Manen snijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kenzo

Manen snijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 19:24

Ik heb al gezocht met de zoekfunctie maar kon niet iets vinden waar ik graag antwoord op heb.

Mijn merrie is echt super braaf als ik haar manen doen maar....als ik het trek houd ze bijna geen manen meer over want het is erg dun en snijden vind ik echt waardeloos. Het lukt me niet meer. We hebben er al nieuwe mesjes in gedaan maar ik ben daar echt heel lang mee bezig.
Ik heb het gisteren met een speciale schaar gedaan die het verdunt maar je ziet toch dat het geknipt is.

Kent iemand dit probleem en heeft ie voor mij een goede oplossing GRAAG!!!
Misschien is er wel iets anders op de markt om de manen mee te doen.

Ik sta voor alles open........

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:30

ik doe de manen van mij pony ook met een "uitdunschaar" (weet even de echte naam neit meer Haha! ).
Ik doe dan eerst goed dicht bij de hals knippen, dan krijg je een soort trek effect. Daarna doe ik datzelfde een beetje meer aan de onder kant van de manen (zou nei doen als ie erg dunne manen heeft) en daarna zet ik de schaar verticaal en knip een paar keer gewoon recht in de manen. Beetje moeilijk uitleggen, maar daarna ziet het eruit als of het getrokken is!

vivian001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:31

Je kan ook het trekkammetje gebruiken, maar dan wikkel je de manen er zover omheen dat je de gewenste lengte overhoud en dan trek je de manen eraf terwijl je het bovenste deel vasthoud. Je kan ook een hondentrimmesje bebruiken, deze snijdt de manen stomp af en ziet er minder geknipt uit.

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:35

Heb net even in je profiel gekeken en zou toch maar alleen aan de onderkant met de uitdunschaar knippen en daarna nog even verticaal (niet boven dan wordt het inderdaad erg dun)
Succes!

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 19:42

Zofy, zoals jij nu zegt heb ik het inderdaad gedaan. Het ziet er wel mooi uit hoor maar het trekken is toch mooier.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:53

Ik vind het wel helpen als je het eerst met de uitdunschaar doet en een beetje trekken: alleen de puntjes. Ik weet niet hoe je het uit moet leggen, maar dan snijd je het met een gewoon scherp trekkammetje zonder het uit te dunnen. Dan ziet het er daarna niet meer geknipt uit.

kapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:51

Als je de manen eerst een paar keer knipt dan worden ze dikker, daarna kan je het bijhouden met trekken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:55

Ik doe ze met een, schrik niet
aardappelschilmesje Haha!

Ik pluis ze omhoog zoals met gewoon trekken en aan de binnnkant van de manen snij ik.

In jou geval zou ik maar een klein beetje omhoog pluizen (voor het snij effect weg te krijgen) en op de lengte die je wilt snijden.

Hoop dat je m'n uitleg een beetje snapt

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 07:40

Kapje, ook als ik het een paar keer knip blijven de manen dun. Ze heeft gewoon dunne manen.

Runningkawa ik ga het zeker een keer proberen met een aardappelschilmesje. Moet het mesje daarvoor erg scherp zijn??

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 08:18

Ik heb ook zo'n kappers mes om haren mee te kunnen snijden
Van te voren knip ik ze eerst en dan via de andere kant dan dat de manen vallen snij ik ze.
Vind dat je dan een heel erg mooi effect krijg, zelfs mijn paard z'n sokken doe ik met de mes, erg handig

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 11:53

normaal knip ik die van mij gewoon, zo worden ze goed van dikte, en kan ik ze ook op de lengte knippen die ik wil... snijden lijkt me niks, krijg je dan niet van die pieken? en als de manen te dik worden, zullen ze toch getrokken moeten worden bij die van mij, maar dat doe ik liever niet vaak, want slaat ze me bijna het licht uit mijn ogen Haha!