en wat is het belangrijkste prijs verschil?En is het echt slecht voor je paard als je gaat potten met vlas of haksel?( haksel ---> soort mengsel van vlas en nog iets
) Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en wat is het belangrijkste prijs verschil?En is het echt slecht voor je paard als je gaat potten met vlas of haksel?( haksel ---> soort mengsel van vlas en nog iets
)
Onderaan een betonnen vloer, daarover rubberen matten, dunne laag zaagsel voor de natte plek, en dan een laag stro om op te eten en op te liggen. Mocht ze toch teveel stro opeten, dan ligt ze nog altijd zacht op de rubberen matten
Verdient mijn absolute voorkeur. Anders een dik strobed. Zaagsel is minder goed voor de hoeven. Biobase bevalt mij gewoon niet, en met vlas heb ik geen ervaring als bodembedekking. 
muiszje schreef:zaagsel bevorderd(mits ja paard daar gevoelig voor is) hoefzweren. niet ok dus.
wat ik van de hoefsmid hoorde(die les geeft op utrecht) is dat veel paarden eigenlijk een beetje een natte stal moeten hebben: niet te schoon. ik weet niet of urine de staat van de hoeven bevorderd, maar dat maak ik er wil op uit..(denk ik) (of dat het vocht gewoon goed is)