Dravers en disiplines

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Dravers en disiplines

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 19:40

Mensen hier zullen mij wel kennen als de andalusiergek Lachen klopt ook en is nog steeds zo, maar een andalusier zoals ik die wil is iig. voorlopig voor mij nog onbetaalbaar. Nou ken ik dravers tamelijk goed, ik heb zelf een paar jaarlang een engels volbloed draver gereden en heb nog menig andere dravers gereden. Maar nou is mijn kennis op zich over de mogelijkheden van de verschillende types niet echt duidelijk. Op zich ben ik een recreatieruiter maar ik ben ook gek op springen en western (reining) dressuur wil ik ook nog wel eens aan doen. Maar van alles is het inprinciepe wel een beetje. Nou vraag ik mij dus af, wat voor type draver zou het beste bij mij passen? Voor de duidelijkheid, ik wil niet op het korte termijn een draver, pas over een half jaartje of een jaar.
Verder is het ok als het paard al op de renbaan heeft gelopen en niet meer geschikt is voor de renbaan (uiteraard geen gebreken) ik ben iemand die zowel lange afstanden rijdt maar soms ook korte pittige stukken.
Er wordt hier dus gevraagd om een veelzeidigheidsdraver. En ja, ik weet waar ik naar vraag Lachen ik weet dat het kan. Maar ik vraag me ook af, hoeveel ben je nou ongeveer kwijt voor zo'n paard? (Misschien handig om te weten dat mijn voorkeur uitgaat naar een stevig sterk paard die niet al te klein is) Nou, hopenlijk kunnen jullie mij verder helpen.

Groetjes Tessa

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:13

Er zijn in principe twee types dravers: de franse en de amerikaanse.
De Franse is groot en grover en worden over het algemeen veel gebruikt over lange afstanden.
De Amerikaanse is klein en gespierd en zijn vaak goede sprinters.
Ik heb zelf een half frans/half amerikaans gefokte ruin van 1.60 waar ik vorig jaar een endurance wedstrijd mee heb gereden, maar hij kan ook prima sprintjes trekken Haha! Hij heeft gekoerst, maar ik gestopt vanwege een peesblessure. Daarna heb ik er dus nog wel een endurancewedstrijd mee kunnen rijden.

De prijs voor een draver asl rijpaard is meestal niet zo heel hoog, rond de 1000 en soms ook lager. Je kan ze dan het beste bij een trainer vandaan kopen. Er zijn genoeg dravers die gewoonweg niet hard genoeg kunnen draven, en nog mooi jong zijn. Ik kan je wel aan wat adressen helpen

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 20:39

thanx voor de info Lachen ik weet niet of de betreffende adressen sites hebben waar ze hun dravers te koop zetten? Maar op later termijn zou ik graag wat adressen van je overnemen! En nog even een vraagje, ik lees en hoor steeds dat dravers niet lekker rijden... maar soms hoor ik ook het tegendeel, mijn ervaring met dravers is dat ze wel lekker rijden alleen in draf vrij hoog opgooien, maar daar heb ik op zich geen last van, stap en gallop zijn verder heerlijk... dus wat is nou waar?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:47

Dat verschilt per paard. Mijn eigen gooit wel hoog op, maar dat ik wellekker met lange afstanden rijden aangezien je gewoon omhoog gegooit wordt en niets zelf hoeft te doen Schijnheilig Maar een van onze andere dravers draaft wel mooi vlak en kan je prima doorzitten.

Op www.xs4all.nl/~justy kan je bij de zoekertjes dravers te koop aangeboden vinden, je kan er zelf ook een advertentie plaatsen natuurlijk. En anders het forum van nakoersen.nl: http://www.12forum.nl/forum/?ID=193 Hier is een apart forum voor de verkoop.
Mocht je het liever niet via internet regelen, dan kan ik je wel het telefoonnummer of e-mailadres van een vriendin geven die wel vaker dravers te koop heeft.