dekendrama's........

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shetfan

dekendrama's........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 18:50

Eindelijk had ik de goede maat deken voor Saartje gevonden!! (ze moet een deken omdat ze echt een 10-cm dikke vacht krijgt en nu rijden er mensen op haar). Ik was helemaal blij en kon niet wachten tot hij eindelijk op kon Bloos . Toen was het koud genoeg en heb meteen de deken opgegooid, nadat ik even getest had of hij waterdicht was. En jawel, hij was de volgende ochtend geen centimeter verschoven en ook nog droog!
Maar na een week zat er alweer een winkelhaak in en de staartflap was eraf gescheurd. Dus die had ik er weer aangezet en omdat hij ook wat vochtig was van binnen heb ik hem meteen ingespoten met waterdicht spul . Toen het dekentje er weer op gegooid, maar dat waterdichte spul werkte niet en hij was kledder van binnen. Toen een beetje schoongemaakt met ene vochtig lapje, maar hij bleef vies en moest in de wasmachine, na twee dagen drogen kon ik hem eindelijk inspuiten, maar nu zie ik weer een paar gaatjes en 1x spuiten is niet genoeg maar de bus is leeg..... pffff, hebben jullie soms ook last van dekengedoe?
Nu vriest het al en de deken is nog niet waterdicht, volgensmij heeft het geen zin meer Scheve mond .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 18:58

Ik vraag me af of je een shet waar de vacht al 10 cm van is een deken moet op doen Verward ,maar goed.
Ik was mijn regendekens altijd met een vloeibaar flesje van het kruidvat.Dat maakt jassen en dekens waterdicht.Je gooit je deken in de wasmachine, flesje erbij , en klaar.Mijn oudste Harry horse deken spuit ik altijd nog even in met een spuitbus maar dat deken is al bijna 8 jaar oud.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 19:00

hmmoke, 'k zal daar eens naar kijken.
Maar ze heeft niet nú al zo'n lange vacht maar dat krijgt ze altijd en aangezien ze nu wat meer bereden wordt dan de vorige jaren loopt ze echt te puffen en te hijgen met zo'n dikke wintervacht. Tong uitsteken

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 19:59

Als hij al zo'n dikke vacht heeft vraag ik me ook af of hij een deken nodig heeft. De vacht heeft hij nu immers al, dus dat puffen door de vacht kan je er niet mee voorkomen. Als hij met deken natregent en die lekt door heb je ook het risico dat hij kou vat.
Beter is dan na het rijden (niet teveel doen) een uitzweetdekentje op tot hij droog is en dan weer zonder deken. Zijn vacht doet dan de rest (isoleert goed).

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 20:30

zou je de pony niet beter kunnen scheren? En dan alleen de plekken waar ze veel zweet en dan een goede deken erop, die echt waterdicht is. Zo te horen heb je een hele slechte kwaliteit deken anders zou hij niet zo snel stuk gaan hoor Verward

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-04 23:24

Misschien dat deze deken gewoon niet goed is ja. Het is meer een staldeken, maar de enige deken die paste. Misschien gewoon maar wat rustiger aan doen dan en de deken maar verkopen Boos!.

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:37

Balen! Het is idd heel lastig om kleine maat paardenspullen te vinden.
Maar zijn er niet nog meer mogelijheden? Volgensmij zijn er wel meer Bokkers met kleine paaardjes met dekens.
Hebben de pony`s van Dennis, Pinky-Girl, Ukkiepuk en Waterkippie niet ook dekens op? Misschien kan je die eens vragen wat voor merk zij hebben.
Ik meen dat Imperial Riding bv ook een klein maat dekentje had.
Succes!

ocean_polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 23:39

je zegt dat je van te voren het deken heb getest en het helemaal waterdicht was..........kan het dna niet zijn dat je pony door een plas heeft gerold waardoor je deken drijnat is geworden aan de binnenkant of dat hij het zelf warm heeft met zijn dikke vacht waardoor hij is gaan zweten Geld, geld!

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 21:28

Ik weet het niet. Ik heb op de naden het water erin gewreven maar het kwam er niet door, maar ´s ochtends was het doorgelekt op de naden.....

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 21:32

Wat ocean_polly zegt kan wel kloppen.
Ik zou nog wel even willen weten wat voor deken je hebt?

corky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:14

hey mijn pony had ook een goede deken maar na een dagje hoos bui in de wei was ze zeiknat. Huilen ik terug naar de winkel en de deken laten testen wat blijkt mijn pony had die dag gewoon verschrikkelijk staan zweten met de deken op.daardoor leek het alsof ie doorlekte Bloos .stond ik ff voor banketstaaf haha.maar idd van harmisol heb je ook van die vloeistof om ze water dicht te maken 3,25 euro een flesje is de moeite waard.en het werkt bij mij wel.succes

vivian001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 22:47

Lijkt me na dit verhaal niet verstandig zo'n dikke deken te gebruiken. Dit werkt averechts. Kou vatten door zweten is een groot risico.

corky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:06

was een regen deken en het was in begin sept.het is nu wel een poepie kouder en ze staat nu lekker op stal zonder deken en met een super dikke vacht Huilen