ver bij hem vandaan. Ik vrees toch dat er 'iets' in de deken is getrokken of dat het reageert met het huidvet ofzo van het paard? Ik noem maar wat...

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 09:47

Ik heb dezelfde deken maar had er een zomerdeken onder. Er staat wel in dat hij ademend is en mijn paard stond ook nooit te zweten eronder.

Zou niet weten of hij gaat stinken als ik de deken zonder tussendeken zou gebruiken.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 10:40

De deken is volgens mij van Polyamide (iig een kunststof) en ze zou ademend zijn, maar Yfi stond eronder te zweten als een gek en toen begon de geur ook te komen.
Terugbrengen kan ik ze nu toch niet meer, ik denk dat ik gewoon probeer de deken te wassen en dan samen met een onderdeken te gebruiken.

tara2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 12:39

Ik zou teruggaan naar de winkel en daar informeren. Misschien kan bij de leverancier worden achterhaald wat het probleem is. MIsschien is er wel een slechte partij gemaakt..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:14

als ze eronder zweet dan is ie dus te dik..ik zou hem toch terug gaan brengen. en een minder dikke deken op leggen...

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 13:55

De deken is niet gevoerd, bestaat dus alleen uit dat polyamide achtige materiaal. Heb al gebeld, maar ruilen doen ze niet meer. Deken heeft een paar keer op't paard gelegen met bijzonder slecht weer en ziet dus echt gebruikt uit.