Hoe kan ik een bak maken? We hebben een gigantische wei en daarin wil ik graag een bak maken met de normale afmetingen van een bak. Palen kan ik makkelijk aan komen maar ja het is een wei dus er is alleen maar gras en een bak van gras lijkt me niks? Of kan dat geen kwaad? Maar ik kan ook geen vrachtwagen met zand laten komen denk ik want dat is wel erg duur!!!!!
Wie heeft er tips voor mij?
bogie
Geplaatst: 22-11-04 14:56
Vraag een vrijblijvende (gespecificeerde) offerte aan bij diverse bedrijven die dat doen. (bedrijven kan ik er wel een paar van opgeven)
Dan heb je een offerte waar alle onderdelen in staan die moeten gebeuren om een bak te maken.
mirijam
Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-04 15:23
oke geef maar een paar van die bedrijfen op dan alsjeblieft
Patoucha
Geplaatst: 25-11-04 00:42
Zand is toch wel een van de goedkoopste oplossingen op de lange termijn... Zit er bij jullie geel zand onder het zwarte zand? (met niet al te veel leem erin) Dan kun je de grond laten keren door een loonwerker. Die graaft dan het zwarte zand er helemaal af , dan minimaal een meter geel zand afgraven en op aparte hoop gooien, dan eerst het zwarte zand terug in de kuil en dan bovenop een laag van een meter geel zand. Even aanrijden met een laadschop, en klaar! Is in een dag gebeurd, en errug goedkoop. Ik denk dat wij zo'n EUR 400 in totaal betaald hebben en hebben een super bak.
Als je geen geel zand in de grond hebt zou ik toch zand laten storten, minimaal 30 cm. spuitzand of ophoogzand met grove korrel. Prijzen hiervan variëren nogal, gaat tussen de EUR 1000 en EUR 1500 kosten schat ik. Absoluut geen houtsnippers nemen! Lijkt goedkoop, maar is bij ons een hele slechte investering gebleken. In totaal is er bij ons 120 kuub snippers gestort (in drie keer) en na een jaar hebben we de hele boel met rottende houtsnippers moeten laten afgraven omdat het nog een veel grotere blubberbende geworden was dan wanneer we het gewoon zwart zand hadden gelaten. Als het echt niks mag kosten zou ik gewoon zwart zand laten en regelmatig met woelpinnen laten doorluchten zodat het water wegkan.